2026-04-03, 17:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vet inte om dom är rädda för minusgrader för att isf försvinner garantier/försäkringar om det mot förmodan skulle hända något.
Ja, förståeligt på sitt vis, men att det ska vara så känsligt.
Citera
2026-04-03, 19:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, förståeligt på sitt vis, men att det ska vara så känsligt.
Verkar bli öppet tak

Citat:
I förmiddags rapporterades det att taket på 3Arena med största sannolikhet skulle vara stängt under lördagens hemmapremiär.

Beslutet har nu omprövats och då temperaturprognosen fram till match visar på temperaturer som medför en taköppning är allt förberett för att matchen i morgon kommer genomföras med taket öppet. Förutsatt att prognosen inte försämras.
Citera
2026-04-03, 22:45
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Tror du Bergquist är given på vänsterbacken? Wilson har ju spelat där också.
Faktiskt väldigt osäker. Hade gärna sett Bergquist som vänsterback och Wilson som 6/8:a.
Citera
2026-04-03, 23:35
Medlem
ingetbranicks avatar
I morgon smäller det! TV4 som tagit över sändningarna från Allsvenskan från Discovery sänder som sig bör Hammarby-Mjällby, studio från 14.30, matchstart 15.00 (vilket väl lär bli typ 15.15 efter sedvanligt "stämningsskapande" pyro).

Kommenterar gör självklart Petra Svensson ihop med Irma Helin, överköpta från Discovery eftersom de är så otroligt bra, kunniga och älskade av den breda fotbollspubliken.
Citera
2026-04-03, 23:47
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
I morgon smäller det! TV4 som tagit över sändningarna från Allsvenskan från Discovery sänder som sig bör Hammarby-Mjällby, studio från 14.30, matchstart 15.00 (vilket väl lär bli typ 15.15 efter sedvanligt "stämningsskapande" pyro).

Kommenterar gör självklart Petra Svensson ihop med Irma Helin, överköpta från Discovery eftersom de är så otroligt bra, kunniga och älskade av den breda fotbollspubliken.
I Danmark hade studion börjat någonstans efter frukost. Petra Svensson förknippar jag bara med en sak. Men det här blir kul oavsett
Citera
2026-04-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Jag gillar Petra. En av mina favoriter.
Citera
2026-04-04, 09:24
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Jag kör på ett topp 5, ett mittblock och ett botten 5. Varje placering blir för mycket gissningslek.

Topp 5 utan inbördes ordning:
Hammarby
Malmö
Mjällby
Djurgården
Häcken

Mittblocket utan inbördes ordning:
Sirius
GAIS
IFK Göteborg
Kalmar
Västerås
Elfsborg

Botten 5 utan inbördes ordning:
AIK
Örgryte
Degerfors
Halmstad
BP
Med lite mer kött på benen kommer här mitt slutgiltiga tips. Jag bytte plats på Kalmar och Gnaget då Gnaget faktiskt visat mer än vad jag trodde de skulle göra så här tidigt. Gais och Sirius byter plats med Malmö och Häcken i toppblocket då jag tror det mycket väl kan vara så att varken spanjoren eller Jens G klarar av att få respektive lag att hänga med i toppen hela säsongen.

Halmstad, Malmö eller Degerfors tränare får sparken först.

Topp 5 utan inbördes ordning:
Hammarby
GAIS
Mjällby
Djurgården
Sirius

Mittblocket utan inbördes ordning:
Häcken
Malmö
IFK Göteborg
AIK
Västerås
Elfsborg

Botten 5 utan inbördes ordning:
Kalmar
Örgryte
Degerfors
Halmstad
BP
Citera
2026-04-04, 09:29
Medlem
Tonyos avatar
Idag drar det igång. Södra Stockholm vaknar upp till snöväder och rusk. Jag kan faktiskt inte minnas en enda hemmapremiär där det varit dåligt väder de senaste 15-16 åren iallafall så det blir spännande. Taket ska vara öppet enligt senaste beskedet igår kväll.

Mycket hänger naturligtvis på det här mötet med Mjällby, det känns nästan som att hela säsongen står och faller med vinst eller förlust idag. Oavgjort kan nog båda lagen leva med utan att vara helt nöjda. Ser man tillbaka till ifjol så var de 6 poängen Mjällby tog ifrån oss på våren avgörande till att vi aldrig ens kom nära att vinna guldet. Idag är det lite derbykänsla, jag skiter i spelet så länge vi tar våra tre poäng. Väl mött säsongen 2026! Forza Bajen.
Citera
2026-04-04, 11:08
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Idag drar det igång. Södra Stockholm vaknar upp till snöväder och rusk. Jag kan faktiskt inte minnas en enda hemmapremiär där det varit dåligt väder de senaste 15-16 åren iallafall så det blir spännande. Taket ska vara öppet enligt senaste beskedet igår kväll.

Mycket hänger naturligtvis på det här mötet med Mjällby, det känns nästan som att hela säsongen står och faller med vinst eller förlust idag. Oavgjort kan nog båda lagen leva med utan att vara helt nöjda. Ser man tillbaka till ifjol så var de 6 poängen Mjällby tog ifrån oss på våren avgörande till att vi aldrig ens kom nära att vinna guldet. Idag är det lite derbykänsla, jag skiter i spelet så länge vi tar våra tre poäng. Väl mött säsongen 2026! Forza Bajen.

Vad tror du resultatet blir idag?
Citera
2026-04-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Vad tror du resultatet blir idag?
bajen har en liten fördel med underlaget så inte helt omöjligt med en hemmaseger.
Citera
2026-04-04, 11:39
Medlem
Enterprises avatar
Jag tror på Mjällby, men hoppas på Bajen.
Citera
2026-04-04, 11:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Verkar bli öppet tak
Icke sa nicke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto