2026-03-31, 23:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Damen de mötte på strandpromenaden med skrindan och liket, sa ju i sitt förhör att det tom var flugor runt det stinkande paketet (och då var de ändå utomhus).
Ja tyvärr verkar vinden gjort att hon inte kände lukten. Hennes hund gjorde dock det.

M sa till damen att det var rutten mat på kärran och damen talade om för G och M att det var ett miljöbrott att dumpa dålig mat i vattnet.

Damen fick till och med G och M att dra kärran till en annan dumpningsplats.

En laglydig kvinna med skinn på näsan!

Edit:
"Damen" = vittnet.
Damen hörde inte om mannen och kvinnan pratade med varandra innan hon kom, men när hon frågade om kärran var deras, så fick hon till svar att det var det och det var mest kvinnan som svarade på frågorna. Kvinnan talade engelska, så då gjorde Damen det också.

Damen får inga svar om varför kärran står halft på bryggan, men när hon frågade vad som var på kärran när det var så mycket spyflugor runt den och fick hon till svar från kvinnan att det var rotten food.

Damen tyckte att det var väldigt stor volym med rutten mat på en kärra och fick direkt känslan av att paret kanske tänkte dumpa det i Edsviken och sa då till paret att det var a lot of rotten food och frågade vad de hade tänkt göra med det. Damen fick inget svar först med stod på sig och frågade om vart de bodde och att rutten mat kastar man i bruna kompostpåsar och bruna soptunnor och att det är någonting som de borde ha själva.

Damen tänker att det är som sagt märkligt att släpa runt på rutten mat på en kärra. Paret svarade inte på hennes frågor och Damen upplever att mannen blir lite irriterad på kvinnan som ändå svarar Damen på en del frågor på engelska, typ som att de vore bäst att de skulle vara tysta.
......
Damen frågade då paret om det var så att de hade tänkt slänga den ruttna maten i Edsviken, för så gör man inte, det är miljöbrott och hon gick på ganska mycket. Kvinnan säger på engelska att de ska dem inte och att "They are waiting for a car".

Damen står kvar vid paret 3-4 minuter och skäller på dem och ger sig inte förrän att hon säger att hon vill se att de går bort därifrån med kärran med den ruttna maten, för det där ska de inte slänga i sjön och till sist så lomar de iväg.

Damen tror att det är mannen som drar kärran och kvinnan går bredvid. De går bort mot det
hållet som Damen hade kommit ifrån alltså mot Nora strand. Damen ser inte sen vart de tar vägen.
Jag får erkänna att jag nog inte skulle tro att någon går runt och dumpar kroppar mitt på dagen heller.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-03-31 kl. 23:56.
Citera
2026-03-31, 23:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Tror inte Sverige är så populärt längre att invandra till när Sverige betalar för att bli av med dom? Sverige uppfattas ha blivit svårt tänker jag och kallt är det dessutom för någon som är van vid varmare klimat? Så hon hade nog troligtvis siktet inställt på ett helt annat land än Sverige om hon promp ville till Europa? Vart var det hon ville flytta 2028 eller var det 2029 efter husköpet? De där planerna tyder inte på att hon tänkt stanna i Sverige och särskilt inte hamna i fängelse? Planerna tyder på helt andra mål och drömmar, dom får hon vänta länge på nu tror jag?
Det som ändå är konstigt är att de inte skiljt sig än, de båda som skyller på varann, det säger ju en del det med?

M:s planering var att flytta till Spanien.

Jag tror på en lycklig skilsmässa. De har gudbevars inga barn tillsammans, så de slipper också betänketid.
Citera
2026-04-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
M:s planering var att flytta till Spanien.

Jag tror på en lycklig skilsmässa. De har gudbevars inga barn tillsammans, så de slipper också betänketid.

Ja det bör bli en skilsmässa inom närmaste framtiden, M blir väl utvisad till Indien?
Citera
2026-04-01, 00:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och åka taxi med huvudet i en påse, stämmer det?

"Taxichauffören" = Vittnet
På frågan om Taxichauffören uppfattade kundens sinnesstämning svarade han att han tror att kunden var glad direkt, Taxichauffören vet inte vad kunden tänkte. På frågan om han vet något mer om kundens utseende svarade Taxichauffören att han inte kommer ihåg.

Taxichauffören uppgav att han kommer ihåg körningen väl för att det är den enda gången han haft en körning till återvinningen

Taxichauffören uppgav att han trodde att det var svensk rik som bokar taxi för att slänga sopor. Taxichauffören uppgav att han inte stannade längs vägen. De körde direkt från adressen till återvinningscentralen. Taxichauffören uppgav att han inte såg något särskilt under körningen.
......
Taxichauffören berättade att han kommit på att han glömt berätta något, vid den aktuella körningen som han är hörd kring började det att lukta väldigt illa i hans taxibil. Han menar att det började lukta ganska så direkt vid körningen. Han menar att det luktade väldigt illa, det luktade typ "bajs", och det luktade så pass mycket att han var tvungen att veva ner rutan och ha sitt huvud utanför bilen ibland.
Ny statusmarkör: Boka taxi för att slänga sopor?

När Taxichauffören höll huvudet utanför bilen fanns det en kort period under resan lika många kroppar som huvuden inne i bilen.
Citera
2026-04-01, 00:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja det bör bli en skilsmässa inom närmaste framtiden, M blir väl utvisad till Indien?
M blir utvisad men får först avtjäna straffet här i Sverige.

Skilsmässan är något de får besluta om helt privat, men visst borde det vara naturligt att skiljas om man skyller ett styckmord på sin partner? Det gäller alltså åt båda hållen i detta äktenskap.

Edit: Jag hittade detta i förhör med en fångvaktare:
Kriminalvårdaren har sett bilder på paret tillsammans inne i M:s cell och hon vet att kvinnan även gjort en hemställan om att få upp sin vigselring.
M har bilder på G i sin säll och saknar även sin vigselring. Kanske kärleken ändå spirar hos M?
Senast redigerad av ursprungligen 2026-04-01 kl. 00:53.
Citera
2026-04-01, 00:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Om M pappa säger att M aldrig skulle gifta sig, kanske det ger en ledtråd varför M ogillade sin pappa?
Jag tycker inte att det finns tillräckligt med information om M att man kan ha en ens en liten rättvis uppfattning om henne. Uppgifterna som faktiskt finns är att hon är gift med G som manipulerat och utnyttjat sin mamma under lång tid, G har även lurat sina vänner att tro att hans mamma är alkoholiserad och använder benzo vilket inte stämmer, utifrån det tycker jag tycker det är mycket troligt att han manipulerade även M med lögner och troligtvis påverkade det i så fall hennes psykiska mående? Hade M utöver det dessutom en sårbarhet innan hon träffade G så var det förstås i så fall ännu lättare för G att lura in M i sitt träsk med lögner för att få M att tappa fotfästet?
Jag kan inte se att M hade egna motiv eller djupt hat från början att döda någon av G föräldrar, det bör helt å håller vara G djupa hat som påverkat M, så tänker jag alla fall? Men som sagt mina spekulationer ska inte tas som sanning, utan bara ren gissning och spekulation!
Den rätta uppfattningen om henne är ju enkel. Hon är en mördare, det räcker.
Citera
2026-04-01, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
M blir utvisad men får först avtjäna straffet här i Sverige.

Skilsmässan är något de får besluta om helt privat, men visst borde det vara naturligt att skiljas om man skyller ett styckmord på sin partner? Det gäller alltså åt båda hållen i detta äktenskap.

Edit: Jag hittade detta i förhör med en fångvaktare:
Kriminalvårdaren har sett bilder på paret tillsammans inne i M:s cell och hon vet att kvinnan även gjort en hemställan om att få upp sin vigselring.
M har bilder på G i sin säll och saknar även sin vigselring. Kanske kärleken ändå spirar hos M?

Ja jag tror M var mer kär än G alla fall? Frågan är väl om G hyste några varma känslor för någon av sina föräldrar eller M, kanske inte för någon alls?
Citera
2026-04-01, 07:03
Medlem
Citat:
Den rätta uppfattningen om henne är ju enkel. Hon är en mördare, det räcker.
Ja hon har i alla fall minst medverkat vid mordet helt klart men hon verkar inte heller agerat på något sätt gör att motverka gärningen heller, och planerat i månader, och gravfridsbrott så oskyldig är hon definitivt inte, och det tror jag inte att någon tycker heller?
Citera
2026-04-01, 09:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja hon har i alla fall minst medverkat vid mordet helt klart men hon verkar inte heller agerat på något sätt gör att motverka gärningen heller, och planerat i månader, och gravfridsbrott så oskyldig är hon definitivt inte, och det tror jag inte att någon tycker heller?
Hon höll väl i kniven då hon har skador på handen så jag anser inte bara att hon medverkat utan att hon är utföraren. Sedan har ju A ropat på hjälp till sonen det tyder på att han inte var den som högg. Det här är alltså bara vad jag tror efter ha läst er rapportering här.
Citera
2026-04-01, 09:44
Medlem
Citat:
Hon höll väl i kniven då hon har skador på handen så jag anser inte bara att hon medverkat utan att hon är utföraren. Sedan har ju A ropat på hjälp till sonen det tyder på att han inte var den som högg. Det här är alltså bara vad jag tror efter ha läst er rapportering här.
Ja fast vem har sagt att A ropade på hjälp, det är väl G? M kan inte sagt det för då hade hon avslöjat sig som den som startade mordscenen. Och det G säger är nog svårt att lita på. Men det kan förstås ändå ha varit M som högg först med kniven och G hjälpte till genom att kväva A (han hade ju kollat upp skador vid kvävning).
Citera
2026-04-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ja jag har läst det men jag tror ändå att M tillstånd bottnade sig mestadels att hon var manipulerad av G. Precis som A var manipulerad att tro att M var den farliga och måste skydda G, allt för att lura A i döden som hon inte skulle förutse?
Vi tänker olika, jag tror att vi kan vara överens om det? Det är ju ingen tävling det här vem som har rätt alla fall?
Jag tror som du.
Och jag tror att M är galen som ngn som borde spärras in på hispan. Kanske något som hänt i barndomen eller född med viss känslighet. Kanske Borderline.
G däremot tror jag är riktigt störd. Åt psykopathållet med grova drag av narcissism. Såna brukar veta vilka punkter man ska trycka på. När han anmälde henne som försvunnen sa han något om "Det är triggers som utlöser att Anna börjar, börjar på sämre " tror det ska stå sämre.
Och dessa punkter hos både M och A har han använt för att agitera dessa två mot varandra. T.o.m spelar in konversationer och spelat upp för respektive. Normalt brukar killar sky drama likt pesten, men inte G, han skapar/förstärker dramat. Och narcissister älskar ju drama. Kanske han gifte sig med M för att skada mamman på ngt psykologiskt plan.
Narcissister brukar även tycka extremt synd om sig själva och det verkar ju G ha gjort som sprider till både M och kompisar att mamman gjort sexuella närmanden mot honom. Dessa tror jag är lögn för att få sympatier. Och så en? hel tråd om M här om hur synd det är om honom som dejtar en Borderline-tjej. Han hade ju kunnat fråga ChatGpt om hur man blir av med en sån, som dessutom bor i annat land och ej har husnyckel.
Och mamman ska betala för allt medan han inte behöver anstränga sig alls.
Och så val av utbildning (journalist).

Jag tror att G starkt ogillade sin mamma långt innan han träffade M, men att mordplaner kom upp till ytan när hela situationen blev så kaotisk med M, A och andra inblandade. Egentligen ett kaos som G skapade.

Citat:
Ja jag tror M var mer kär än G alla fall? Frågan är väl om G hyste några varma känslor för någon av sina föräldrar eller M, kanske inte för någon alls?
Jag tror faktiskt ingen av dem var kära. De utnyttjade varandra av olika anledningar som den andre inte hade en aning om.
Senast redigerad av SthlmHolmes 2026-04-01 kl. 11:00.
Citera
2026-04-01, 10:40
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ja jag har läst det men jag tror ändå att M tillstånd bottnade sig mestadels att hon var manipulerad av G. Precis som A var manipulerad att tro att M var den farliga och måste skydda G, allt för att lura A i döden som hon inte skulle förutse?
Vi tänker olika, jag tror att vi kan vara överens om det? Det är ju ingen tävling det här vem som har rätt alla fall?

Ja, låt oss istället hålla med om att "formeln" G plus M ger ett dödligt resultat! Det är som att kombinera en syra med en bas.

(Google Translate fra dansk til svensk)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in