Citat:
Ursprungligen postat av
Wario-Man
Precis som med övriga religiösa skrifter så behöver man förstå delarna i sin kontext. Öppna en valfri bibel, gamla testamentet så är inte den så barnvänlig den heller. Där finns det texter om hur man skulle stena kvinnor bl.a. Därav Jesus ord "den utan synd ska kasta första stenen". Betyder det att jordens alla kristna vill stena kvinnor? Självklart inte.
Du är så insnöad på din islamofobi och läser säkert dagligen på riks så du saknar kunskap om bibelns tveksamma texter. Vilket får dig att framstå som obildad.
Att bibeln är en ond bok vet jag mycket väl. Det har jag skrivit mycket om här på FB. Dock så är det off topic i den här tråden skulle jag säga.
En liten jämförelse kanske skulle kunna passa i topic och då gör jag en relevant sådan för topic. Ta Sverige och räkna. Vi har nästan inte några kristna alls i Sverige. Problemet är minimalt. Den största rörelsen som folk felaktigt räknar som kristen är Svenska Kyrkan. Men det är absolut inte en kristen rörelse. Det är snarare en anti-kristen rörelse.
Som sagt så kan vi räkna med att det i princip inte finns några kristna i Sverige. Dock så är det illa med de som finns. Ett exempel är något som jag också har tagit upp många gånger här på Flashback är att vi har politiker på höga positioner som har nära koppling till kristendomen.
Vi har finansminister Elisabeth Svantesson.
Vi har partiledaren för KD, snygg Ebba som är minister och vice statsminister.
Vi har en statsminister som har en fru som är präst.
Det är givetvis fruktansvärda och ohyggliga saker som skadar Sverige svårt. Men som sagt så är det en annan tråd. Här talar vi om islam den onda kvinnohatande religionen som vill störta vår demokrati som ett av sina högsta mål.
Så var det återigen det där med islamofobi. Vad är det för obefogad rädsla jag har angående islam. Kan du klargöra vad det är du säger eller lallar du bara?