2026-04-04, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Gustav Kasselstrand säger sanningen och han är den som gör det bäst av alla nationalister. Hur det kommer att gå för Alternativ för Sverige i höstens val skiter jag faktiskt ganska mycket i. Att lägga en lapp i en låda vart fjärde år är totalt oviktigt.
Det är bra att du skiter i det, eftersom de kommer att få ett uselt valresultat, eftersom ni svenska etnonationalister är försvinnande få.
Citera
2026-04-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Gustav Kasselstrand säger sanningen och han är den som gör det bäst av alla nationalister. Hur det kommer att gå för Alternativ för Sverige i höstens val skiter jag faktiskt ganska mycket i. Att lägga en lapp i en låda vart fjärde år är totalt oviktigt.
Kasselstrand är den största kommunisten vi har i landet just nu. Det är hans parti, Nordkorea och Kina som stöttar Ryssland. Ser du någon likhet mellan de ytterligheterna till normala människor? Stalin och Putin var/är nationalister, liksom din idol, men de representerar alla samma vidriga syn på verkligheten.
Citera
2026-04-04, 21:52
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag har redan i flera inlägg sagt min åsikt om Kasslern. Han och hans parti är ett waste of space i politiken och deras existens är snarare skadlig för sådana som kallar sig nationella då man stjäl röster utan att ge ett dugg tillbaka. AFS är Kasselstrands sätt att försörja sig, precis som DFS/Vårdkasen är de feta fånarna i Tivedens sätt att slippa förvärvsarbeta. Det här är lurendrejare allihopa och jag skulle verkligen önska att Offervilja kunde släppa den här skadliga politiska fixeringen. Att hoppa från promilledåre till promilledåre, oavsett om det är Hampus Eriksson, han den skallige fjanten i rutig skjorta i NMR eller Grindr-Gustaf, är helt ovidkommande eftersom det bara är samma samma fast olika. Inget gott kommer att komma ut den här hyllningen heller. AFS får planenligt 0,6% och sedan ligger Kasslern lågt i tre år till innan det är dags att valkampanja för sin egen plånbok inför valet 2030.

Det här är bedragare och jag skulle verkligen önska att Offervilja kunde få upp ögonen för det. Släpp politiken och skit i folket och ”rasen”. Det är bara trams ändå.
Men de är ju pro-ryssland, borde du inte vara glad då?
Citera
2026-04-04, 21:54
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Men de är ju pro-ryssland, borde du inte vara glad då?
Kasslern är inte pro-Ryssland. Han är neutral mot Ryssland (vilket iofs är samma sak för er ukrostollar).
Citera
2026-04-04, 22:07
Medlem
Citat:
Kasslern är inte pro-Ryssland. Han är neutral mot Ryssland (vilket iofs är samma sak för er ukrostollar).
Ok. Men han vill ju inte skicka en massa pengar till Ukraina och sanktionera ryssar, är det inte tillräckligt för dig?
Citera
2026-04-04, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannensomvetallt
Om Wallenbergsfären säger "nu drar vi" blir Sverige ett u-land över en natt. Man ska inte underskatta deras betydelse och det hade varit rimligt med något mer debatt om deras roll och verkan.

Däremot finns det naturligtvis ingen anledning för Kasselstrand att "attackera" familjen Wallenberg.
De erbjuder garanterat Sverige en bättre framtid än någon annan skulle göra. Hur den framtiden nu än artar sig.
Ett Sverige utan Wallenbergarna? Ja tack, gärna!

På 1970-talet var schweizerfrancen och den svenska kronan jämbördiga. I dagsläget är den schweiziska valutan värd nästan tolv gånger mer. Schweizaren får tolv kilo guld, svensken får nöja sig med ett kilo guld. Tack som fan, alla socialdemokrater, moderater, kommunister och Wallenbergare.
Citera
2026-04-05, 07:46
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ok. Men han vill ju inte skicka en massa pengar till Ukraina och sanktionera ryssar, är det inte tillräckligt för dig?
Nej, för han har dessutom en massa idiotiska åsikter i övrigt. Jag är heller inte nationalist och inte högerradikal så hela hans politiska lutning går stick i stäv med min. Dessutom är jag luttrad av tidigare så kallade radikaler som har fått makt och plötsligt börjat förespråka massövervakning och sionism. Låt säga att AFS kommer in, Kasslern får gnugga armbågarna med det andra slöddret i Rosenbad och får smak på det goda livet. Sedan går 1-2 mandatperioder och plötsligt är han på resa till Israel och börjar försvara kosherslakt eller ställa upp på foto med IDF-merch.

Many such cases.
Citera
2026-04-05, 11:41
Medlem
Citat:
Nej, för han har dessutom en massa idiotiska åsikter i övrigt. Jag är heller inte nationalist och inte högerradikal så hela hans politiska lutning går stick i stäv med min. Dessutom är jag luttrad av tidigare så kallade radikaler som har fått makt och plötsligt börjat förespråka massövervakning och sionism. Låt säga att AFS kommer in, Kasslern får gnugga armbågarna med det andra slöddret i Rosenbad och får smak på det goda livet. Sedan går 1-2 mandatperioder och plötsligt är han på resa till Israel och börjar försvara kosherslakt eller ställa upp på foto med IDF-merch.

Many such cases.
Vad är du då? Imperialist?

Och kasselstrand känns som en sån som aldrig skulle vika sig.

Vad tycker du om NMR? Är de kontrollerad opposition?
Citera
2026-04-05, 11:54
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Vad är du då? Imperialist?

Och kasselstrand känns som en sån som aldrig skulle vika sig.

Vad tycker du om NMR? Är de kontrollerad opposition?
Nej. NMR är en samling konspiratoriska autister som vi helt kan bortse ifrån. 99,999% av folket kommer inte att identifiera sig med feta män i medelåldern som går runt med plastsköldar och hyllar Hitler. Ifall Kasselstrand är en absolut nobody i botten av tabellen så ligger NMR på minuspoäng. De håller inte ens med sig själva, vilket illustrerades av att muppföreningen splittrades för ett antal år sedan i två exakt likadana muppföreningar med precis samma mål och estetik. Så nu är man alltså ovänner med sig själva och sitter och surar i varsin gisten stuga i varsin ände av Dalaskogarna. I jämförelse är DFS en stålande framgångssaga.
Citera
2026-04-05, 12:00
Medlem
Citat:
Nej. NMR är en samling konspiratoriska autister som vi helt kan bortse ifrån. 99,999% av folket kommer inte att identifiera sig med feta män i medelåldern som går runt med plastsköldar och hyllar Hitler. Ifall Kasselstrand är en absolut nobody i botten av tabellen så ligger NMR på minuspoäng. De håller inte ens med sig själva, vilket illustrerades av att muppföreningen splittrades för ett antal år sedan i två exakt likadana muppföreningar med precis samma mål och estetik. Så nu är man alltså ovänner med sig själva och sitter och surar i varsin gisten stuga i varsin ände av Dalaskogarna. I jämförelse är DFS en stålande framgångssaga.
Bottnar inte din skepsis helt enkelt i att du hatar Hitler som hatade Sovjetunionen/Ryssland?

Vad ska man rösta på då i detta land menar du som kan ödelägga systemet?

Har inte NMR en poäng i att den sionistiska världsordningen styr?
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-04-05 kl. 12:04.
Citera
2026-04-05, 12:34
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Bottnar inte din skepsis helt enkelt i att du hatar Hitler som hatade Sovjetunionen/Ryssland?

Vad ska man rösta på då i detta land menar du som kan ödelägga systemet?

Har inte NMR en poäng i att den sionistiska världsordningen styr?
Personligen tänker jag rösta på Miljöpartiet och personkryssa Daniel Helldén. Det absolut roligaste utfallet av ett riksdagsval hade varit ministerposter för Mp. Tänk dig, Helldén som transportminister eller infrastrukturminister. Han blev ju känd för sitt arbete inom det här området i Stockholms kommun där han låg bakom den feministiska snöröjningen där man prioriterade cykelvägarna utanför dagiset framför ambulansinfarten. Det hade varit fruktansvärt roligt att göra samma sak fast på nationell skala.

Tänk dig, alla ambulanser byts ut mot elfordon med tre mils räckvidd eftersom varje fordon väger 6-7 ton fullastat. Sedan får man ladda i flera timmar innan nästa utryckning är möjlig. Eller varför inte samma system som datumparkering fast på motorvägarna. Du som är boende i område X får bara använda E4an under ojämna dagar. Andra dagar får du ta dig till jobbet fyra mil bort hur du vill men inte per bil. Detta för att spara på miljön. Eller varför inte stänga av innerstäderna för lastbilstrafik. Alla butiker som ligger inne i stan får hämta upp sina varuleveranser med handtruckar vid en pickup point utanför femtonminutersområdet. Det hade varit skoj för Icabutiken eller Systembolaget som ligger på Stortorget.

Enbart fantasin sätter gränser.

Så vill man driva samhället till kollaps är det absolut smartare att rösta på allt annat än en smygmoderat som fjanten Kasselstrand. Du kommer bara att få ännu en svag inbromsning av galenskapen som inte kommer att stoppa färden utför stupet, bara få den att ta lite längre tid. Sikta istället på att köra ett järnrör i ekrarna på lokomotivet.
Senast redigerad av Galejan 2026-04-05 kl. 12:36.
Citera
2026-04-05, 13:05
Medlem
Citat:
Personligen tänker jag rösta på Miljöpartiet och personkryssa Daniel Helldén. Det absolut roligaste utfallet av ett riksdagsval hade varit ministerposter för Mp. Tänk dig, Helldén som transportminister eller infrastrukturminister. Han blev ju känd för sitt arbete inom det här området i Stockholms kommun där han låg bakom den feministiska snöröjningen där man prioriterade cykelvägarna utanför dagiset framför ambulansinfarten. Det hade varit fruktansvärt roligt att göra samma sak fast på nationell skala.

Tänk dig, alla ambulanser byts ut mot elfordon med tre mils räckvidd eftersom varje fordon väger 6-7 ton fullastat. Sedan får man ladda i flera timmar innan nästa utryckning är möjlig. Eller varför inte samma system som datumparkering fast på motorvägarna. Du som är boende i område X får bara använda E4an under ojämna dagar. Andra dagar får du ta dig till jobbet fyra mil bort hur du vill men inte per bil. Detta för att spara på miljön. Eller varför inte stänga av innerstäderna för lastbilstrafik. Alla butiker som ligger inne i stan får hämta upp sina varuleveranser med handtruckar vid en pickup point utanför femtonminutersområdet. Det hade varit skoj för Icabutiken eller Systembolaget som ligger på Stortorget.

Enbart fantasin sätter gränser.

Så vill man driva samhället till kollaps är det absolut smartare att rösta på allt annat än en smygmoderat som fjanten Kasselstrand. Du kommer bara att få ännu en svag inbromsning av galenskapen som inte kommer att stoppa färden utför stupet, bara få den att ta lite längre tid. Sikta istället på att köra ett järnrör i ekrarna på lokomotivet.
Jag har nog bestämt mig för att inte rösta alls då allt ändå bara är en cirkus. Då har man inte legitimerat systemet heller och kan gå med huvudet högt. Ett lågt valdeltagande är det fetaste fingret man kan ge alla som konstant tjatar om "demokrati".

Ett intressant exempel är Danmark där nystartade Borgernes parti (antietablissemangsparti) kom in i folketinget och klarade precis spärren på 4 mandat för bara några veckor sedan. Nu har redan 2 av ledamöterna lämnat partiet och är kritiska till partiledaren. Men dessa 2 ledamöter som uppenbarligen redan visste om att de skulle lämna partiet pga dess kritik mot ledarskapet, lät ändå valet utspela sig och få sina mandat. Så kan de sitta nu 4 år med en månadslön på 70.000 danska kronor som vildar.

Mycket talar tyvärr för att Kasselstrand är samma typ, även om han har mycket poänger i olika sakfrågor. Om flera profiler kunde lämna partiet innan man ens ställde upp i ett val, så undrar man hur han ska kunna hålla ihop en riksdagsgrupp. Dessutom bor han i Finland och mjölkar antagligen pengar ur partiet. En sann kämpe stannar i sitt land. Inte heller har jag sett honom nämna sionistiska världsordningen en endaste gång.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-04-05 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in