2026-04-03, 12:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Nej fan, jag har själv satt på en och annan kollega och det var inte lett till något positivt. Det samma gäller för vänner som gjort det samma.
Den gamla versen "Man skiter inte där man äter" gäller än. Blir bara en masa intriger och problem om man knullar kollegor.

Klart hon är snopen, attraktiva kvinnor (de som tror sig vara attraktiva) är vana att få uppmärksamhet, flörtande osv. så de kan fortsätta vara jordens medelpunkt.
Citera
2026-04-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Låter ytterst osannolikt att hon vill ligga med sin socialt inkompetenta kollega efter 10 år.

Hon kanske inte är så socialt kompetent heller. Umgås troligen med hästar pga sin oförmåga att kommunicera med andra människor.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2026-04-03 kl. 12:37.
Citera
2026-04-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Nej, det tror jag inte alls. Vad hon stör sig på dig, skulle jag tro på att hon inte får vara kvinna med dig. Det vill säga, hon kan inte "bubbla" på som hon skulle gjort med en kvinnlig kollega/vän. Det är kvinnors sätt att må bra, att just få prata om just egentligen "ingenting" och brodera ut sig själva, i sådant vi män inte förstår oss på.
Nja, det blir ju en annan dynamik med manliga kollegor. Tjejer, eller tonåringar snarare, sinsemellan, ja, men inte med killar/män.
Citera
2026-04-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag menar dom som kommer fram när man är ute på krogen.
Tror att kvinnor tar det hårdare pga av de tror ( med all rätt) att män ligger med allt och alla.
Män är troligtvis mycket mer vana att få ett nej tack.

Ja han är säkert socialt inkompetent och tror att allt handlar om intresse om någon är trevlig eller mindre trevlig

Nja... Jag tror det mer har med kvinnors selektiva sexualitet och normer över hur en kvinna ska bete sig, att göra. Kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. Och har de sett ut en man de verkligen är attraherade av. Så pass att de tom. går fram till honom på krogen. Och så får de nobben... Så tar det hårt. Eftersom de har svårt att få så pass starka attraktionskänslor till en man. Och så har de ju även gjort något "okvinnligt": stött på en man. Det blir då skamfyllt om han inte "fångar upp henne" och gör henne "kvinnlig" igen genom att visa sitt intresse tillbaka.

För en man är det inte lika farligt att stöta på kvinnor på krogen och få nobben. Han kan förvisso också vara sexuellt selektiv till sin natur, men har ändå bredare utbud för kvinnor han finner attraktiva, än vad kvinnor har. Och han är manlig som stöter på kvinnor. Får han nobben, så kan han rentav ta det som en del av spelet. Att vinna hennes gunst. Eller så var hon ändå inte hans första hands val. Finns fler godisar i gottepåsen som är mer intressanta. Men är han på riktigt intresserad... Så kommer han ta det lika hårt att få nobben, som en kvinna tar det att få nobben.

Yes.
Citera
2026-04-03, 12:40
Medlem
Och nej, det funkar inte så att kvinnor blir intresserade plötsligt efter 10 år. Fysisk attraktion vet man direkt om det finns eller inte. Med den obefintliga interaktionen utvecklas inget intresse för något annat heller.
Citera
2026-04-03, 12:41
Medlem
Anybodykillers avatar
Nja, det brukar vara tjejer i åldrarna 18-25 som är så där.

Jag skulle säga att det är 50/50 mellan förbannade och snopna.

Jag som är ganska dåliga på att läsa människor kan ändå förstå reaktionen. Tänk om du faktiskt är flörtar/trevlig/implicerar mot någon som sedan är som en kall vägg.

Det hela förvärras om förväntningarna är att inte vara "för påstridig" utan "klassiskt feminint passiv".

Det jobbigaste tycker jag är när kvinnor tror att man är intresserad av dem samtidigt som de ska markera ett ointresse.
Citera
2026-04-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Hur förklarar du då Onlyfans? Kategorin Hot tubs på Twitch? ”Fitnesstjejer” på Instagram som enbart tränar röven varje dag och vars hela feed är fyllda av bilder på skinkorna i spandex?

Som vanligt gör du dig till talesperson för alla kvinnor trots att du inte har en aning om vad du pratar om.

Finns exhibitionister av båda könen.
Flertalet kvinnor är dock inte exhibitionister. Flertalet kvinnor har inte Onlyfans etc.
Flertalet kvinnor blir snarare rädda eller obekväma till mods om random snubbar fluktar efter dem/raggar på dem.

"Exhibitionist: Svensk definition
Tvångsmässigt behov av att blotta könsorganen för en eller flera främmande ofrivilliga åskådare, i syfte att nå en känslomässig eller sexuell tillfredsställelse."(Källa Nationalencyklopedin.)

Och att vilja visa sina träningsresultat, är också något både fitnessmän och fitnesskvinnor vill göra. Fitnessmännen spänner armmusklerna, fitnesskvinnor kan göra det också, men även vilja visa rumpmusklerna.
Citera
2026-04-03, 12:43
Medlem
Enok-Kukssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Nja, det brukar vara tjejer i åldrarna 18-25 som är så där.

Jag skulle säga att det är 50/50 mellan förbannade och snopna.

Jag som är ganska dåliga på att läsa människor kan ändå förstå reaktionen. Tänk om du faktiskt är flörtar/trevlig/implicerar mot någon som sedan är som en kall vägg.

Det hela förvärras om förväntningarna är att inte vara "för påstridig" utan "klassiskt feminint passiv".

Det jobbigaste tycker jag är när kvinnor tror att man är intresserad av dem samtidigt som de ska markera ett ointresse.

Det är en dans som är finstil som satan.
Citera
2026-04-03, 12:43
Medlem
Och för att svara på rubriken, förmodligen om han visat intresse först, men sen backar. Kan ju finnas många anledningar iofs.
Senast redigerad av marageo 2026-04-03 kl. 12:46.
Citera
2026-04-03, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns exhibitionister av båda könen.
Flertalet kvinnor är dock inte exhibitionister. Flertalet kvinnor har inte Onlyfans etc.
Flertalet kvinnor blir snarare rädda eller obekväma till mods om random snubbar fluktar efter dem/raggar på dem.

"Exhibitionist: Svensk definition
Tvångsmässigt behov av att blotta könsorganen för en eller flera främmande ofrivilliga åskådare, i syfte att nå en känslomässig eller sexuell tillfredsställelse."(Källa Nationalencyklopedin.)

Och att vilja visa sina träningsresultat, är också något både fitnessmän och fitnesskvinnor vill göra. Fitnessmännen spänner armmusklerna, fitnesskvinnor kan göra det också, men även vilja visa rumpmusklerna.

Det är konstaterat att det är en kvinnlig egenskap och biologiskt att vilja bli sedd och bli uppskattad för sin skönhet, att män åtrår dom. Det är kittlande för kvinnor. Två kvinnor jag kände sa att de var trötta på män som visar intresse, pratar om deras utseende, och de var inte intresserade av sex. Senare så kunde de inte sluta prata om sex och de sa att det var spännande och pirrigt att klä sig så att de fick uppmärksamhet från män. De kände sig kvinnliga.
Det här förstod jag för längesen, trots att jag inte vet nåt om kvinnor och aldrig har varit ihop med en kvinna.

Man ser det kulturellt och i samhället också.
När gymnasieungdomarna går ur så är männen en grå massa, alla har mörka kostymer. Män är lätt utbytbara, en i mängden.
Kvinnorna bär klänningar i olika färger. De är individer och unika. Fulla av liv, prakt och färg. Lite som blommor. Många människor uppskattar blommor. De är fina att se på och man fylls av välbefinnande.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-04-03 kl. 13:00.
Citera
2026-04-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Den gamla versen "Man skiter inte där man äter" gäller än. Blir bara en masa intriger och problem om man knullar kollegor.

Klart hon är snopen, attraktiva kvinnor (de som tror sig vara attraktiva) är vana att få uppmärksamhet, flörtande osv. så de kan fortsätta vara jordens medelpunkt.

Du överskattar kvinnors självförtroende. Flertalet kvinnor (i synnerhet unga), även de riktigt attraktiva. Har sina komplex. De går inte runt och anser sig vara vackrast i världen och att varje karl "vill ha dem". Snarare tvärtom. De underskattar sin skönhet. Och blir inte ett dugg förvånade om en man inte visar dem intresse. Det är liksom mer förväntat att även män ska tycka att de har för tjocka lår, för små bröst, för krokig näsa, för bullig mage eller vad de nu har för hangups kring sitt utseende.

TS kollega sedan 10 år tillbaka är snarare frustrerad över att hon inte kan ha en normal mellanmänsklig kontakt kollegor emellan, med TS. Hans sociala inkompetens skapar en negativ stämning dem emellan. Och han tolkar den felaktigt som att hon kanske vill ligga med honom... Hm...
Citera
2026-04-03, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Det är konstaterat att det är en kvinnlig egenskap att vilja bli sedd och bli uppskattad för sin skönhet, att män åtrår dom. Det är kittlande för kvinnor. Två kvinnor jag kände sa att de var trötta på män som visar intresse, pratar om deras utseende, och de var inte intresserade av sex. Senare så kunde de inte sluta prata om sex och de sa att det var spännande och pirrigt att klä sig så att de fick uppmärksamhet från män. De kände sig kvinnliga.
Det här förstod jag för längesen, trots att jag inte vet nåt om kvinnor och aldrig har varit ihop med en kvinna.

Ah. Under ägglossning är det givetvis eggande för kvinnor att klä upp sig för män och få intresse från män. Kittlande och eggande. Och då vill kvinnor också gärna prata om sex.

Övrig tid i månaden vill de dock bli sedda som människor. Inte som sexobjekt. Och kan rentav irritera sig på män som bara intresserar sig för dem pga. deras utseende etc.

Du mötte sannolikt dina två väninnor under olika perioder i månaden; ägglossning kontra inte ägglossning.

Du kan nog förstå detta om du jämför vad du letar efter hos en kvinna om du är:
1. Rejält kåt och sexsugen.
2. Nyss har fått utlopp för din kåthet och inte alls är sugen på sex.

Konstigare än så är det inte! Kvinnor blir mer, mycket mer sugna på sex och uppmärksamhet från män vid ägglossning. Precis som du själv säkert blir mer sugen på sex och sexuell uppmärksamhet från kvinnor när du är kåt, än när du nyss har fått utlopp för det. Detta är inte "hyckleri", utan ren och skär biologi och syftar till fortplantning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in