Citat:
Ursprungligen postat av
Marielyst
Något som kan ge en ledtråd om M:s redan kända psykiska problem är att hennes pappa har sagt att hon aldrig skulle gifta sig. Varför sa han det? Hon ska ha ogillat sin pappa särskilt mycket, men när man betänker hennes viftande med knivar, självmordshot etc. tyder M:s pappas uttalande på att något var fel redan före händelserna i Sverige. Frågan är om hon tidigare hade missbrukat varken alkohol eller psykofarmaka, så att hon faktiskt hade psykiska utmaningar.
(Google Translate fra dansk til svensk)
Om M pappa säger att M aldrig skulle gifta sig, kanske det ger en ledtråd varför M ogillade sin pappa?
Jag tycker inte att det finns tillräckligt med information om M att man kan ha en ens en liten rättvis uppfattning om henne. Uppgifterna som faktiskt finns är att hon är gift med G som manipulerat och utnyttjat sin mamma under lång tid, G har även lurat sina vänner att tro att hans mamma är alkoholiserad och använder benzo vilket inte stämmer, utifrån det tycker jag tycker det är mycket troligt att han manipulerade även M med lögner och troligtvis påverkade det i så fall hennes psykiska mående? Hade M utöver det dessutom en sårbarhet innan hon träffade G så var det förstås i så fall ännu lättare för G att lura in M i sitt träsk med lögner för att få M att tappa fotfästet?
Jag kan inte se att M hade egna motiv eller djupt hat från början att döda någon av G föräldrar, det bör helt å håller vara G djupa hat som påverkat M, så tänker jag alla fall? Men som sagt mina spekulationer ska inte tas som sanning, utan bara ren gissning och spekulation!