2026-04-04, 15:07
Medlem
En sak jag inte bli klok på är varför paret först släpat ner det enormt stinkande byltet i porten till allas beskådning.. dragit en skrinda mitt på dagen, en solig varm junidag, med byltet omgärdat av en svärm spyflugor, genom ett villakvarter och till träsket närmare 1,5 km! bort.
As bil stod ju parkerad i närheten. De hade kunnat ta upp skrindan till lägenheten, hivat upp byltet, och så ner och lastat in i bilen som G parkerat utanför porten, och vid en tidpunkt då de flesta människor ligger och sover.
Citera
2026-04-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Enligt M hade pappan eget företag inom jordbruk. Vet ej vad som är sant. Kanske båda föräldrarna jobbar åt någon annan inom jordbruk. Vad morddömda säger i förhör lär man nog ta på alltför stort allvar.

Jag tror att de både trodde att de skulle komma undan? annars "planerar" man inte ett mord. Men dessa 2 måste ju varit höga som hus eller nåt mtp hur det genomfördes.

Edit: sökte igenom den tjockare aktbilagan med samtliga förhör och hittade inget annat relevant relaterat till "pappa" än det jag skrev i inlägget du svarade.

Det är förmodligen den farmen som hennes mamma visar upp i flera videos, för de bor och verkar ha flera hus (arbetarbostäder ?) och dessutom har hennes mamma lagt upp video från Dubai på balkongen och visar utsikt där hon skrivit att det är deras lägenhet, dessutom verkar pappan vara regissör? Mitt intryck är att de inte är direkt fattiga alla fall?

De verkar inte funnits någon plan att komma undan med mord så klantiga som de burit sig åt men det verkar de ändå trott konstigt nog? Den enda planen verkar vara att G ska bli fri från sina förövare, för att kunna må bra enligt M, för G var det nog pengar som var största anledningen och därför hittade på lögner för att få med M på sina planer tror jag?

Jag lovar kolla fup igen om jag hittar det om att M skulle få besök av sin pappa, som jag tydligen missförstått eftersom ingen annan verkar sett det?
Citera
2026-04-04, 15:37
Medlem
Citat:
En sak jag inte bli klok på är varför paret först släpat ner det enormt stinkande byltet i porten till allas beskådning.. dragit en skrinda mitt på dagen, en solig varm junidag, med byltet omgärdat av en svärm spyflugor, genom ett villakvarter och till träsket närmare 1,5 km! bort.
As bil stod ju parkerad i närheten. De hade kunnat ta upp skrindan till lägenheten, hivat upp byltet, och så ner och lastat in i bilen som G parkerat utanför porten, och vid en tidpunkt då de flesta människor ligger och sover.

Varför var de inte så smarta att de tog upp skrindan till lägenheten?
Jag tror det framkom tidigare i tråden att hissen var ganska liten, skulle kanske inte skrindan få plats i den?
Det är inte lätt att komma in sent i trådar, men
tror du tjänar på att läsa hela tråden så det inte blir massa saker som behöver upprepas?
Citera
2026-04-04, 16:24
Medlem
Marielysts avatar
Citat:

G:s styvfar C uppger i förhör att G saknar körkort och därför aldrig har kört A:s bil. På en annan plats (kommer inte ihåg exakt var) i FUP finns information om att M inte kan köra bil. Därför kunde paret inte använda A:s bil som transportmedel.

Du frågar om ett testamente. Jag tror att det gäller arvet efter C:s mor, som dog för några år sedan. Här betalade C ett arvsförskott på 300 000 kronor till vart och ett av sina barn/styvson. G:s andel förvaltades av A, och det är dessa pengar som G var oenig med sin mor om.

(Google Translate fra dansk tl svensk)
Senast redigerad av Marielyst 2026-04-04 kl. 17:10.
Citera
2026-04-04, 16:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag tror det står i FUPen att det var knepigt att få skrindan genom en vanlig dörr och att hissen var så liten att den inte rymde en del av soffan monterad när den skulle fraktas bort.

G blev av med körkortstillståndet när han blev dömd för ringa narkotikabrott och hade inte körkort vad jag förstår. Det kan ha bidragit till varför de inte använde bilen.

Inte ens valet av dumpningsplats verkar vara förutbestämt, då vittnen ser paret stå och tveka vilken väg de ska ta. Damen som får veta att skrindan innehåller skämd mat nere vis sjön får också paret att dumpa kroppen på en annan plats. (Varför sjöar ofta har namn med efterledet "träsk" i Stockholmsområdet är mindre begripligt, men det är så det är.)

Jag tycker man kan ha åsikter om hur M och G agerar bara efter att läst om fallet i tidningen. Något absolut krav att ha läst FUPen på 3000 sidor innan man skriver i tråden är lite väl höga krav för att få tycka något här i tråden.
Citera
2026-04-04, 16:52
Medlem
Citat:
Jag tror att både motivet och agerandet från ffa M är en kombo av flera faktorer.
- Jag tror definitivt att M valde G för att hon trodde att han var ett lätt "offer" att utnyttja ekonomiskt + uppehållstillstånd i Sverige. När hon var på besök i här säger hon att G betalade allt.
Jag tror inte att hon var kär i honom. Deras konversationer talar för att ingen av dem var särskilt kär i den andre. Även om de bara tagits utdrag från relevanta konversationer så finns det inga kärleksyttringar mellan dessa rader. Foton på G i Ms cell kan jag inte förklara.. än.

Tror även att M ljuger om hur rik pappan är. Då hade hon inte behövt leva på Gs pengar i Sverige och A hade väl märkt att Ms föräldrar är rika och inte krävt äktenskapsförord? 10 pund på kontot är inte mycket och få 100 dollar som ska räcka i 2-3 månader är inte heller mycket.
Mayurri tänkte inte så mycket på själva äktenskapsförordet, Mayurri har visserligen haft problem med sin pappa men pappan är miljonär och pengar har aldrig varit något problem. Mayurri tror att det handlade om pengar från Gustafs mamma´s sida. Mayurri bryr sig inte om pengar, det vet Gustaf, pengar finns det gott om i alla fall på Mayurris sida.
...
Mayurri tänker inte så mycket om det, Gustaf hade arbete, Mayurri har gott om pengar, varför Anna var orolig vet inte Mayurri.
På frågan av vilka pengar M lever av om hon inte har egna pengar svarade M att hennes pappa brukade skicka pengar varje månad när hon bodde i London, sedan tjänade M egna pengar när hon var tillbaka i Indien, tio pund är det som är kvar från M arbete i Indien, M uppgav att när hon är i Sverige betalar G allting.
På frågan om vad M har för långsiktig plan att finansiera sin vistelse i Sverige svarade M att om hon hade fått uppehållstillstånd så var planen att delvis få pengar från sin familj och sen skulle M skaffa ett jobb. Gällande pengarna för resor till Sverige så fanns det en ruta i visumansökan gällande inbjudan. Där fyllde M i att hon var inbjuden av G och att han skulle stå för M uppehälle, så G betalade allting, vidare uppgav M att hon fick 100 dollar av hennes pappa för ett tidigare besök i Sverige i januari till mars.
- G gjorde att M började med droger, vilket troligtvis förvärrade en redan skör/störd personlighet. Kanske hon hamnat i någon form av psykos tidigt i relationen? Kan det ha påverkat hennes handlingar därefter? Eller så såg hon bortom horisonten och ville inte ge upp sin dröm, därför gick hon med på Gs konstigheter.

- G sa tidigt i relationen att han skulle få mer pengar från A. Begriper faktiskt inte detta, vad är det för testamente? C lever ju ännu..? Eller är det As pappa och inte Gs styvpappa det handlar om?
G hade även pengar från delar av Cs testamente som Anna brukade skicka till G.
På frågan om hur mycket pengar G hade fått från testamentet svarade M att G berättat 2023 att det var 200 000, G hade mottagit 50 000 vid ett tillfälle och 30 000 vid ett annat tillfälle. På frågan om M vet var resterande pengarna var någonstans svarade M nej, att G berättade att han mottagit 80 000 och att resten av pengarna vet hon inget om, M vet inte exakt hur mycket pengar det var men runt 200000. Om G hade pratat om de resterande pengarna eller om han hade uttryckt vad han tyckte om att han inte fått resterande pengarna svarade M att G berättade i december 2023 att han inom några månader skulle få resten av pengarna från C om G hade frågat, mer har inte G sagt till M. G berättade även för M i oktober eller december 2024 att G skulle få pengar av A, M har inte frågat, det är G som har berättat
- G manipulerade både A och M, fick de att ogilla varandra istf att agera som en diplomatisk brygga.

- Medan G säkert redan hatade sin mamma, men inte funderat på just mord, kanske tanken kom upp till ytan när både G och M med tiden fick ett gemensamt hatobjekt? Eller var detta Gs avsikt från början? Eller varför eldade han på osämjan mellan A och M?
Ett inlägg tidigt i tråden av en moderator tror jag sätter fingret på varför A mördades: "Son och flickvän, eller make och älskarinna? Tippar på pundarson som vill åt pengar..."

Jag tror att G inte orkade med sin mamma mer och det sätt hon höll på mot honom, verkade bestämma allt från hur lägenheten skulle vara till hur mycket pengar han skulle få ut och när.
Vidare informerades M om en annan chatt som anträffats i C telefon från den 6 mars 2025. Utredningen tolkar det som att A visar C vad hon skrivit till G om M. A skrev till C hon är manipulativ, dominant, slug och lite wierd. M svarade att hon redan vet om det och att G visade det meddelandet för henne när A skickade det. Förhörsledaren informerade M om att A skrivit längre ner i meddelandet att G inte skulle gifta sig utan äktenskapsförord och att han då skulle förlora 2,5 miljoner
M hade kunnat låta bli att träffa G så snart hon märkte dåliga tecken, dvs innan hon ev. hunnit bli alltför manipulerad. Har svårt att tro att G kan ha varit så charmig och lurat M i början till den grad att hon hade svårt att lämna honom. Kanske pappan hotat med att inte ge mer pengar till henne?

Båda ville ha mer pengar och förstod väl att de inte skulle få så mycket kontinuerligt och trodde väl på något sätt att G skulle kunna få ut genom att få As andel i företag och lägenhet kanske?
Båda har hatat A, planerat mordet och utfört det tillsammans och borde få samma straff.

Skulle G vara ett lätt offer? Det är väl snarare M som är ett lätt offer?

Mordplaner och mord gällde G föräldrar?
Arvet du pratar om som motiv gällde G arvsrätt?
Hatet gällde G föräldrar som G orsakade med lögner om vad de utsatt G för, varför gjorde G så, vill du inte se G motiv?
Varför stirrar du dig blind på en förledd höna som inte ens har någon arvsrätt?

A försökte på alla sätt förhindra äktenskapet och pratade med G om äktenskapsförord, då talade hon säkert om för G att han automatiskt har försörjningsplikt för M så länge hon inte kan försörja sig själv tänker jag?

Varför lyssnade inte G på A? Och varför trodde A att hon skulle förhindra deras relation med att dra in pengar hon tidigare inte haft problem att strö på G, såklart det skulle åstadkomma något och det blev nog tyvärr motivet till mordet? Men fortfarande var det G mamma och G arvsrätt som G hade fått? Kanske lägenheten aldrig blev klar, var det möhligtvis ett redskap för A att styra G också, eller snarare M att inte vilja bo där? Paret var frustrerade och ville få ordning på lägenheten och det är ju fullt förståeligt tänker jag? Men mord? Det är där det gått överstyr i huvudet? Mordplanerna på G pappa ändrades till A, för A satte käppar i hjulet för parets lycka, men G var den som höjde ribban och ville få med M i hatat mot sin mamma, G hat - inte M hat från början då eller hur? Det var troligtvis då han började påstå att hans mamma ville ha honom till M, för det var det M uppgav i fup som störde M?

Varför skulle inte M pappa försörja sin dotter innan hon fick uppehållstillstånd och arbetstillstånd? M föräldrar var väl knappast emot deras relation, de planerade väl en religiös ceremoni i Indien för deras äktenskap dessutom? Men vet inte varifrån du fått att M pappa vägrade skicka över mer pengar till M? Vet du om M ens bett sin pappa om mer pengar?

Varför skulle inte G kunna charmat M? Han kunde uppenbarligen charma sin mamma med tanke på hur han lurade henne på pengar?

Ja men såklart M skulle märkt dåliga tecken och tidiga tecken att hon blev manipulerad, omg det är just det hon inte märkte att hon blev manipulerad, och troligtvis har hon fortfarande inte förstått det?
Det är så lätt att sitta och tycka att hon borde märkt det tidigt, men en manipulator ger sig inte och är övertygande, såna personer är skickliga? G lurade ju även sin mamma och vänner eller hur? Dessutom är M ung och har kanske aldrig blivit manipulerad tidigare? Och var hon kär i G så litade hon på honom fullkomligt tänker jag, och just det som han utnyttjade?
Har du missat att G anklagade sin mamma för att vara narcissist men enligt systern var det snarare G som var det? Om man utgår från den uppgiften att det skulle stämma, så är ditt resonemang konstigt och förstår inte alls hur du kan se G som ett offer öht?

Jag tror att du diskuterar detta med fel person för juridik är jag kass på, och jag tror att det är just det som det handlar om här, eftersom du verkar vilja försvara G som ett offer, tror du att G blev utnyttjad sexuellt av sin pappa också och att A gjorde närmanden mot G också?
Hört uttrycket, den som sätter fan i båten får själv ro fan i land? Jag tror inte att fan är en ensam ung flicka i ett främmande land och som dessutom står utan arvsrätt från någon av G föräldrar alla fall?
Citera
2026-04-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
G:s styvfar C uppger i förhör att G saknar körkort och därför aldrig har kört A:s bil. På en annan plats (kommer inte ihåg exakt var) i FUP finns information om att M inte kan köra bil. Därför kunde paret inte använda A:s bil som transportmedel.

(Google Translate fra dansk tl svensk)

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror det står i FUPen att det var knepigt att få skrindan genom en vanlig dörr och att hissen var så liten att den inte rymde en del av soffan monterad när den skulle fraktas bort.

G blev av med körkortstillståndet när han blev dömd för ringa narkotikabrott och hade inte körkort vad jag förstår. Det kan ha bidragit till varför de inte använde bilen.

Inte ens valet av dumpningsplats verkar vara förutbestämt, då vittnen ser paret stå och tveka vilken väg de ska ta. Damen som får veta att skrindan innehåller skämd mat nere vis sjön får också paret att dumpa kroppen på en annan plats. (Varför sjöar ofta har namn med efterledet "träsk" i Stockholmsområdet är mindre begripligt, men det är så det är.)

Jag tycker man kan ha åsikter om hur M och G agerar bara efter att läst om fallet i tidningen. Något absolut krav att ha läst FUPen på 3000 sidor innan man skriver i tråden är lite väl höga krav för att få tycka något här i tråden.
Om man kan mörda kan man nog köra bil utan körkort.

Gällande soffan var den L-formad så inte konstigt att den behövde demonteras inför hissfärd.

Vem har begärt att man måste läsa hela FUPn?
Citera
2026-04-04, 17:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Om man kan mörda kan man nog köra bil utan körkort.

Gällande soffan var den L-formad så inte konstigt att den behövde demonteras inför hissfärd.

Vem har begärt att man måste läsa hela FUPn?

Mannen som fraktade bort soffan sa att soffan bestod av två "separata" delar. Den del som innehöll sängdelen var han tvungen att montera isär för att få in i hissen.

Om G inte hade kört nämnvärt när körkortstillståndet drog in behöver han väl inte kunna köra bil? Det räcker inte att bryta mot lagen för att kunna köra bil.
Citera
2026-04-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Varför var de inte så smarta att de tog upp skrindan till lägenheten?
Jag tror det framkom tidigare i tråden att hissen var ganska liten, skulle kanske inte skrindan få plats i den?
Det är inte lätt att komma in sent i trådar, men
tror du tjänar på att läsa hela tråden så det inte blir massa saker som behöver upprepas?
Knappast så att folk läser igenom hela trådar innan de skriver. Folk frågar ju om allt möjligt fastän det finns i trådstarten t.o.m. Du själv undrar ju över saker istf att leta i FUPn.

Är det någon som bor i huset som har testat att få in skrindan i hissen eller är det ännu ett antagande (trådsanning)? Folk får väl göra antaganden bäst de vill men innebär inte att man måste ta det för en sanning. Ett 8-våningars hus kan man anta borde ha en normalstor hiss för att kunna frakta möbler upp och ner?
Citera
2026-04-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Mannen som fraktade bort soffan sa att soffan bestod av två "separata" delar. Den del som innehöll sängdelen var han tvungen att montera isär för att få in i hissen.

Om G inte hade kört nämnvärt när körkortstillståndet drog in behöver han väl inte kunna köra bil? Det räcker inte att bryta mot lagen för att kunna köra bil.
Jaså? Det trodde jag räckte 😅
Nej men inte särskilt svårt att köra en liten bit som det handlade om här, parkera och köra iväg. Det är ju knappast en stor segelbåt han skulle manövrera.
Citera
2026-04-04, 17:34
Medlem
Citat:
Knappast så att folk läser igenom hela trådar innan de skriver. Folk frågar ju om allt möjligt fastän det finns i trådstarten t.o.m. Du själv undrar ju över saker istf att leta i FUPn.

Är det någon som bor i huset som har testat att få in skrindan i hissen eller är det ännu ett antagande (trådsanning)? Folk får väl göra antaganden bäst de vill men innebär inte att man måste ta det för en sanning. Ett 8-våningars hus kan man anta borde ha en normalstor hiss för att kunna frakta möbler upp och ner?

Men ingen kan ju svara på varför paret inte tog upp skrindan till lägenheten eller varför de gick ut på dagen och inte på natten, det är ju omöjligt?
Citera
2026-04-04, 17:38
Medlem
ursprungligens avatar
Jag hittar Ms ansökan till Migrationsverket i FUPen:

Future plans:

I want to move to Sweden possibly by 1st August 2025 because now that we are married, it is hard to stay apart from each other as India and Sweden are far countries. We miss each other a lot and it does not feel good if we don't meet in person.

He is alone there and does not like when i am not with him. We feel the best and happiest when we stay with each other and make our future plans. I would like to move to Sweden as soon as possible because I want to work in Sweden(to have a better income of my own) and plan to start my own restaurant business and to learn driving.

I want to settle down in Sweden and make my independent life with Gustaf. I will also learn Swedish language because Gustaf already has taught me basic Swedish phrases and words and greetings over the past 1 year.

We also plan to have a child this year. But we wish to have and raise 3 kids in the
upcoming 10 years. Gustaf is currently working but we both want to make YouTube videos and music
together on our free time also when we are not working or busy with our kid. We love each other very much.

......
Tell us about your wedding:

Our civil marriage was held on 14th March 2025.

We got married in Djurholms slott in the afternoon.

Me and Gustaf's parents (his mother and stepfather) and sister were there. His mother's stepfather and his wife was there also.

After we got married, we all went to eat at La Piazza in Djurholm. Then his stepfather and sister and his mother's stepdad and his wife went home and me, Gustaf and his mother went to Mörby centrum for a walk and to buy groceries and went home by 8pm.

.........

Other reasons why you should be granted a residence permit:

I want to move to Sweden possibly by 1st August 2025 because now that we are married, it is hard to stay apart from Gustaf as we love each other truly to the fullest and are committed to each other.

We miss each other a lot and it does not feel good if we don't stay together in person. He is alone there and does not like when i am not with him. We feel the best and happiest when we stay with each other and make our future plans.

But due to us doing long distance and travelling back and forth, it would be convenient for me (Mayurri) to move to Gustaf in Sweden as soon as possible and live our lives together and support each other and to have our own family soon.

I always loved Europe and I have travelled to 37 countries. But as Gustaf is from Sweden, I plan to stay with him and settle down in Sweden and also as we love each other so very much.
M kan inte heller köra bil och tydligen följde A med paret hem efter bröllopet.

Märkligt nog lyckas M upprepa sig på en blankett från Migrationsverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in