Senast redigerad av ursprungligen 2026-04-04 kl. 12:43.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-04-04 kl. 12:43.
FL1: Okej förstod jag det rätt att du är att du skulle försöka söka tillstånd och få prata i telefon med?Om Ms pappa:
Mayurri: Ja.
FL1: Har det varit nån sån har du pratat med nån i familjen sen du vart häktad här?
Mayurri: Ja jag har bara pratat med min mamma och min yngre bror.
FL1: Hur känns det då?
Mayurri: Okej.
FL1: Är dom oroliga för dig eller?
FL1: Okej är det nån som utav dom som har varit Sverige?
Mayurri: Jag tror att min pappa har varit i Sverige två gånger för några år sen med jobbet.
FL1: Okej ja det var inte för att hälsa på dig eller var det tidigare?
Mayurri: Ja det var några år sen.
FL1: Okej bra har du bra kontakt med din pappa?
Mayurri: Inte direkt
FL1: Nej okej, okej med mamma?
Mayurri: Ja i min familj så står jag nära min mormor och min mamma och mina bröder.
Det har varit mycket bråk mellan mamma o pappa hemma hos Mayurri, uppväxten har varit i ett hem med mycket bråk. Pappas har varit aggressiv och fysisk elak med Mayurri och hennes mamma.
...
Mamma är hemmafru, hon har inte haft inkomst, pappa tillät inte att mamma jobbat
FL1: Okej förstod jag det rätt att du är att du skulle försöka söka tillstånd och få prata i telefon med?Om Ms pappa:
FL1: Har det varit nån sån har du pratat med nån i familjen sen du vart häktad här?
Mayurri: Ja jag har bara pratat med min mamma och min yngre bror.
FL1: Hur känns det då?
Mayurri: Okej.
FL1: Är dom oroliga för dig eller?
FL1: Okej är det nån som utav dom som har varit Sverige?
Mayurri: Jag tror att min pappa har varit i Sverige två gånger för några år sen med jobbet.
FL1: Okej ja det var inte för att hälsa på dig eller var det tidigare?
Mayurri: Ja det var några år sen.
FL1: Okej bra har du bra kontakt med din pappa?
Mayurri: Inte direkt
FL1: Nej okej, okej med mamma?
Mayurri: Ja i min familj så står jag nära min mormor och min mamma och mina bröder.
Det har varit mycket bråk mellan mamma o pappa hemma hos Mayurri, uppväxten har varit i ett hem med mycket bråk. Pappas har varit aggressiv och fysisk elak med Mayurri och hennes mamma.
...
Mamma är hemmafru, hon har inte haft inkomst, pappa tillät inte att mamma jobbat
Mayurri tänkte inte så mycket på själva äktenskapsförordet, Mayurri har visserligen haft problem med sin pappa men pappan är miljonär och pengar har aldrig varit något problem. Mayurri tror att det handlade om pengar från Gustafs mamma´s sida. Mayurri bryr sig inte om pengar, det vet Gustaf, pengar finns det gott om i alla fall på Mayurris sida.
...
Mayurri tänker inte så mycket om det, Gustaf hade arbete, Mayurri har gott om pengar, varför Anna var orolig vet inte Mayurri.
På frågan av vilka pengar M lever av om hon inte har egna pengar svarade M att hennes pappa brukade skicka pengar varje månad när hon bodde i London, sedan tjänade M egna pengar när hon var tillbaka i Indien, tio pund är det som är kvar från M arbete i Indien, M uppgav att när hon är i Sverige betalar G allting.- G gjorde att M började med droger, vilket troligtvis förvärrade en redan skör/störd personlighet. Kanske hon hamnat i någon form av psykos tidigt i relationen? Kan det ha påverkat hennes handlingar därefter? Eller så såg hon bortom horisonten och ville inte ge upp sin dröm, därför gick hon med på Gs konstigheter.
På frågan om vad M har för långsiktig plan att finansiera sin vistelse i Sverige svarade M att om hon hade fått uppehållstillstånd så var planen att delvis få pengar från sin familj och sen skulle M skaffa ett jobb. Gällande pengarna för resor till Sverige så fanns det en ruta i visumansökan gällande inbjudan. Där fyllde M i att hon var inbjuden av G och att han skulle stå för M uppehälle, så G betalade allting, vidare uppgav M att hon fick 100 dollar av hennes pappa för ett tidigare besök i Sverige i januari till mars.
G hade även pengar från delar av Cs testamente som Anna brukade skicka till G.- G manipulerade både A och M, fick de att ogilla varandra istf att agera som en diplomatisk brygga.
På frågan om hur mycket pengar G hade fått från testamentet svarade M att G berättat 2023 att det var 200 000, G hade mottagit 50 000 vid ett tillfälle och 30 000 vid ett annat tillfälle. På frågan om M vet var resterande pengarna var någonstans svarade M nej, att G berättade att han mottagit 80 000 och att resten av pengarna vet hon inget om, M vet inte exakt hur mycket pengar det var men runt 200000. Om G hade pratat om de resterande pengarna eller om han hade uttryckt vad han tyckte om att han inte fått resterande pengarna svarade M att G berättade i december 2023 att han inom några månader skulle få resten av pengarna från C om G hade frågat, mer har inte G sagt till M. G berättade även för M i oktober eller december 2024 att G skulle få pengar av A, M har inte frågat, det är G som har berättat
Vidare informerades M om en annan chatt som anträffats i C telefon från den 6 mars 2025. Utredningen tolkar det som att A visar C vad hon skrivit till G om M. A skrev till C hon är manipulativ, dominant, slug och lite wierd. M svarade att hon redan vet om det och att G visade det meddelandet för henne när A skickade det. Förhörsledaren informerade M om att A skrivit längre ner i meddelandet att G inte skulle gifta sig utan äktenskapsförord och att han då skulle förlora 2,5 miljonerM hade kunnat låta bli att träffa G så snart hon märkte dåliga tecken, dvs innan hon ev. hunnit bli alltför manipulerad. Har svårt att tro att G kan ha varit så charmig och lurat M i början till den grad att hon hade svårt att lämna honom. Kanske pappan hotat med att inte ge mer pengar till henne?
Du måste vara medlem för att kunna kommentera