2026-04-04, 12:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nej skärp dig, åsikter får man ha vilka som helst men jag pratar om att beröva en annan människa livet. Det enda livet vi får. Men du får fortsätta vurma för dessa mördare tråden handlar om hur mycket du vill. Ville bara svara på ditt påhopp.
Jag hoppar in här och håller med dig TaxenSixten. M är en obehaglig mördare och ska därför dömas.

Att M kanske kan få någon behandling för sina psykiska problem eller hormoner i efterskott ändrar inte detta faktum.

Jag hoppas inte rätten förringar vad M gjort för att hon påstår att hon var kär i G. I det sista förhöret får advokaten ställa om frågan för att få M att förstå att hon skulle säga att hon älskade G, vilket för mig tyder på att förälskelsen bara är en teknisk efterhandskonstruktion som advokaten tänker använda i rätten.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-04-04 kl. 12:43.
Citera
2026-04-04, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag ser inget i FUPen som tyder på att M är förblindad av kärlek. Däremot tvingar hon G att ta ledigt från jobbet så att de kan gå till migrationsverket för att ordna hennes Svenska medborgarskap.

Detta skriver M också i sin planering och vad jag kan läsa handlar hennes tankar om Svenskt pass, pengar och ett bekymmersfritt liv i Spanien där hon kan dricka blodliknande sangria hela dagarna.

Vore M kär på riktigt skulle vi se åtminstone någon enstaka hjärtemoji i hennes meddelanden till G och de lyser med sin frånvaro. M verkar inte veta hur man städar, så golvmoppen G var kanske inget romantiskt projekt?

Att tala om att man ska acceptera vad som helst när hormonerna studsar runt i kroppen är inget ärrade jurister tar så stor hänsyn till. Att M är ung tycker jag är fel att påstå då hon är 24 år och borde räknas som vuxen.

Däremot verkar M:s felprogrammerade hjärna varit inriktad på att bli gravid, även om barn lyste med sin frånvaro i hennes planering.
Jag har aldrig tyckt att någon jurist ska ta hänsyn till varken hennes unga ålder eller hennes förmodade hormoner eller romantisering av G eller hennes framtidsplaner om sangria osv, internens att hon ska få mildare straff för att hon troligtvis sett gärningen som nödvändig för att H ska må bra och få frid?

Om hon tvingat G till att ta ledigt från jobbet har ju ingenting med någon ickekärlek heller att göra, eller har det det i dina ögon menar du? Jag vet inte omständigheterna om öppettider där eller om hon inte hittade dit eller hur hans arbetstider var? Han hade kanske kunnat löst det utan att ta ledigt, varför gjorde han inte det i så fall?

Hennes visioner om framtiden är väl precis lika mycket på rosa moln som allt annat? Lever hon i verkligheten öht eller bara i drömmarnas land? Missförstå mig gärna rätt nu?

Ville M bli gravid? Var det inte M som hotat med att ta sitt liv om G gjorde henne gravid?
Senast redigerad av Onemisstake 2026-04-04 kl. 12:51.
Citera
2026-04-04, 12:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag hoppar in här och håller med dig TaxenSixten. M är en obehaglig mördare och ska därför dömas.

Att M kanske kan få någon behandling för sina psykiska problem eller hormoner i efterskott ändrar inte detta faktum.

Jag hoppas inte rätten förringar vad M gjort för att hon påstår att hon var kär i G. I det sista förhöret får advokaten ställa om frågan för att få M att förstå att hon skulle säga att hon älskade G, vilket för mig tyder på att förälskelsen bara är en teknisk efterhandskonstruktion som advokaten tänker använda i rätten.
Ja det ska väl inte påverka något. Kom att tänka på mordet på Johanna Möllers pappa och mordförsöket på hennes mamma där Johannas pojkvän som utförde handlingen fick mildare straff än Johanna.
Citera
2026-04-04, 12:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag har aldrig tyckt att någon jurist ska ta hänsyn till varken hennes unga ålder eller hennes förmodade hormoner eller romantisering av G eller hennes framtidsplaner om sangria osv, internens att hon ska få mildare straff för att hon troligtvis sett gärningen som nödvändig för att H ska må bra och få frid?

Om hon tvingat G till att ta ledigt från jobbet har ju ingenting med någon ickekärlek heller att göra, eller har det det i dina ögon menar du? Jag vet inte omständigheterna om öppettider där eller om hon inte hittade dit eller hur hans arbetstider var? Han hade kanske kunnat löst det utan att ta ledigt, varför gjorde han inte det i så fall?

Hennes visioner om framtiden är väl precis lika mycket på rosa moln som allt annat? Lever hon i verkligheten öht eller bara i drömmarnas land? Missförstå mig gärna rätt nu?
M lever eller levde i högsta grad i en drömvärld. Där är vi överens.

Det som blir konstigt är väl att M väljer hjälpa till att mörda Gs mamma för att hjälpa G? Det naturliga borde väl vara att få G på bättre tankar?

Jag vet inte om vi lagt vikt vid olika saker i FUPen, men var har du hittat belägg för att M var så kär i G? Jag tycker inte jag hittar några bra belägg för det, snarare belägg för motsatsen.
Citera
2026-04-04, 12:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja det ska väl inte påverka något. Kom att tänka på mordet på Johanna Möllers pappa och mordförsöket på hennes mamma där Johannas pojkvän som utförde handlingen fick mildare straff än Johanna.
Motivet att komma över pengar genom arv och den gränslösa kärleken till droger hos de båda dömda i Arboga likar faktiskt Träskmordet lite?

Skillnaden jag ser är väl att det var JM som var mycket drivande i Arboga, medan M och G verkar eldat på varandra och ingen av dem egentligen var den pådrivande utan det var de tillsammans som låg bakom.

Edit: Jag ser inte att A skulle blivit mördad utan en gemensam insats. Om brottet fanns skulle M dömas till "murder by incel" och därför tycker jag att M förtjänar ett strängare straff.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-04-04 kl. 13:02.
Citera
2026-04-04, 13:06
Medlem
Citat:

Det som blir konstigt är väl att M väljer hjälpa till att mörda Gs mamma för att hjälpa G? Det naturliga borde väl vara att få G på bättre tankar?

Jag vet inte om vi lagt vikt vid olika saker i FUPen, men var har du hittat belägg för att M var så kär i G? Jag tycker inte jag hittar några bra belägg för det, snarare belägg för motsatsen.

Exakt det, varför förhindrad hon inte G? Var hon så svag för honom eller rättare sagt kanske att G var så duktig på att övertala?
Vem kan bli så manipulerad, vem som helst kanske?
De flesta skulle nog dragit öronen åt sig redan när han började prata om att hans föräldrar utnyttjat honom och fått honom att ta droger och aldrig återvänt i ett enda samtal ens igen? Varför gjorde inte M det?
Var hon ute efter A pengar eller hopplöst kär i G, jag har valt att tro på det sista?
Så vet inte varför du söker efter belägg i fup, har jag nämnt något sånt?
Citera
2026-04-04, 13:10
Medlem
Citat:
Mamman heter Jayeet* och pappan Mur*ri
*a
De har samma efternamn som dottern?

Jag tror de försökt men inte fått visum som barnaby skrev tidigare?
Tack.

Tror definitivt inte det har med visum att göra. Det är inte särskilt svårt att få visum. Och pappan brukar ju resa en hel del verkar det som, så han borde vet hur man gör. Och det sticker ju inte heller ut att ansöka om visum för tex "semester" i Stockholm. Många vill ju till just Stockholm under sommaren. Häktet ligger ju inte i Örkelljunga direkt.

Tror det är helt andra skäl ifall hon ej haft besök. Dessutom tror jag knappast att alla besök står med i FUP, så kanske hon fått besök senare. Om inte, tror jag att mamma och bror kanske velat besöka men inte fått tillåtelse av pappan.

Angående besök/samtal står följande från förhör 4/9, alltså ca 2 månader efter häktning:
FL1: Okej förstod jag det rätt att du är att du skulle försöka söka tillstånd och få prata i telefon med?
Mayurri: Ja.
FL1: Har det varit nån sån har du pratat med nån i familjen sen du vart häktad här?
Mayurri: Ja jag har bara pratat med min mamma och min yngre bror.

FL1: Hur känns det då?
Mayurri: Okej.
FL1: Är dom oroliga för dig eller?
FL1: Okej är det nån som utav dom som har varit Sverige?
Mayurri: Jag tror att min pappa har varit i Sverige två gånger för några år sen med jobbet.
FL1: Okej ja det var inte för att hälsa på dig eller var det tidigare?
Mayurri: Ja det var några år sen.
FL1: Okej bra har du bra kontakt med din pappa?
Mayurri: Inte direkt
FL1: Nej okej, okej med mamma?
Mayurri: Ja i min familj så står jag nära min mormor och min mamma och mina bröder.

Om Ms pappa:
Det har varit mycket bråk mellan mamma o pappa hemma hos Mayurri, uppväxten har varit i ett hem med mycket bråk. Pappas har varit aggressiv och fysisk elak med Mayurri och hennes mamma.
...
Mamma är hemmafru, hon har inte haft inkomst, pappa tillät inte att mamma jobbat

Citera
2026-04-04, 13:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Exakt det, varför förhindrad hon inte G? Var hon så svag för honom eller rättare sagt kanske att G var så duktig på att övertala?
De flesta skulle nog dragit öronen åt sig redan när han började prata om att hans föräldrar utnyttjat honom och fått honom att ta droger och aldrig återvänt i ett enda samtal ens igen? Varför gjorde inte M det?
Var hon ute efter A pengar eller hopplöst kär i G, jag har valt att tro på det sista?
Jag tänkte att man kan hänga upp någon idé man får på sånt man hittar i fupen. Ska man tro att M varit förblindad av kärlek till G, borde väl det framgå?

G och M:s sexliv får man läsa om här på FB i Gs inlägg då den biten inte tas upp så mycket i FUPen.

Det kanske är så att förhörsledarna styr undan från temat om M varit kär i G?

Det är ändå konstigt att M drömmer om att vara lyxhustru till kryptoinvesteraren G i Spanien om hennes mamma sett baksidan av att vara "kept" och M har bevittnat detta på nära håll?
Citera
2026-04-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tack.

Tror definitivt inte det har med visum att göra. Det är inte särskilt svårt att få visum. Och pappan brukar ju resa en hel del verkar det som, så han borde vet hur man gör. Och det sticker ju inte heller ut att ansöka om visum för tex "semester" i Stockholm. Många vill ju till just Stockholm under sommaren. Häktet ligger ju inte i Örkelljunga direkt.

Tror det är helt andra skäl ifall hon ej haft besök. Dessutom tror jag knappast att alla besök står med i FUP, så kanske hon fått besök senare. Om inte, tror jag att mamma och bror kanske velat besöka men inte fått tillåtelse av pappan.

Angående besök/samtal står följande från förhör 4/9, alltså ca 2 månader efter häktning:
FL1: Okej förstod jag det rätt att du är att du skulle försöka söka tillstånd och få prata i telefon med?
FL1: Har det varit nån sån har du pratat med nån i familjen sen du vart häktad här?
Mayurri: Ja jag har bara pratat med min mamma och min yngre bror.

FL1: Hur känns det då?
Mayurri: Okej.
FL1: Är dom oroliga för dig eller?
FL1: Okej är det nån som utav dom som har varit Sverige?
Mayurri: Jag tror att min pappa har varit i Sverige två gånger för några år sen med jobbet.
FL1: Okej ja det var inte för att hälsa på dig eller var det tidigare?
Mayurri: Ja det var några år sen.
FL1: Okej bra har du bra kontakt med din pappa?
Mayurri: Inte direkt
FL1: Nej okej, okej med mamma?
Mayurri: Ja i min familj så står jag nära min mormor och min mamma och mina bröder.

Om Ms pappa:
Det har varit mycket bråk mellan mamma o pappa hemma hos Mayurri, uppväxten har varit i ett hem med mycket bråk. Pappas har varit aggressiv och fysisk elak med Mayurri och hennes mamma.
...
Mamma är hemmafru, hon har inte haft inkomst, pappa tillät inte att mamma jobbat

Konstigt hon verkade arbeta på farmen, en video hon lagt upp som någon filmat henne, men det var kanske bara något hon ville visa med filmen och inte att hon faktiskt arbetade då?
Är det vanligt att gifta kvinnor hålls så hårt i Indien? Eller är det lyxhustrur i Indien som har det såhär, (läs enligt dom själva alltså?)?
Kvinnor i Indien bör inte ens gå ensamma ute på kvällar/nätter för de riskerar att bli utsatta för våld/våldtäkt tror jag att jag läste? Så möjligheten finns att det kanske samtidigt är många indiska kvinnors högsta dröm att få vara hemmafruar - förutom de som faktiskt är det om de blir hunsade och slagna? M kanske kände att hon inte ville ha sin mammas liv alla fall, att hon ville något annat, drömde om en annan värld?

Hennes mamma verkar lite frånvarande på ett udda sett, att nånting verkar fel i videos hon lade upp, ögonen känns långt bort, hon ser inte lycklig ut, kan inte sätta fingret på vad som döljer sig men nånting är det? Kanske bara för att hon filmar sig själv och är koncentrad? På foton ler hon i alla fall, även med ögonen, ser lycklig ut faktiskt? Eller är det bara mer äkta i videosarna? Det kan ju hänga ihop med att hon är nedtryckt och inte får arbeta, är hunsad och känner sig hunsad och kanske väldigt olycklig och tom rädd?
Kanske inte får göra någonting alls, vem vet? Men i så fall har kanske inte M fått göra något heller och levt i samma värld som sin mamma? Kanske därför hon verkar yngre än vad hon är? Kanske var det därför hon ville tlll London för att studera, för att komma hemifrån, så långt bort som mögligt om pappan misshandlat dom?
Det här sätter ju M i lite nytt ljus fast det förändrar nog inte nånting i straffskalan, bara synen på henne och varför det blev såhär? Sen måste man ju tänka att det där i förhöret är M upplevelse och M sanning? M mamma kanske aldrig klagat och är hur lycklig som helst?

Men kan ju förklara varför M inte lämnade G när han första gången började prata illa om sina föräldrar och varför M svalde det G sa med hull o hår?
En normal tjej med normal uppväxt utan våld i någon form, hade väl redan där sett varningssignalerna direkt och dragit om inte annat när mordplanerna dök upp första gången? Vem stannar och tänker på mord för att få pengar och riskerar ett långt fängelsestraff utan att ens ha en vettig plan för att komma undan med brottet? Därför utgår jag ifrån att pengar inte var motivet, utan att G lidande skulle försvinna, och att M var kär i G, hur skulle han annars kunna lura in henne i detta öht?

Men det där jag läste i fup att M pappa skulle besöka M, det måste jag nog missförstått då?
Citera
2026-04-04, 14:10
Medlem
Citat:
Jag tänkte att man kan hänga upp någon idé man får på sånt man hittar i fupen. Ska man tro att M varit förblindad av kärlek till G, borde väl det framgå?

G och M:s sexliv får man läsa om här på FB i Gs inlägg då den biten inte tas upp så mycket i FUPen.

Det kanske är så att förhörsledarna styr undan från temat om M varit kär i G?

Det är ändå konstigt att M drömmer om att vara lyxhustru till kryptoinvesteraren G i Spanien om hennes mamma sett baksidan av att vara "kept" och M har bevittnat detta på nära håll?

Jag tänker att det är en mycket övermodig och beräknande M om hon planerar bröllop och gifysr sig med en från annat land och flyttar till hans land utan att kunna språket och planerar mord på hans föräldrar för att skaffa pengar - utan att ha en plan att undkomma morden?
Det känns mer rimligt att hon var hopplöst kär helt enkelt? Allt annat känns så överdrivet korkat att det går inte ihop i mitt huvud? Hon hade liksom inga egna vänner att vända sig till här och ingen i sin familj - alla väldigt långt bort? Det är så orimligt det bara går att tänka?
Då kunde hon valt någon annan närmre sin egen arena där hennes nära och kära inte är så långt bort?
Så jag kan inte ändra på hur jag ser på det, är det ok för dig eller ska vi fortsätta i oändlighet för jag förklarar min motivering varför jag tänker som jag gör? Är det mig den här tråden handlar om? 🙈
Citera
2026-04-04, 14:44
Medlem
Citat:

Citat:
Motivet att komma över pengar genom arv och den gränslösa kärleken till droger hos de båda dömda i Arboga likar faktiskt Träskmordet lite?

Skillnaden jag ser är väl att det var JM som var mycket drivande i Arboga, medan M och G verkar eldat på varandra och ingen av dem egentligen var den pådrivande utan det var de tillsammans som låg bakom.

Edit: Jag ser inte att A skulle blivit mördad utan en gemensam insats. Om brottet fanns skulle M dömas till "murder by incel" och därför tycker jag att M förtjänar ett strängare straff.

Citat:

Jag tror att både motivet och agerandet från ffa M är en kombo av flera faktorer.
- Jag tror definitivt att M valde G för att hon trodde att han var ett lätt "offer" att utnyttja ekonomiskt + uppehållstillstånd i Sverige. När hon var på besök i här säger hon att G betalade allt.
Jag tror inte att hon var kär i honom. Deras konversationer talar för att ingen av dem var särskilt kär i den andre. Även om de bara tagits utdrag från relevanta konversationer så finns det inga kärleksyttringar mellan dessa rader. Foton på G i Ms cell kan jag inte förklara.. än.

Tror även att M ljuger om hur rik pappan är. Då hade hon inte behövt leva på Gs pengar i Sverige och A hade väl märkt att Ms föräldrar är rika och inte krävt äktenskapsförord? 10 pund på kontot är inte mycket och få 100 dollar som ska räcka i 2-3 månader är inte heller mycket.
Mayurri tänkte inte så mycket på själva äktenskapsförordet, Mayurri har visserligen haft problem med sin pappa men pappan är miljonär och pengar har aldrig varit något problem. Mayurri tror att det handlade om pengar från Gustafs mamma´s sida. Mayurri bryr sig inte om pengar, det vet Gustaf, pengar finns det gott om i alla fall på Mayurris sida.
...
Mayurri tänker inte så mycket om det, Gustaf hade arbete, Mayurri har gott om pengar, varför Anna var orolig vet inte Mayurri.
På frågan av vilka pengar M lever av om hon inte har egna pengar svarade M att hennes pappa brukade skicka pengar varje månad när hon bodde i London, sedan tjänade M egna pengar när hon var tillbaka i Indien, tio pund är det som är kvar från M arbete i Indien, M uppgav att när hon är i Sverige betalar G allting.
På frågan om vad M har för långsiktig plan att finansiera sin vistelse i Sverige svarade M att om hon hade fått uppehållstillstånd så var planen att delvis få pengar från sin familj och sen skulle M skaffa ett jobb. Gällande pengarna för resor till Sverige så fanns det en ruta i visumansökan gällande inbjudan. Där fyllde M i att hon var inbjuden av G och att han skulle stå för M uppehälle, så G betalade allting, vidare uppgav M att hon fick 100 dollar av hennes pappa för ett tidigare besök i Sverige i januari till mars.
- G gjorde att M började med droger, vilket troligtvis förvärrade en redan skör/störd personlighet. Kanske hon hamnat i någon form av psykos tidigt i relationen? Kan det ha påverkat hennes handlingar därefter? Eller så såg hon bortom horisonten och ville inte ge upp sin dröm, därför gick hon med på Gs konstigheter.

- G sa tidigt i relationen att han skulle få mer pengar från A. Begriper faktiskt inte detta, vad är det för testamente? C lever ju ännu..? Eller är det As pappa och inte Gs styvpappa det handlar om?
G hade även pengar från delar av Cs testamente som Anna brukade skicka till G.
På frågan om hur mycket pengar G hade fått från testamentet svarade M att G berättat 2023 att det var 200 000, G hade mottagit 50 000 vid ett tillfälle och 30 000 vid ett annat tillfälle. På frågan om M vet var resterande pengarna var någonstans svarade M nej, att G berättade att han mottagit 80 000 och att resten av pengarna vet hon inget om, M vet inte exakt hur mycket pengar det var men runt 200000. Om G hade pratat om de resterande pengarna eller om han hade uttryckt vad han tyckte om att han inte fått resterande pengarna svarade M att G berättade i december 2023 att han inom några månader skulle få resten av pengarna från C om G hade frågat, mer har inte G sagt till M. G berättade även för M i oktober eller december 2024 att G skulle få pengar av A, M har inte frågat, det är G som har berättat
- G manipulerade både A och M, fick de att ogilla varandra istf att agera som en diplomatisk brygga.

- Medan G säkert redan hatade sin mamma, men inte funderat på just mord, kanske tanken kom upp till ytan när både G och M med tiden fick ett gemensamt hatobjekt? Eller var detta Gs avsikt från början? Eller varför eldade han på osämjan mellan A och M?
Ett inlägg tidigt i tråden av en moderator tror jag sätter fingret på varför A mördades: "Son och flickvän, eller make och älskarinna? Tippar på pundarson som vill åt pengar..."

Jag tror att G inte orkade med sin mamma mer och det sätt hon höll på mot honom, verkade bestämma allt från hur lägenheten skulle vara till hur mycket pengar han skulle få ut och när.
Vidare informerades M om en annan chatt som anträffats i C telefon från den 6 mars 2025. Utredningen tolkar det som att A visar C vad hon skrivit till G om M. A skrev till C hon är manipulativ, dominant, slug och lite wierd. M svarade att hon redan vet om det och att G visade det meddelandet för henne när A skickade det. Förhörsledaren informerade M om att A skrivit längre ner i meddelandet att G inte skulle gifta sig utan äktenskapsförord och att han då skulle förlora 2,5 miljoner
M hade kunnat låta bli att träffa G så snart hon märkte dåliga tecken, dvs innan hon ev. hunnit bli alltför manipulerad. Har svårt att tro att G kan ha varit så charmig och lurat M i början till den grad att hon hade svårt att lämna honom. Kanske pappan hotat med att inte ge mer pengar till henne?

Båda ville ha mer pengar och förstod väl att de inte skulle få så mycket kontinuerligt och trodde väl på något sätt att G skulle kunna få ut genom att få As andel i företag och lägenhet kanske?
Båda har hatat A, planerat mordet och utfört det tillsammans och borde få samma straff.
Citera
2026-04-04, 14:52
Medlem
Citat:
Konstigt hon verkade arbeta på farmen, en video hon lagt upp som någon filmat henne, men det var kanske bara något hon ville visa med filmen och inte att hon faktiskt arbetade då?
Är det vanligt att gifta kvinnor hålls så hårt i Indien? Eller är det lyxhustrur i Indien som har det såhär, (läs enligt dom själva alltså?)?
Kvinnor i Indien bör inte ens gå ensamma ute på kvällar/nätter för de riskerar att bli utsatta för våld/våldtäkt tror jag att jag läste? Så möjligheten finns att det kanske samtidigt är många indiska kvinnors högsta dröm att få vara hemmafruar - förutom de som faktiskt är det om de blir hunsade och slagna? M kanske kände att hon inte ville ha sin mammas liv alla fall, att hon ville något annat, drömde om en annan värld?

Hennes mamma verkar lite frånvarande på ett udda sett, att nånting verkar fel i videos hon lade upp, ögonen känns långt bort, hon ser inte lycklig ut, kan inte sätta fingret på vad som döljer sig men nånting är det? Kanske bara för att hon filmar sig själv och är koncentrad? På foton ler hon i alla fall, även med ögonen, ser lycklig ut faktiskt? Eller är det bara mer äkta i videosarna? Det kan ju hänga ihop med att hon är nedtryckt och inte får arbeta, är hunsad och känner sig hunsad och kanske väldigt olycklig och tom rädd?
Kanske inte får göra någonting alls, vem vet? Men i så fall har kanske inte M fått göra något heller och levt i samma värld som sin mamma? Kanske därför hon verkar yngre än vad hon är? Kanske var det därför hon ville tlll London för att studera, för att komma hemifrån, så långt bort som mögligt om pappan misshandlat dom?
Det här sätter ju M i lite nytt ljus fast det förändrar nog inte nånting i straffskalan, bara synen på henne och varför det blev såhär? Sen måste man ju tänka att det där i förhöret är M upplevelse och M sanning? M mamma kanske aldrig klagat och är hur lycklig som helst?

Men kan ju förklara varför M inte lämnade G när han första gången började prata illa om sina föräldrar och varför M svalde det G sa med hull o hår?
En normal tjej med normal uppväxt utan våld i någon form, hade väl redan där sett varningssignalerna direkt och dragit om inte annat när mordplanerna dök upp första gången? Vem stannar och tänker på mord för att få pengar och riskerar ett långt fängelsestraff utan att ens ha en vettig plan för att komma undan med brottet? Därför utgår jag ifrån att pengar inte var motivet, utan att G lidande skulle försvinna, och att M var kär i G, hur skulle han annars kunna lura in henne i detta öht?

Men det där jag läste i fup att M pappa skulle besöka M, det måste jag nog missförstått då?
Enligt M hade pappan eget företag inom jordbruk. Vet ej vad som är sant. Kanske båda föräldrarna jobbar åt någon annan inom jordbruk. Vad mordåtalade säger i förhör lär man nog ta på alltför stort allvar.

Jag tror att de både trodde att de skulle komma undan? annars "planerar" man inte ett mord. Men dessa 2 måste ju varit höga som hus eller nåt mtp hur det genomfördes.

Edit: sökte igenom den tjockare aktbilagan med samtliga förhör och hittade inget annat relevant relaterat till "pappa" än det jag skrev i inlägget du svarade.
Edit2: ska förstås stå mordåtalade och ej morddömda
Senast redigerad av SthlmHolmes 2026-04-04 kl. 15:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in