2026-04-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Förstå effektivitet på ett annat sätt, antagligen få som döms enligt bälteslagen, effekten består i att det finns de som döms och gör att fler använder bälte. Viktigt att alla typer av brott beivras för att de ska gälla för folk, även kokain. Över 1000 stycken årligen signalerar risk att åka dit, och kan antas till en del vara avskräckande, och det stämmer inte med Dumpens påstående att inget görs.

I denna tråd diskuteras det brett, du tog upp ett TV program som behandlade polisens arbete, att de upplever situationen som pressad, och fick som svar att de presterar ändå fastän upplevd underbemanning. Den kommentaren avviker inte mycket från dina kommentarer om ett unikt TV program.

Att någon väljer att inte förstå det mest elementära är ingenting att ägna tid åt. De kommer alltid att finnas.
Citera
2026-04-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Förstå effektivitet på ett annat sätt, antagligen få som döms enligt bälteslagen, effekten består i att det finns de som döms och gör att fler använder bälte. Viktigt att alla typer av brott beivras för att de ska gälla för folk, även kokain. Över 1000 stycken årligen signalerar risk att åka dit, och kan antas till en del vara avskräckande, och det stämmer inte med Dumpens påstående att inget görs.

I denna tråd diskuteras det brett, du tog upp ett TV program som behandlade polisens arbete, att de upplever situationen som pressad, och fick som svar att de presterar ändå fastän upplevd underbemanning. Den kommentaren avviker inte mycket från dina kommentarer om ett unikt TV program.

Det enda jag bemötte var att han ansåg att polisen var effektiva. Då länkade jag SVT dokumentären.
Jag antar att vi tolkar hans svar olika vi får vara överens om det.
Citera
2026-04-01, 22:25
Medlem
Nån som vet hur hjältinnan spenderat sin stora dag idag? Bara fisit in den nya stora kostymen? Hon kommer vara kaxig det lilla livet. Det som hon åstadkommit är iofs jävligt coolt men en vanlig människa kan inte bara skita i skulder, arbete, tingsrätten mm under sin framfart men den här Madamen kan. Extremt intelligent, överlöpare och fin så klart.

Det är endast en checkpoint men nu kan Dumpen dra i kukarna och servera myndigheterna dessa efterblivna tjockisar som är livsfarliga med kuken online. Det är ingen annan än Sara som tryckt upp kukar på min skärm, man får fan välja med omsorg när man spanar på Dumpens sida.
Citera
2026-04-01, 22:34
Medlem
Blir intressant hur många gäddor Dumpen kan lagföra med den nya lagen.

Eller kommer de inte göra det?

Vad gissar flashback?
Citera
2026-04-01, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys

Vad gissar flashback?
Noll stycken blire
Citera
2026-04-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffTommy
Noll stycken blire

Utveckla.
Citera
2026-04-01, 22:54
Medlem
Citat:

Vad gissar flashback?

Jag skulle tro ett par miljoner.Vad tror du??
Citera
2026-04-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Jag skulle tro ett par miljoner.Vad tror du??

Nej så optimistisk är jag inte.

Men de kommer nog skrämma gäddor att söka kontakt då de kan få rättsliga följder.
Citera
2026-04-01, 23:00
Avslutad
Citat:
Utveckla.

Vi checkar av om.ett halvår istället. lagen kommer inte fungera så som S&P eventuellt tror. Lagtexten fick mig att tänka att det handlade om när polisen byter ut knark mot socker eller fungerande vapen mot pluggade.

Men kanske några skraja som erkänner i förhör och därför åker dit. Så låt säga max 5 åtal eller strafförelägganden.
Citera
2026-04-01, 23:09
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Nej så optimistisk är jag inte.

Men de kommer nog skrämma gäddor att söka kontakt då de kan få rättsliga följder.

Att söka kontakt med fiskare som låtsas vara barn?
Citera
2026-04-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Att söka kontakt med fiskare som låtsas vara barn?

Ja det blir ju så.
Citera
2026-04-01, 23:18
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ja det blir ju så.

Ja, för fulare fiskar som på riktigt sätter klorna i existerande barn vill nog inte Patrik och Sara hänga ut. Det kanske hade inneburit trubbel. Och så mycket bryr de sig nog inte om några barn.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/elvaaring-skulle-utfora-mord-backade-ur-och-omhandertogs

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/antalet-barn-som-utfor-uppdrag-for-kriminella-gang-okar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in