Citat:
Ursprungligen postat av
Allahelgon
Läs om han som besköt en bostad efter dumpen hängt ut. Han tyckte han hade 100% rätt och att det var rättfärdigat. Tror det finns folk som yttrat sympati för honom trotts att anledningen var att skada ev döda. Dessutom friades han nog ifrån mordförsök så att det blev något lägre brott ist.
Undra vilken man det var. Om vi bortser från kukar och bögar (varit mycket sånt sista dygnet), så vem väcker sådan ilska?
Det är (vad man än säger) skillnad på skada 3-4 åringar och gubbsjuk 14is, så på det sättet kan jag väl ändå förstå skillnad i reaktion bland folk. Även om man inte ska ta saken i egna händer (oavsett vad).
Lite synd att det inte finns en tråd om hur det gått för alla, finns på Reddit däremot. En del lever precis om innan, om än en läxa klokare, med nytt jobb, sambo osv. Medan vissa råkar ut för allt möjligt elände. Svårt att se att det är slumpen som avgör.
Vad mer, för hålla oss borta från kukar & bögar, 760 män nu alltså. Dumpen begår trots allt brott hela tiden, bara en sån sak som publicera domar m.m. GDPR Art 10 bör gälla på den punkten, även HDs dom Ä 3457‑24. Men, inget som exempelvis JK bryr sig om ?
Med det sagt så, det finns saker att ta på, absolut, även i väntan på C-199/24 som sannolikt spikar igen hela verksamheten rakt av. Så då är den stora fråga, av alla dessa 760 - är det verkligen ingen eller några som inte driver sin sak? Är det verkligen bara 342 som gjort slag i saken.
För trots allt, det är inte bara gamla trötta gubbar, eller iq befriade volvoraggare. Det finns även en stor del pålästa män med kapital, som bör kunna driva dom saker som faktiskt går. Det tycker jag nog är lite märkligt.
Nu kan ni återgå till kukar & bögar

Dags för sommardäck för min del.