2026-04-03, 14:55
Medlem
skillnads avatar
Tråden är faktiskt än mer relevant nu efter Kasselstrand's kross av den svenskfientliga juden Aron Flam. Och skillnaden kunde inte vara tydligare om vem som egentligen företräder svensk nationalism i Sverige.

Den rakryggade kunniga Kasselstrand eller den judedyrkande synagog-narren Åkesson med hans svans av f.d nationalister som DfS, Follin, Dulny etc.

Kasselstrand och AfS är folkets förkämpe i eller utanför riksdagen.
Senast redigerad av skillnad 2026-04-03 kl. 15:08.
Citera
2026-04-03, 15:29
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Tråden är faktiskt än mer relevant nu efter Kasselstrand's kross av den svenskfientliga juden Aron Flam. Och skillnaden kunde inte vara tydligare om vem som egentligen företräder svensk nationalism i Sverige.

Den rakryggade kunniga Kasselstrand eller den judedyrkande synagog-narren Åkesson med hans svans av f.d nationalister som DfS, Follin, Dulny etc.

Kasselstrand och AfS är folkets förkämpe i eller utanför riksdagen.

Svårt att vara folkets förkämpe när bara ca 0.3 procent av folket röstar på de, tycker du inte?
Citera
2026-04-03, 15:51
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Svårt att vara folkets förkämpe när bara ca 0.3 procent av folket röstar på de, tycker du inte?
Inte alls. Nu är jag förvisso övertygad att Kasselstrand har större stöd idag. Men oavsett gör han mer för svensk nationalism med 0.3% än den liberala narren Åkesson med sina 20%.
Citera
2026-04-03, 15:56
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Inte alls. Nu är jag förvisso övertygad att Kasselstrand har större stöd idag. Men oavsett gör han mer för svensk nationalism med 0.3% än den liberala narren Åkesson med sina 20%.

Hur mycket tror du Afs får i valet? Och blir de större än Örebropartiet? Varför ska folk rösta på Afs och inte på Markus Allard?
Citera
2026-04-03, 16:05
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Hur mycket tror du Afs får i valet? Och blir de större än Örebropartiet? Varför ska folk rösta på Afs och inte på Markus Allard?
Bekymrar mig inte med sådana spekulationer.

Därför att AfS gör rätt ställningstaganden överlag. Kommunisten Allard är väl mest duktig på att agitera i det kommunalpolitiska, men lämnar mycket i övrigt att önska. Att han dessutom inte allt för länge sedan varit kopplad till extremvänstern är naturligtvis suspekt.
Citera
2026-04-03, 16:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Bekymrar mig inte med sådana spekulationer.

Därför att AfS gör rätt ställningstaganden överlag. Kommunisten Allard är väl mest duktig på att agitera i det kommunalpolitiska, men lämnar mycket i övrigt att önska. Att han dessutom inte allt för länge sedan varit kopplad till extremvänstern är naturligtvis suspekt.

Varför kommer många nationalister då att rösta på Örebropartiet?
Citera
2026-04-03, 16:18
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Varför kommer många nationalister då att rösta på Örebropartiet?
Jag spekulerar inte om spekulationer.
Citera
2026-04-03, 16:19
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag spekulerar inte om spekulationer.

Enligt Jeff Ahl, Andreas Feymark och Robert Almgren står valet för nationalister mellan SD och Örebropartiet. De nämner öht inte Afs längre.
Citera
2026-04-03, 16:37
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Enligt Jeff Ahl, Andreas Feymark och Robert Almgren står valet för nationalister mellan SD och Örebropartiet. De nämner öht inte Afs längre.
Bara deras åsikter.

Tar man politiska direktiv från Jeff Ahl finns det ju inte så mycket hopp ändå
Citera
2026-04-03, 16:44
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Bara deras åsikter.

Tar man politiska direktiv från Jeff Ahl finns det ju inte så mycket hopp ändå

Jeff är ju minst sagt jävig, med tanke på hans historik inom AfS. Sedan är ju inte Gurra så mycket bättre. Enmanspartier fungerar inte.

Är man nationalist på riktigt röstar man inte på SD. Sedan om Allard är så mycket bättre, det vete tusan. Jag gillar hans åsikter och retorik, men han har inte mycket till parti att konkurrera på riksplanet i nuläget. De behöver en mandatperiod på sig att göra gräsrotsjobbet innan de på allvar kan förvänta sig några framgångar där.
Citera
2026-04-03, 17:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jeff är ju minst sagt jävig, med tanke på hans historik inom AfS. Sedan är ju inte Gurra så mycket bättre. Enmanspartier fungerar inte.

Är man nationalist på riktigt röstar man inte på SD. Sedan om Allard är så mycket bättre, det vete tusan. Jag gillar hans åsikter och retorik, men han har inte mycket till parti att konkurrera på riksplanet i nuläget. De behöver en mandatperiod på sig att göra gräsrotsjobbet innan de på allvar kan förvänta sig några framgångar där.

Så det finns inget parti i Sverige du gillar?
Citera
2026-04-03, 17:07
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Så det finns inget parti i Sverige du gillar?

Inte som helhet. Dock finns det fortfarande delar jag kan uppskatta, men inte tillräckligt för att lägga min röst på någon av dem. Allard har som sagt potential, men att sikta på riksdagsplats i höstens val är nog väl övermodigt. Jag gillade AfS tidigare "hardcorenationalism" (särskilt i jämförelse med SD), men det är som sagt det här med enmanspartier. SD är körda, av flera skäl.

Vad gäller MED har de lyckats bli mellanmjölk redan innan de fått någon väsentlig makt. Starkt jobbat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in