Citat:
Ursprungligen postat av
StoreSvarte
Jag skulle aldrig gå någonstans där jag är tvungen att bete mig som ett spån. Det är urlöjligt.
Du kommer inte ha det bekymret eftersom du aldrig kommer bli bjuden till tillställningar med civiliserade människor som äter med bestick.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arneweisskorrv
Jag är helt öppen med att jag inte ens kan äta med gaffel och kniv utan att det ser ut som ett jävla projekt.
Har aldrig kunnat den konsten.
Däremot tuggar jag med stängd mun i alla lägen, det däremot är såpass ovanligt nuförtiden att man kan kalla det sofistikerat.
En fråga i all välmening - hur blev det så? Är det uppfostran eller skolan?
Citat:
Ursprungligen postat av
StoreSvarte
Nej det är idiotiska opraktiska regler.
Exempelvis: Att ha gaffeln i vänster hand för att det anses vara bordsskick även fast det är helt opraktisk. Varför? Jo för att det finns några gamla regler som säger att det är så man ska göra.
Att ha gaffeln i vänster hand är för att man ska ha bättre kontroll att skära med kniven i höger hand. Förstår inte folk det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Techbilly
Det är gropar i bordet efter mina armbågar, stor kuk har jag också. Frågor på det?
Ja en fråga - växte du upp i en husvagn?
Citat:
Ursprungligen postat av
LA8PV
Jag har liknande erfarenhet. Årsmodell 1958.
Barnuppfostran på den tiden var hot och smisk. Man fick helt enkelt stryk. För typ ingenting.
De få föräldrar som finns kvar i livet idag skäms som hundar.
Och bordsskicket på den tiden var: Ät upp maten och håll käften.
Tur att man hade ett psyke som tålde detta och inte fortplantade det till nästa generation.
Heder till dig. Det är sinnesjukt hur illa det var förr i tiden. Hur ofostrade människor var och fortfarande är. Sitter i sina backstugor och slår sina barn och äter med slev ur en bunke. Fy fan!
Citat:
Ursprungligen postat av
beeblebrox12345
Men ser du skillnad i att trycka i dig en tallrik pytt lite snabbt och sitta på finmiddag?
Hur äter du pytt? Kan du beskriva? Som en liten nöffegris - slafs slafs?.
Kan man äta på något annat sätt - än på ett och samma sätt? Om inte - vad är det som skiljer?