2026-03-31, 13:30
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Nej, jag tror inte på tramsiga konspirationsteorier som "judar vill ta över världen" eller "muslimer vill ta över världen"

Jag tror inte på generaliseringar av hela folkgrupper heller, som du verkar göra.

Det där om judar är en konspiration. Det där om muslimer är definierat i koranen. Ser du skillnaden?

Tänk sen på hur muslimer agerar runtom i världen. Du ser ett mönster som går ihop. Ganska enkelt. Eller?
Citera
2026-03-31, 13:34
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Känner också trevliga muslimer. Men det är fel att se detta på individnivå. Islam är att likna vid en ideologi som vill styra alla områden i samhället, inte bara själva religionen i sig. Där ligger problemet.

Betraktar du kristna och judar på samma sätt? De flesta med muslimsk bakgrund är helt vanliga tråkiga svennar som är mer intresserade av att kolla på fotboll eller hålla koll på sin kolonilott än av att "styra alla områden i samhället".
Citera
2026-03-31, 13:34
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Visst har jag det. Tror du att folk från muslimska länder bryr sig mer om vad som står där än vad Svensson bryr sig om vad som står i Bibeln?

Vad menar du med "Svensson"? Pratar du om den vanliga ateistiska svensken (Svenska Kyrkan medräknat eftersom det är en typ av ateistisk rörelse). Eller pratar du om troende likt muslimerna är troende?

I så fall så tror jag att de bryr sig, de som verkligen tror på bibeln så som muslimen tror på koranen. De är ju lika stora idioter som muslimerna som tror på sitt trams. Däremot så är de inte riktigt lika farliga mot våra demokratier som muslimerna är.

Begriper du?
Citera
2026-03-31, 13:36
Medlem
Citat:
Tack för omtanken, men jag är god vän med en massa muslimer, och de är inte direkt livsfarliga.
Varför är du så skräckslagen?

Jag har också massa muslimska vänner och känner inte samma rädsla som andra i samhället så håller med dig i mycket. Vissa äter till och med gris och dricker en massa alkohol och skiter i islam.

Men det är roligt att man får vara strikt kristen i Sverige och strikt jude enligt politikerna men inte strikt muslim. Hyckleri AB
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-03-31 kl. 13:39.
Citera
2026-03-31, 13:36
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad menar du med "Svensson"? Pratar du om den vanliga ateistiska svensken (Svenska Kyrkan medräknat eftersom det är en typ av ateistisk rörelse). Eller pratar du om troende likt muslimerna är troende?

I så fall så tror jag att de bryr sig, de som verkligen tror på bibeln så som muslimen tror på koranen. De är ju lika stora idioter som muslimerna som tror på sitt trams. Däremot så är de inte riktigt lika farliga mot våra demokratier som muslimerna är.

Begriper du?

Jag pratar om den medelsvensson som inte går i kyrkan, men som för säkerhets skull inte skulle kalla sig för ateist. Det finns hundratusentals av dem, och det är samma sak på "muslimskt" håll.
Citera
2026-03-31, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
När man frågar muslimer så brukar de säga att det inte finns något äkta muslimskt land i världen. Att det är på grund av påtryckningar från väst som deras hemländer inte har någon riktig sharia osv.
Hur många har du frågat?
Citera
2026-03-31, 13:41
Medlem
Gerrard89s avatar
Åkesson kan inte skilja på nationalitet och religion. Ironiskt hur nationalister inte vet vad nationalitet är.
Citera
2026-03-31, 13:41
Medlem
Citat:
Simona Johansson? Vem är det?

Varför skulle man inte kunna fira eid och se på arabisk tv? Jag känner många som gör det, och de är helt integrerade i övrigt. Engagerade i hyresgästföreningen och kolonilottsföreningen, och oklanderligt schyssta grannar.

För att det är Sverige?! Inget skitigt arabland med sharialagar.

Islam har och kommer aldrig ha någonting i väst och Sverige att göra. Någonsin.

Islams dagar i Europa är räknade. EU röstade nyss för en lag om att kunna deportera miljoner av muslimer.

Tyskland har precis beslutat att deportera 80-90% av alla syrier.

Grekland har beslutat om att riva 60 stk moskéer.

Schweiz och Portugal har precis beslutat att förbjuda burka och Niqab. Frankrike, Belgien, Danmark, Österrike och Bulgarien har redan gjort det.

Miljoner demonstrerade i London.

Osv osv.

Internet är islams värsta fiende. Alla ser hur ondskefull och degenererande religionen är. Det kan inte ens klassas som religion. Allt blir exponerat och folk lämnar kulten på löpande band. Det är de lågas IQ religion.

Anledningen att islam ”växer” är inte pga att folk konverterar. Folk hoppar av som aldrig förr. Det pga att tredjevärldens muslimska länder får en äldre befolkning och ökar i antal, som Indonesien, Somalia och Nigeria.

Närmare 90 miljoner iranier har statistisk precis lämnat denna dödskult.

Det här kommer inte att sluta utan bara fortsätta…
Citera
2026-03-31, 13:43
Avstängd
Citat:
Tror du att de som har kommit hit från Afghanistan, Syrien eller Irak trivdes med upplägget där?

En del verkar vilja leva som där, fast här
Citera
2026-03-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Åkesson kan inte skilja på nationalitet och religion. Ironiskt hur nationalister inte vet vad nationalitet är.

Förstår inte hur han ska kunna samarbeta med L
Det kommer att bli många förhandlingar och konflikter märker jag på förhand
Ev. Kommer en framtida högerregering att skapa omval
Citera
2026-03-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
För att det är Sverige?! Inget skitigt arabland med sharialagar.

Islam har och kommer aldrig ha någonting i väst och Sverige att göra. Någonsin.

Islams dagar i Europa är räknade. EU röstade nyss för en lag om att kunna deportera miljoner av muslimer.

Tyskland har precis beslutat att deportera 80-90% av alla syrier.

Grekland har beslutat om att riva 60 stk moskéer.

Schweiz och Portugal har precis beslutat att förbjuda burka och Niqab. Frankrike, Belgien, Danmark, Österrike och Bulgarien har redan gjort det.

Miljoner demonstrerade i London.

Osv osv.

Internet är islams värsta fiende. Alla ser hur ondskefull och degenererande religionen är. Det kan inte ens klassas som religion. Allt blir exponerat och folk lämnar kulten på löpande band. Det är de lågas IQ religion.

Anledningen att islam ”växer” är inte pga att folk konverterar. Folk hoppar av som aldrig förr. Det pga att tredjevärldens muslimska länder får en äldre befolkning och ökar i antal, som Indonesien, Somalia och Nigeria.

Närmare 90 miljoner iranier har statistisk precis lämnat denna dödskult.

Det här kommer inte att sluta utan bara fortsätta…

Alla religioner ifrån Abraham är väl likadana?
Det är väl lika illa med kristna eller judar som är strikta och ska föra livets ord och gå runt med kläder ifrån 1800-talet. Eller?
Citera
2026-03-31, 13:47
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Islam är det särklassigt bästa sättet att sänka ett land fullständigt.

Det är bara att titta hur det ser ut i dom femtiotal länder islam har havererat.

Ingenting gott har kommit ur Islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in