2026-04-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Beror inte ditt avståndstagande på en rädsla för att bli avvisad? Jag har själv (är tjej) använt mig av det beteendet som ung och det har inte varit till fördel för mig. Bättre att våga göra sig sårbar man får ta ett avvisande om det blir så.
Det är en del av livet.

Förmodligen. Typ 60% av det du skrev och 40% pga autistisk. Nu ska jag sova. Det har varit tjack och vatten hela natten.
Citera
2026-04-03, 09:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Precis, att visa ointresse är lika effektivt när det gäller kvinnor, som att prata tvärtomspråket till barn.

Du vet när barnet inte vill lägga sig, då säger man till barnet att nu ska vi vara uppe hela natten, ni får inte gå och lägga er förrän det blir morgon.
Det fungerar nästan jämnt.
Efter tio år?
Citera
2026-04-03, 09:28
Medlem
Nej hon bryr sig inte bro och även om hon gör det är det för att få uppmärksamhet.
Om hon verkligen är snygg så kommer hon förstå ditt game alltså att du är otrevlig bara för att du vet att du aldrig kan få henne.
Citera
2026-04-03, 09:29
Medlem
Citat:
Beror inte ditt avståndstagande på en rädsla för att bli avvisad? Jag har själv (är tjej) använt mig av det beteendet som ung och det har inte varit till fördel för mig. Bättre att våga göra sig sårbar man får ta ett avvisande om det blir så.
Det är en del av livet.

Så kan det nog vara. Jag har själv dåligt självförtroende. Jag undviker kvinnor som jag attraheras av. Jag vill inte utsätta mig för sånt igen. Jag kommer aldrig mer ta initiativet. Men jag vill inte ens tillåta mig att tro att nån kvinna skulle kunna känna intresse för mig. Mina bästa är är förbi och jag var inte tillräcklig ens då.
Det är lätt för kvinnor att säga att man måste våga göra sig sårbar och ta ett avvisande. Det är för att kvinnor anser att det är mannen som ska ta första steget. Det är han som riskerar att få nej.
Det är inte kvinnan som riskerar att få nej. Eftersom det är hon som förväntar sig att mannen uppvaktar henne. Det är mannen som ska kämpa för att vinna henne.
Citera
2026-04-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Nej hon bryr sig inte bro och även om hon gör det är det för att få uppmärksamhet.
Om hon verkligen är snygg så kommer hon förstå ditt game alltså att du är otrevlig bara för att du vet att du aldrig kan få henne.

Ungefär så men frågan var varför kan jag skära i stämningen mellan oss? Jag tror inte att hon är ointresserad. Högst möjligt att hon tror som du skrev.
Citera
2026-04-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Så det är mao kört om jag vill nuppa? Ifall nån hade ändrat personlighet så radikalt som du föreslår så hade jag ringt psyket.

TS kollega har högst troligt borderline så som hon beskrivs. TS gör samhället en tjänst om han ser till att hon får LPT.
Som Afskylia brukar säga “där fick jag dig, din lilla sprattelgubbe”.
Först efter det kan dom nuppa.
Citera
2026-04-03, 09:35
Medlem
Citat:
Förmodligen. Typ 60% av det du skrev och 40% pga autistisk. Nu ska jag sova. Det har varit tjack och vatten hela natten.

Ok, då behöver du styra upp ditt eget liv och bli ren från denna destruktiva flykt med droger.
Ordna upp med hälsosamma rutiner, matintag, träning osv ta hand om dig.❤️
Citera
Medlem
Pripps0.0s avatar
Fp
Senast redigerad av Pripps0.0 2026-04-03 kl. 09:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ungefär så men frågan var varför kan jag skära i stämningen mellan oss? Jag tror inte att hon är ointresserad. Högst möjligt att hon tror som du skrev.
För att du beter dig konstigt? Var lite trevlig ge henne en komplimang.
Citera
2026-04-03, 09:37
Medlem
Citat:
Ok, då behöver du styra upp ditt eget liv och bli ren från denna destruktiva flykt med droger.
Ordna upp med hälsosamma rutiner, matintag, träning osv ta hand om dig.❤️

Kan du inte tipsa mig om hårdbrödmackor till varje måltid och att titta till bajset i toaletten för att säkerställa tillräckligt med fibrer?
Citera
2026-04-03, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Så kan det nog vara. Jag har själv dåligt självförtroende. Jag undviker kvinnor som jag attraheras av. Jag vill inte utsätta mig för sånt igen. Jag kommer aldrig mer ta initiativet. Men jag vill inte ens tillåta mig att tro att nån kvinna skulle kunna känna intresse för mig. Mina bästa är är förbi och jag var inte tillräcklig ens då.
Det är lätt för kvinnor att säga att man måste våga göra sig sårbar och ta ett avvisande. Det är för att kvinnor anser att det är mannen som ska ta första steget. Det är han som riskerar att få nej.
Det är inte kvinnan som riskerar att få nej. Eftersom det är hon som förväntar sig att mannen uppvaktar henne. Det är mannen som ska kämpa för att vinna henne.

Jag håller med om att männen har det tuffare men även tjejer riskerar ju att bli avvisade och sårade. Det är aldrig försent för kärlek. Om du älskar dig själv och står stadigt i det så kan du ta
att bli avvisad, du kanske istället kommer bli förvånad och se att det går vägen och du finner kärleken. Sluta ta allting på sånt stort allvar, lev lite.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2026-04-03 kl. 09:55.
Citera
2026-04-03, 09:45
Medlem
zombie-nations avatar
Flesta arbetsplatser snackar tjejer och killar utan några baktankar. För att man jobbar på samma jobb och vill vara lite sociala. Självklart behöver man inte vara social. Men att inte tala med tjejer för att straffa dem låter helt omoget. Tror definitivt inte att alla tjejer går hela sitt liv och väntar på manlig uppmärksamhet i alla sammanhang.

På jobbet jobbar man.

Sjukt att spela sådana spel, vare sig en kille eller tjej gör det. Väx upp för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in