Citat:
Ursprungligen postat av
scaryfoot
Det är konstaterat att det är en kvinnlig egenskap att vilja bli sedd och bli uppskattad för sin skönhet, att män åtrår dom. Det är kittlande för kvinnor. Två kvinnor jag kände sa att de var trötta på män som visar intresse, pratar om deras utseende, och de var inte intresserade av sex. Senare så kunde de inte sluta prata om sex och de sa att det var spännande och pirrigt att klä sig så att de fick uppmärksamhet från män. De kände sig kvinnliga.
Det här förstod jag för längesen, trots att jag inte vet nåt om kvinnor och aldrig har varit ihop med en kvinna.
Ah. Under
ägglossning är det givetvis eggande för kvinnor att klä upp sig för män och få intresse från män. Kittlande och eggande. Och då vill kvinnor också gärna prata om sex.
Övrig tid i månaden vill de dock bli sedda som människor. Inte som sexobjekt. Och kan rentav irritera sig på män som bara intresserar sig för dem pga. deras utseende etc.
Du mötte sannolikt dina två väninnor under olika perioder i månaden; ägglossning kontra inte ägglossning.
Du kan nog förstå detta om du jämför vad du letar efter hos en kvinna om du är:
1. Rejält kåt och sexsugen.
2. Nyss har fått utlopp för din kåthet och inte alls är sugen på sex.
Konstigare än så är det inte! Kvinnor blir mer, mycket mer sugna på sex och uppmärksamhet från män vid ägglossning. Precis som du själv säkert blir mer sugen på sex och sexuell uppmärksamhet från kvinnor när du är kåt, än när du nyss har fått utlopp för det. Detta är
inte "hyckleri", utan ren och skär
biologi och syftar till fortplantning.