Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Intressant att du går i försvarsposition om något jag inte har nämnt något om.
Fast du nämnde:
Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Det är inte smutskastning att tala om hur det förhåller sig.
Som svar på mitt inlägg där jag allmänt pratade om motståndare till Jv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Jag pratar om den psykologiska press som man utsätts för med mobbning,hot om uteslutning och splittring av familjer.
Det är dina subjektiva laddade slutsatser.
Jag skulle också kunna förvränga svenska statens avsikter med fängelsestraff med orden: "den psykologiska press som man utsätts för med mobbning, hot om uteslutning och splittring av familjer." genom att skicka en kriminell i fängelse.
Det är detta som är en förvrängning och smutskastning av avsikten med uteslutning/fängelse.
Jag tror att du aldrig har funderat på detta i ett steg till, du är fast i dina förutfattade meningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Det är ju också just det som är den stora anledningen till att ni inte får statsbidrag i Norge längre.
Så Norge är förebilden för hela världen? Varför inte Ryssland? Dom är ju ännu hårdare mot olika religioner förutom Ryska Ortodoxa Kyrkan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Där kan man inte prata om enstaka medlemmar, det är inbyggt i hela er religion.
Jag har aldrig förnekat att bibeln förordar utselutning för en broder som vägrar att lyssna till församlingen, Jesus själv pratar om detta:
"
Om din broder har gjort dig någon orätt, så gå och ställ honom till svars i enrum. Lyssnar han på dig har du vunnit tillbaka din broder. Men om han inte vill lyssna, ta då med dig en eller två till, för på två eller tre vittnesmål skall varje sak avgöras. Om han vägrar lyssna på dem, så tala om det för församlingen. Vill han inte lyssna på församlingen heller, betrakta honom då som en hedning eller en tullindrivare. Sannerligen, allt ni binder på jorden skall vara bundet i himlen, och allt ni löser på jorden skall vara löst i himlen. Vidare säger jag er: allt vad två av er kommer överens om att be om här på jorden, det skall de få av min himmelske fader. Ty där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem.«" (Matt 15:18-20 Bibel2000)
Att du vill kalla det för "psykologisk press som man utsätts för med mobbning,hot om uteslutning och splittring av familjer" får stå för dig, Jehovas vittnen följer bibeln.
Jag antar att enligt dig så är man i en kristen församling fri att göra vad man vill, utan konsekvenser?
Förklara hur detta fungerar i praktiken utan att församlingen spårar ur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Torsus
Sedan kommenterar jag överhuvudtaget inte din och ujhs personliga vendetta!
Ändå stödjer du honom istället för mig, när det passar dig.