2026-03-03, 16:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Kommer dom också tredubbla sitt snitt eller är relevansen i det där konstaterandet?
Nej men öka märkbart, sen att du tycker det är sjukt bra med såna siffror ni presentera i superettan är jäkligt konstigt men det är din åsikt.
Citera
2026-03-03, 17:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nej men öka märkbart, sen att du tycker det är sjukt bra med såna siffror ni presentera i superettan är jäkligt konstigt men det är din åsikt.
Ok "öka markant". Vi säger så och avslutar spekulationerna med det.

På tal om publik så är det intressant att Bajen drog in 90.7M på matchintäkter medans Gnaget bara drog in 88.4M. Det spär ju på teorierna att gnaget saltar sina publiksiffror med tanke på att dom rapporterade 524K medans Bajen hade 502k.

Bajens avans per såld biljett blir 180kr medans gnagets blir 168kr
Citera
2026-03-03, 21:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ok "öka markant". Vi säger så och avslutar spekulationerna med det.

På tal om publik så är det intressant att Bajen drog in 90.7M på matchintäkter medans Gnaget bara drog in 88.4M. Det spär ju på teorierna att gnaget saltar sina publiksiffror med tanke på att dom rapporterade 524K medans Bajen hade 502k.

Bajens avans per såld biljett blir 180kr medans gnagets blir 168kr
Hur många lag tror du har bytt över till en ny arena med 3x kapacitet? Det är någon VM arena i Brasilien och Portugal som byggdes i områden som saknar ett riktigt fotbollslag som landat i den situationen.
Citera
2026-03-04, 08:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hur många lag tror du har bytt över till en ny arena med 3x kapacitet? Det är någon VM arena i Brasilien och Portugal som byggdes i områden som saknar ett riktigt fotbollslag som landat i den situationen.
Haha du är otrolig…

Ni själva flyttade in på en dubbelt så stor arena men ökade knappt siffrorna till en början.
Du kanske inte följde gnaget då…heller?
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-03-04 kl. 08:18.
Citera
2026-03-04, 08:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Haha du är otrolig…

Ni själva flyttade in på en dubbelt så stor arena men ökade knappt siffrorna till en början.
Råsunda tog in drygt 34k.
Jordgubben tar in drygt 50k.

Din matematik är lika imponerande om Bajens publiksnitt i superettan.
Citera
2026-03-04, 09:31
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Råsunda tog in drygt 34k.
Jordgubben tar in drygt 50k.

Din matematik är lika imponerande om Bajens publiksnitt i superettan.
Jag noterar att du gör allt för att undvika adressera poängen som förmedlades och istället försöka skifta fokus…

Nit picking, kallas det tror jag
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-03-04 kl. 09:49.
Citera
2026-03-04, 15:32
Medlem
mishimas avatar
Kanske ska man vara glad att han valde AIK, men inte utan att man funderar lite på hur det hade blivit om hamnat hos oss. Tror han passat oss bättre, både spelmässigt och personligt.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/guidetti-avslojar-jag-var-nara-flytt-till-mff
Citera
2026-03-04, 15:34
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kanske ska man vara glad att han valde AIK, men inte utan att man funderar lite på hur det hade blivit om hamnat hos oss. Tror han passat oss bättre, både spelmässigt och personligt.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/guidetti-avslojar-jag-var-nara-flytt-till-mff

Tror att malmö hade varit mer förmögna att ta honom i örat och säga att du kommer fan inte hit och är chipsfet, trots att det är ännu godare kebab där nere.
Citera
2026-03-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Det är lätt att håna och trycka ner han pga resultaten som uteblev. Men hans fotbollshuvud och spelförståelse är det få i Allsvenskan som har. Så som du säger, hade han hamnat i MFF istället för hos oss så hade han säkert blommat ut på ett helt annat sätt
Citera
2026-03-04, 16:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Kommer dom också tredubbla sitt snitt eller är relevansen i det där konstaterandet?
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Citat:
Haha du är otrolig…

Citat:
Jag noterar att du gör allt för att undvika adressera poängen som förmedlades och istället försöka skifta fokus…

Pot meet kettle.

Det är synd om dig. På riktigt alltså.
Citera
2026-03-04, 17:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Nej jag rättar dina påståenden och nu måste jag rätta dig igen: Nit-picking är att fokusera på meningslösa skitdetaljer och framhäva ett argument som egentligen är betydelselöst, som att säga att det var domarens fel att ens lag förlora för det kanske skulle va en varning i den där situationen samtidigt som man förlora med 0-4, det är nit-picking.

Du återkommer hela tiden med rena faktafel. Klart man ska poängtera det?
Citera
2026-03-04, 18:22
Medlem
Tonyos avatar
Om man får avbryta den hyperintressanta diskussionen om publiksiffrorna för 15 år sedan så tänkte jag ge mig på att tippa årets Allsvenska. Jag kör på ett topp 5, ett mittblock och ett botten 5. Varje placering blir för mycket gissningslek.

Topp 5 utan inbördes ordning:
Hammarby
Malmö
Mjällby
Djurgården
Häcken

Mittblocket utan inbördes ordning:
Sirius
GAIS
IFK Göteborg
Kalmar
Västerås