2026-04-03, 11:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Börjar närma sig premiären och intresset ser väl ut att vara större än någonsin.

GAIS - Djurgården. Slutsålt (ca 18 000 platser). 5000 Difflare tar sig ner till Sveriges framsida.
Elfsborg - ifK. Slutsålt. Årets match för alla boråsare redan i premiären.
Öis - Malmö 12 725 Sålda. Malmö har samma upplägg som Diffen så närmare 5000 skåningar till GU.
Häcken - BP. Ingen info från häcken men ser väl ut att vara halvfyllt.
IFK - Häcken (2:a omgången). I stort sätt slutsålt men finns platser kvar på bortasektionen.
Över 38k sålda inför AIK-Halmstad bör nämnas.

Fina allsvenskan ligger bara runt hörnet, som man längtat
Citera
2026-04-03, 12:40
Medlem
Tonyos avatar
Nu ska de alltså stänga taket imorgon. Dags för SvFF att agera. Inga allsvenska matcher ska få spelas under tak eller på konstgräs.
Citera
2026-04-03, 12:58
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Nu ska de alltså stänga taket imorgon. Dags för SvFF att agera. Inga allsvenska matcher ska få spelas under tak eller på konstgräs.
Antiklimax!

Hela bränningen blir ju ett problem helt plötsligt.

Plus att alla spritångor från torsdag, fredag, lördag morgon plus marschen stannar kvar inne på arenan. Besara kommer ju vara onykter i andra 😳
Citera
2026-04-03, 13:16
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Antiklimax!

Hela bränningen blir ju ett problem helt plötsligt.

Plus att alla spritångor från torsdag, fredag, lördag morgon plus marschen stannar kvar inne på arenan. Besara kommer ju vara onykter i andra 😳
Att säga att arenans konstruktion inte klarar av öppet tak i april är ett sånt jävla skämt. Riv skiten bara. Jag orkar inte mer. Hela taggningen för Allsvenskan dog.
Citera
2026-04-03, 14:06
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Att säga att arenans konstruktion inte klarar av öppet tak i april är ett sånt jävla skämt. Riv skiten bara. Jag orkar inte mer. Hela taggningen för Allsvenskan dog.
Fattar inte hur under 3 grader kan riskera takets konstruktion och endast om det är öppet.
Citera
2026-04-03, 14:25
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Dåligt med info, dock hoppas jag på Pavey som gjort det riktigt bra!
Ljumskskada. Blir Pavey eller Wilson.
https://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/260402-truppstatus-herrlaget-v14-2026
Citera
2026-04-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
https://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/260402-truppstatus-herrlaget-v14-2026

Tror du Bergquist är given på vänsterbacken? Wilson har ju spelat där också.
Citera
2026-04-03, 16:13
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler

Tackar, det hade jag missat

Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Tror du Bergquist är given på vänsterbacken? Wilson har ju spelat där också.

Nja, given vet jag inte, det som talar för är att han är naturlig vänsterback, något vi saknat ett tag nu. Sen är det inte givet heller med tanke på hur otippat bra Stanley gjort det...
Citera
2026-04-03, 16:19
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Damerna spelade med öppet tak, vad är skillnaden?
Citera
2026-04-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Skillnaden är väl att det ska bli kallare nu. Konstruktionen klarar inte kyla av någon anledning. Hoppas i alla fall att ingen bränner av bengaler för då blir hela matchen förstörd.
Citera
2026-04-03, 17:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vet inte om dom är rädda för minusgrader för att isf försvinner garantier/försäkringar om det mot förmodan skulle hända något.
Citera
2026-04-03, 17:58
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Skillnaden är väl att det ska bli kallare nu. Konstruktionen klarar inte kyla av någon anledning. Hoppas i alla fall att ingen bränner av bengaler för då blir hela matchen förstörd.
Tack!
Det kan du fetglömma,.hemmapremiär innebär bengalhav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in