2026-04-02, 10:51
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-vill-ta-bort-informationsplikt-vid-hiv

Vad säger Flashback om förslaget?
Ren idioti. Man är smittsam även om risken är låg om partnern är på bromsmediciner, dessutom så ökar risken om partnern någon gång har skitit i att ta medicinen. Och blir man smittad så kommer man bli tvungen att trycka i sig medicin för resten av livet.

Stigmat finns där av en anledning. Folk vill inte ha HIV.

Det här är garanterat något som näringslivet har yrkat om.
Senast redigerad av Tidvind 2026-04-02 kl. 10:55.
Citera
2026-04-02, 10:56
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Ren idioti. Man är smittsam även om risken är låg om partnern är på bromsmediciner, dessutom så ökar risken om partnern någon gång har skitit i att ta medicinen. Och blir man smittad så kommer man bli tvungen att trycka i sig medicin för resten av livet.

Stigmat finns där av en anledning. Folk vill inte ha HIV.

Nu tycker jag att du är mossig och fördomsfull i ditt resonemang. Vi lever i 2026. 🏳️‍🌈

Citera
2026-04-02, 11:05
Medlem
Bromsmediciner har väl funnits rätt länge nu.

Om det nu är så tvärsäkert att de 97,5 % som äter dem inte smittat någon, säg mig då varför HIV fortfarande finns och att folk fortfarande smittas?

Fullständigt vansinne. Det är en dödlig sjukdom, medicinerad eller inte och det går helt bärsärk på immunförsvaret.

Folk med HIV måste undvika allt möjligt under livet. Det är tveklöst ett livslångt handikapp.
Citera
2026-04-02, 11:13
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Nu tycker jag att du är mossig och fördomsfull i ditt resonemang. Vi lever i 2026. 🏳️‍🌈

Roligare blir det när man inser att människor kan bli smittade och gå runt med viruset utan att vara medvetna om det (och därmed kanske inte börjar ta medicinen i tid) eftersom virusspridaren inte kommer ha någon som helst skyldighet att informera sina offer.
Citera
2026-04-02, 11:21
Medlem
Är det Ulf "bögarnas konung" Kristersson som har det här som hjärtefråga? Eller ska vi kanske säga stjärtefråga? Ryktena om att Ulf helst vilar lemmen i mäns stjärthål är ett envist rykte som bara stärks av hans stora engagemang i hbtq-frågor som denna och den där könsbytarlagen som han tvingade igenom för några år sedan som var massivt impopulär bland alla i Tidelagsgänget.
Citera
2026-04-02, 11:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Skrämmande förslag!
Jag hade aldrig donkat på eller ens kysst en kvinna som har hiv!!!
Spelar ingen roll om hon medicinerar och att det ”inte smittar då”, det kan inte vara 100% säkert.
Nä fy bubblan säger jag.
Samma här! Skulle aldrig ta i någon jag visste hade HIV. Jävla tur man är så pass gammal att man förmodligen lekt färdigt på okänd mark.

Undrar hur den som kom på det här förslaget tänkte (eller lät bli att tänka)? även om det finns 1% så är det ju ändå rysk rulett att stoppa in den där det finns smitta.
Citera
2026-04-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Samma här! Skulle aldrig ta i någon jag visste hade HIV. Jävla tur man är så pass gammal att man förmodligen lekt färdigt på okänd mark.

Undrar hur den som kom på det här förslaget tänkte (eller lät bli att tänka)? även om det finns 1% så är det ju ändå rysk rulett att stoppa in den där det finns smitta.
Det är böglobbyn som hela tiden ska flytta fram gränserna för sina egna intressen. Det är så här det går när man släpper fram dom med lillfingret. Det är en ständig kamp där dom hela tiden ska ha mer och mer. Enda sättet att få dom att sluta är att tvinga in dom i garderoben igen. Det finns inget mellanting. Antingen är det garderoben eller jucka med skrevet i ansiktet på barn på Pridetåget och okontrollerad smittspridning av dödliga virus.
Citera
2026-04-02, 11:37
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-vill-ta-bort-informationsplikt-vid-hiv

Vad säger Flashback om förslaget?

med 97,5 % så saknas det ju 2.5 %

Vad skall vi säga till dom som smittas av dessa 2.5% där vi gav grönt ljus för att
smeka homo lobbyn medhårs ?
Citera
2026-04-02, 11:37
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Är det Ulf "bögarnas konung" Kristersson som har det här som hjärtefråga? Eller ska vi kanske säga stjärtefråga? Ryktena om att Ulf helst vilar lemmen i mäns stjärthål är ett envist rykte som bara stärks av hans stora engagemang i hbtq-frågor som denna och den där könsbytarlagen som han tvingade igenom för några år sedan som var massivt impopulär bland alla i Tidelagsgänget.
I mina öron låter det som ett förslag som kommer från liberalt håll. Skulle förslaget inte kommit från regeringen hade jag gissat på Centern.

Fullkomligt verklighetsfrånvänt förslag.
Citera
2026-04-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
I mina öron låter det som ett förslag som kommer från liberalt håll. Skulle förslaget inte kommit från regeringen hade jag gissat på Centern.

Fullkomligt verklighetsfrånvänt förslag.
Det är RFSL som har drivit den frågan. RFSL är böglobbyn.

https://www.rfsl.se/aktuellt/gladjande-oversyn-av-informationsplikt/
Citat:
– RFSL har varit kritiska till informationsplikten för hiv alltsedan den började gälla 1985. En lagändring är ett viktigt steg för att minska stigmat kring hiv och stärka den psykiska hälsan bland personer som lever med hiv, säger RFSL:s förbundsordförande Deidre Palacios.
Citera
2026-04-02, 11:41
Medlem
Känns som att det kommer bli ännu ett fall utav "Vi såg det inte komma" om si sådär 10 år
Citera
2026-04-02, 11:43
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Det är böglobbyn som hela tiden ska flytta fram gränserna för sina egna intressen. Det är så här det går när man släpper fram dom med lillfingret. Det är en ständig kamp där dom hela tiden ska ha mer och mer. Enda sättet att få dom att sluta är att tvinga in dom i garderoben igen. Det finns inget mellanting. Antingen är det garderoben eller jucka med skrevet i ansiktet på barn på Pridetåget och okontrollerad smittspridning av dödliga virus.

Självklart är det så. Feministerna kommer få igenom att byxmyndighetsålder kommer bli 21år, men bara mellan man och kvinna. Gäller det mellan man och pojke eller batixhäxa och ensamkommande så kommer den ligga på 10år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in