Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Som du skriver är det ett demenstest som friska i princip alltid skall klara av, såvida de inte är väldigt unga.
Att Trump öht. får dessa test tyder på att folk runt honom är oroliga för att han är dement.
Min morsa fick sitt första när hon var 87, och "röntgen" visade också på åldersskador på frontalloberna.
Trumps farsa skall ju också ha blivit en grönsak och med tanke på hur Donald själv är, är det inte konstigt om folk undrar.
Att han gjort detta redan under första mandatperioden säger ingenting för min del.
En förändring över tid är givetvis ålderdom, att han av naturliga skäl inte håller ihop på samma sätt. Han är tröttare, sluddrigare. Vid senare framträdande kvällstid låter det ibland som han tagit nån tablett eller som när en lösgom inte sitter på plats.
Det samma gällde Biden.
Med tanke på det extrema tempo han uppvisar är jag snarare förvånad att han inte tappar det totalt.
Han är I vartenda hörn av världen och ställer till det.
Jag hör till min ensamma skara som snarare ser Trump som lika kocko som tidigare och full av narcissism, megalomani, habegär och hämnd.
Som svamlar på samma sätt under presidentkampanjen. Om vindkraftverk och byter ämne i en enda ordsallad.
...som han då döpte till The Weave för att stoltsera.
Trump 2.0 är åter för att hämnas och bete sig utan hämningar - eftersom han nu satt lojala dörrmattor och inte begränsas som tidigare.
Han sitter för sista gången och ämnar visa vem som bestämmer.
Han hotar Grönland, Kanada, EU, Europa, Panama, Mexico, Kuba, Venezuela, alla som inte lyder honom i Mellanöstern.
Han utövar makt. Det är inte demens.
Han försöker sätta dit varenda person som inte smickrar honom. Forna fiender gör han utredningar på och vill sätta dit.
Han hämnas. Det är inte demens.
Slutligen finns ett par brännande punkter som också påverkar min inställning.
1. En sak är att det är att det riskerar bli ren skymf mot dementa personer att jämföras med denna misogyna, elaka skithög. Full av ondska.
Därför gör jag inte den jämförelsen tills nåt sticker ut eller nån kommer med nåt mer relevant än spekulationer och önskedrömmar att bli av med gubben.
2. Hans grava narcissism och direkt farliga person döljs då med en sjukdom.
Han görs oansvarig och det unnar jag honom inte.
Om han ställs inför riksrätt efter midterms av dems så ska gubbjäveln stå ansvarig för varenda sak han gjort.
Jag ser honom helt olämplig till ämbetet sen stormningen av Kapitolium. Men val är val.
Min önskedröm är att politiker borde genomgå nåt liknande som en RPU innan de ens får ta en sån tjänst. Med bedömning om allt från psykopati till andra störningar. Eller för all del syndrom som det heter mer korrekt.