2026-03-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dobledotte
Frågar bara av nyfikenhet då jag förmodligen missat det. Har dom nämnt att dom har dålig ekonomi någongång ?
Ja men ja! Det maldes om det när A fortfarande var kvar hemma. Hon svimmade och fick inte behålla mat - de påstod att mamman inte vågade jobba (eller var sjukskriven) och hur dåååålig ekonomi de hade, hur oroliga de var över det.
Citera
2026-03-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Nu säger hon att avsnitt 2 om sjukhusvistelsen kommer vara låst för alla så bara folk som genuint bryr sig ska lyssna lol mm jovisst. Inte alls för att mjölka pengar på sin "sorgliga" sensationshistoria om hur de låst in henne för att hon har problem med magen...

Jag tror inte jag kommer betala för det. Har följt hennes stories under psyktiden och fått en rätt tydlig bild av cirkusen ändå.

Ja man känner ju henne nu, ca 95% kommer vara påhittat eller överdrivet. Kan föreställa mig själv vad hon kommer säga, det behöver jag inte lyssna på
Citera
2026-03-30, 07:05
Medlem
Skampis avatar
Prenumeranterna borde bli sura nu när detta avsnitt inte ingår för dem. Då ska de prenumerera på hennes instagram OCH på hennes podcast så sammanlagt nästan 100 kr per månad.
Jag har inget emot att folk tjänar pengar på det de skapar, men när det bara handlar om att mjölka sina hälsoproblem och skapa drev mot vården (som räddat ens liv) så känns det lite äckligt. Tänk att dra in pengar för att folk är nyfikna över hennes vistelse på psyket? Vill lyssna på hennes teorier som skapats delvis av chat-gpt? Ovärdigt.
Citera
2026-03-30, 09:36
Medlem
Citat:
Prenumeranterna borde bli sura nu när detta avsnitt inte ingår för dem. Då ska de prenumerera på hennes instagram OCH på hennes podcast så sammanlagt nästan 100 kr per månad.
Jag har inget emot att folk tjänar pengar på det de skapar, men när det bara handlar om att mjölka sina hälsoproblem och skapa drev mot vården (som räddat ens liv) så känns det lite äckligt. Tänk att dra in pengar för att folk är nyfikna över hennes vistelse på psyket? Vill lyssna på hennes teorier som skapats delvis av chat-gpt? Ovärdigt.

Jag tyckte hon sa häromdagen att prenumeranter lyssnar alltid gratis?
Citera
2026-03-30, 10:35
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Jag tyckte hon sa häromdagen att prenumeranter lyssnar alltid gratis?
Hon la ut en story igår där hon och mamma berättar att "just det här avsnittet kommer vara låst för alla för det är så mycket känslig info".

Vad bra att infon slutar vara känslig när någon drar fram pengar.
Citera
2026-03-30, 10:56
Medlem
jag tror få människor är beredda att betala för att lyssna på detta, inte heller dom som redan betalar en slant..

kan man se någonstans hur många prenumeranter hon har?
Citera
2026-03-30, 12:49
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Kommer bli ett intressant avvägande mellan att vilja tjäna pengar på podden och samtidigt vilja trumpeta ut sin story för massorna. Inte omöjligt att hon gör den gratis om några veckor för att få upp siffrorna. Tror väldigt få är intresserade av att köpa lögner, som alla vet att del 2 är. Alla har redan räknat ut att det inte går ihop, vad hon än chatgptat fram.

Jag pallar inte ens lyssna på gratispoddarna.
Citera
2026-03-30, 13:02
Medlem
Citat:
Hon la ut en story igår där hon och mamma berättar att "just det här avsnittet kommer vara låst för alla för det är så mycket känslig info".

Vad bra att infon slutar vara känslig när någon drar fram pengar.

Varför ens lägga ut det om det är så känsligt?Den historian kan hon väl bara ge sin ”jurist, den allra bästa som finns” som hon tagit hjälp av, men som inte kunde få ut henne från psyket. Kanske om hen ens existerat vilket jag inte tror att det gör!
Hon ligger rätt nära att bli anmäld för förtal för sina fantasihistorier.
Citera
2026-03-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnutten79
jag tror få människor är beredda att betala för att lyssna på detta, inte heller dom som redan betalar en slant..

kan man se någonstans hur många prenumeranter hon har?

Om man klickar på prenumeraknappen på Instagram kan man se antalet. Just nu har hon 451 följare, hon hade som mest runt 480 när hon var inlagd på sjukhuset.
Skulle vara intressant att se hur många lyssningar del 2 har fått. Tror inte att det är så jättemånga som skulle betala extra faktiskt. Man fick ju reda på det mesta när hon var inlagd och det är ju samma upprepningar och historier hela tiden.

Har hon fortfarande stängt ner sin gruppchatt för prenumeranter?
Citera
2026-03-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amorellan
Varför ens lägga ut det om det är så känsligt?Den historian kan hon väl bara ge sin ”jurist, den allra bästa som finns” som hon tagit hjälp av, men som inte kunde få ut henne från psyket. Kanske om hen ens existerat vilket jag inte tror att det gör!
Hon ligger rätt nära att bli anmäld för förtal för sina fantasihistorier.

Om inte utfallet blir som hon vill med juristen kommer hon snart kasta juristen under bussen också😂 eller jag antar att juristen hänger kvar i o m alla stämningar som är på g
Citera
2026-03-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Om inte utfallet blir som hon vill med juristen kommer hon snart kasta juristen under bussen också😂 eller jag antar att juristen hänger kvar i o m alla stämningar som är på g

Om hon ens HAR en jurist 😂
Visst är det spännande med alla stämningar hon säger sig ha gjort 🤔🫣😅
Citera
2026-03-30, 17:51
Medlem
Ja jösses.
Vad ska hon stämma dom för?

Alltså de har rätt mkt på sin sida. En sjukligt mager patient får en LPT och går under den tiden upp avsevärt i vikt så att LPT:n kan avslutas bara någon månad senare.

Det är såklart en stor kränkning ingen personliga integriteten men det är ju en del av hur den vården är utformad.

Jag kan förstå att det varit jobbigt och ”ett trauma” som hon beskriver det som men det står ju inte i motsatsförhållande till att vården har gjort rätt.

Tror man är rätt noga med att ha ”på fötterna” under en LPT så de där stämningarna tror jag antingen inte existerar eller så inser den där juristen att det inte finns mkt att koka soppa på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in