Ja fast nu blandar ju du ihop begreppen här.
Min fråga är hur du kan sitta på uppgifter som gör att du med säkerhet kan veta att LVU beslutet är korrekt eller inte.
Då svarar du med SIP osv. Måste säga att det är lite svårt att hänga med på det hoppet.
Jag konkretiserar; vad vet du som gör att du med säkerhet kan säga att LVU är felaktigt?
Att det sedan kanske saknas SIP möten eller något annat formellt fel gjorts är en helt annan sak.
LVU bygger på de konkreta och påtagliga risker som finns kring barnet inte orsaken till risken. Samma sak som i det andra Örebro-ärendet. IF eller ej, mamman klarade inte av att uppvisa en tillräcklig föräldraförmåga TROTS att IF diagnosen visade sig vara felaktig.
I detta ärende kan vården ha trasslat till det hur mycket som helst, föräldraansvaret är ändå tydligt, se till att få barnet att äta om möjligt och gör under inga omständigheter barnet sjukare än vad det är.
Utebliven SIP saknar ur det perspektivet helt betydelse, flickan har rätt till skydd i alla fall.
Men eftersom alla uppgifter inte finns tillgängliga pga sekretess så kan vi sluta spekulera även om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det har jag förklarat många gånger i tråden. Även i svar till dig. Men du har bara tramsat och raljerat, ditt lilla troll.
Ord som du kan leta efter i tidigare inlägg är; utredning, vårdplan, genomförandeplan, SIP, BBIC.