2026-04-03, 07:59
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Jag undrar eftersom jag varit kollega med en tjej i typ 10 år, och har aldrig visat intresse. Även fast hon är snygg. Brukar vara ganska kort i min kommunikation, och jag har aldrig initierat någon konversation på eget bevåg såvida det inte är befogat vad jobbrelaterat anbelangar. Märker emellertid att hon blir frustrerad pga bristen på mellanmänsklig bekräftelse som att visa intresse för hur hon mår, hobbys (vet att hon har hästar), realtioner or what not. Är det för hon tycker jag är otrevlig eller för att hon egentligen vill ligga som hon beter sig egendomligt så fort jag är i närheten?
Kvinnor dras inte till arroganta män efter dom fyllt 20. Kvittar hur snygg du är om du inte är sådär gosigt söt och snäll

Vi tycker inte det är kul att vara runt folk som är tråkiga eller spända. Det finns ju killar som har flickvän som knappt vågar prata med sina kollegor för att dom tror att dom är otrogna då.. så hon hade väl tänkt att du är i en relation?

Eller så har hon dålig självkänsla, en person med god självkänsla hade speglat dig och betett sig likadant tillbaka automatiskt. Om du sätter ribban för vår relation där, så möter jag dig enbart där. Varför skulle jag vilja möta dig någon annanstans? Är du min enda kollega? Nope, är du den enda mannen i rummet? Nej inte det heller. Är du roligast? Knappast om du är sådär ”stiff”.

Och du? Har man varit kollegor så jävla länge så är det faktiskt större sannolikhet att hon ser dig som sin tråkiga brorsa man blir inte intresserad sådär plötsligt efter 10 år? Kvinnor vet ganska så direkt om man ser en person sexuellt eller inte.
Citera
2026-04-03, 08:00
Avstängd
Citat:
Om mellancheferna i Gant-pullover tittar på dig som att de förväntar sig en reaktion då?
Alltså jag gillar nog människor som beter sig normalt mest. Och där fyller småprat en viktig funktion. Så om du väljer att inte småprata med din kvinnliga kollega kommer hon inte att bry sig om dig utan småprata med andra, och eventuellt bli intresserad av någon av dem. Dig skiter hon i då du inte verkar särskilt intressant eller verkar besitta social kompetens.
Citera
2026-04-03, 08:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Innan apparna var faktiskt arbetsplatsen det vanligaste stället att träffa en partner, så lite rätt har du. Men jag tänker att intresse kan uppstå organiskt och ömsesidigt, inte att man blir raggad på mitt under ett möte eller så.

Ja, sen så har jag sett på olika arbetsplatser jag varit på att det finns kvinnor som gillar när mannen är på. Det är inga nunnor jag jobbat med, om man säger så.
Citera
2026-04-03, 08:04
Medlem
Citat:
Alltså jag gillar nog människor som beter sig normalt mest. Och där fyller småprat en viktig funktion. Så om du väljer att inte småprata med din kvinnliga kollega kommer hon inte att bry sig om dig utan småprata med andra, och eventuellt bli intresserad av någon av dem. Dig skiter hon i då du inte verkar särskilt intressant eller verkar besitta social kompetens.

Så det är mao kört om jag vill nuppa? Ifall nån hade ändrat personlighet så radikalt som du föreslår så hade jag ringt psyket.
Citera
2026-04-03, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Kvinnor dras inte till arroganta män efter dom fyllt 20. Kvittar hur snygg du är om du inte är sådär gosigt söt och snäll

Vi tycker inte det är kul att vara runt folk som är tråkiga eller spända. Det finns ju killar som har flickvän som knappt vågar prata med sina kollegor för att dom tror att dom är otrogna då.. så hon hade väl tänkt att du är i en relation?

Eller så har hon dålig självkänsla, en person med god självkänsla hade speglat dig och betett sig likadant tillbaka automatiskt. Om du sätter ribban för vår relation där, så möter jag dig enbart där. Varför skulle jag vilja möta dig någon annanstans? Är du min enda kollega? Nope, är du den enda mannen i rummet? Nej inte det heller. Är du roligast? Knappast om du är sådär ”stiff”.

Och du? Har man varit kollegor så jävla länge så är det faktiskt större sannolikhet att hon ser dig som sin tråkiga brorsa man blir inte intresserad sådär plötsligt efter 10 år? Kvinnor vet ganska så direkt om man ser en person sexuellt eller inte.

Tror du missförstod. Jag tycker inte att hon beter sig som att hon raggar på mig eller är intresserad, jag tycker hon beter sig en aningen krystat däremot. Som jag skrev tidigare så går det att ta på en sexuell stämning oss emellan.
Citera
2026-04-03, 08:11
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Tror du missförstod. Jag tycker inte att hon beter sig som att hon raggar på mig eller är intresserad, jag tycker hon beter sig en aningen krystat däremot. Som jag skrev tidigare så går det att ta på en sexuell stämning oss emellan.
Hon tycker att det är obekvämt att prata med dig för att du är stel?

Eller tror du att hon är kär i dig? Fattar inte..
Citera
2026-04-03, 08:11
Avstängd
Citat:
Så det är mao kört om jag vill nuppa? Ifall nån hade ändrat personlighet så radikalt som du föreslår så hade jag ringt psyket.
Vad är det du tänker att hon ska bli intresserad av hos dig, med ditt nuvarande beteende?
Citera
2026-04-03, 08:14
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Vad är det du tänker att hon ska bli intresserad av hos dig, med ditt nuvarande beteende?
Ja den här killen tror att han kan sitta och vara tråkig och att hon ska bli intresserad av honom helt plötsligt, för att HAN är kåt. Ja nä sådär fungerar det verkligen inte

Citera
2026-04-03, 08:15
Medlem
Tidvinds avatar
Det är väl som med män. Är man van med mycket uppmärksamhet så känns det ensamt när det blir brist på det.
Citera
2026-04-03, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Hon tycker att det är obekvämt att prata med dig för att du är stel?

Eller tror du att hon är kär i dig? Fattar inte..

Är inte stel. Jag är korthuggen och har dödat hennes försök till konversation illa kvickt ett hundratal gånger. Det hela började faktiskt med att jag ville spela cool och ointresserad för att jag tycker att hon är vacker men jag har av orsaker inte velat bryta karaktär.
Citera
2026-04-03, 08:17
Medlem
Citat:

Det är inget jag har tänkt på, utan något jag känner så fort vi är i samma rum. Och det är inte att lillskruven är frustrerad för att den inte får sitt som du tror.

Förtydligande: Vi gör sedvanlig artighets-charader. Men jag märker att hon suktar efter något mer.
Senast redigerad av Man.down 2026-04-03 kl. 08:20.
Citera
2026-04-03, 08:20
Avstängd
Citat:
Det är inget jag har tänkt på, utan något jag känner så fort vi är i samma rum. Och det är inte att lillskruven är frustrerad för att den inte får sitt som du tror.
Vad väntar du på då? Att hon ska initiera nåt trots att hon inte gjort det på tio år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in