2026-03-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Jag tror att hon aldrig riktigt blev frisk på riktgt från sina anorexia på riktigt första gången förutom att hon gick upp i vikt och så, men jag tror hon bytte ut det beteende mot ett annat ohälsosamt beteende att gå på gym o vara mån om att äta nyttigt. Hon har hela tiden har varit besatt i hur hon ser ut och ha en sån perfekt kropp som möjligt. Man ser ju på bilderna från när hon var som mest vältränad perioderna efter hon blivit ”frisk” från anorexia första gången att hon verkar extremt fixerad vid sin kropp. Lägg till Madame extreme petite alter egot. Allt känns så sjukligt. Därför tror jag tyvärr att anorexia har ett alltför stort grepp om henne för att hon ska kunna tillfriskna, det rör sig snarare om en kronisk psykisk sjukdom.
Hon skriver i sin blogg att hon haft ortorexi med. Tror helt ärligt inte att någon blir helt frisk från en ätstörning - den ligger och lurpassar för resten av livet. Hon har fortfarande ätstörning men kanske inte på något sätt så det passar in under en enskild diagnos. Frisk är hon INTE!
Citera
2026-03-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Jag tror att hon aldrig riktigt blev frisk på riktgt från sina anorexia på riktigt första gången förutom att hon gick upp i vikt och så, men jag tror hon bytte ut det beteende mot ett annat ohälsosamt beteende att gå på gym o vara mån om att äta nyttigt. Hon har hela tiden har varit besatt i hur hon ser ut och ha en sån perfekt kropp som möjligt. Man ser ju på bilderna från när hon var som mest vältränad perioderna efter hon blivit ”frisk” från anorexia första gången att hon verkar extremt fixerad vid sin kropp. Lägg till Madame extreme petite alter egot. Allt känns så sjukligt. Därför tror jag tyvärr att anorexia har ett alltför stort grepp om henne för att hon ska kunna tillfriskna, det rör sig snarare om en kronisk psykisk sjukdom.

Håller helt med! Anorexia ligger alltid kvar latent efter första gången. Att äta hälsosamt är ju inte riktigt hennes grej längre, att äta ”sockerfritt” är ju inte det mest hälsosamma.
Undrar hur det kommer gå för henne i framtiden? Hon har iaf ett heltidsjobb med att övertyga sina följare att det är synd om henne.
Citera
2026-03-28, 18:47
Avslutad
Rätt långt steg mellan att ena dagen gå med rullator till att andra dagen flyga fram på gatorna som hon gör 😅
Hon verkar vara vid gott mod bortsett från en del magont idag.
Citera
2026-03-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snajjels
Rätt långt steg mellan att ena dagen gå med rullator till att andra dagen flyga fram på gatorna som hon gör 😅
Hon verkar vara vid gott mod bortsett från en del magont idag.

Också ”jag kanske har ont i magen för jag åt så mycket igår, åt mer än vanligt”
Hmmm vänta lite nu..? Det gör du ju varje dag!! Äter som en häst!!
Citera
2026-03-29, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amorellan
Håller helt med! Anorexia ligger alltid kvar latent efter första gången. Att äta hälsosamt är ju inte riktigt hennes grej längre, att äta ”sockerfritt” är ju inte det mest hälsosamma.
Undrar hur det kommer gå för henne i framtiden? Hon har iaf ett heltidsjobb med att övertyga sina följare att det är synd om henne.
De tycks ha gott om pengar igen i kollektivet, tillräckligt för att köpa mat från ICA på nätet, köra bil vart de än ska i en väldigt liten ort där du lätt når alla butiker de frekvent besöker på cykel, shoppa massa skitsaker och Alice klor till naglar görs troligtvis inte hemma i köket.
För inte särskilt länge sedan bölade både A och världens bästa mamma om hur lite pengar de hade, det var väl där som idéen kom till om att ha betalkanal tror jag.
Citera
2026-03-29, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
De tycks ha gott om pengar igen i kollektivet, tillräckligt för att köpa mat från ICA på nätet, köra bil vart de än ska i en väldigt liten ort där du lätt når alla butiker de frekvent besöker på cykel, shoppa massa skitsaker och Alice klor till naglar görs troligtvis inte hemma i köket.
För inte särskilt länge sedan bölade både A och världens bästa mamma om hur lite pengar de hade, det var väl där som idéen kom till om att ha betalkanal tror jag.
Löningshelg nu ju, klart man shoppar 🤪
Citera
2026-03-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snajjels
Löningshelg nu ju, klart man shoppar 🤪
De har levt likadant sedan A kom hem, så bra poäng men inte den här gången.
Citera
2026-03-29, 11:55
Medlem
Citat:
De har levt likadant sedan A kom hem, så bra poäng men inte den här gången.

Jag tycker alltid dom shoppar, verkar ha gått om pengar och gör olika behandlingar. När mamman satte i extensions torr jag det kostade över 5000. Sen har hon en helt ny bil också som är svindyr.
Citera
2026-03-29, 18:54
Medlem
Citat:

Frågar bara av nyfikenhet då jag förmodligen missat det. Har dom nämnt att dom har dålig ekonomi någongång ?
Citera
2026-03-29, 18:59
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobledotte
Frågar bara av nyfikenhet då jag förmodligen missat det. Har dom nämnt att dom har dålig ekonomi någongång ?
Ja de har beklagat sig över att A inte får sjukpenning och därför började de med prenumerationer, så hon kan ha en inkomst eftersom hon "inte kan jobba pga fysisk sjukdom". A pratar ibland om hur de förstår att det är tufft för många därute (och de tycker också allt är så dyrt) och därför kan man laga en viss maträtt med en billigare ingrediens osv.
Citera
2026-03-29, 19:01
Medlem
Skampis avatar
Nu säger hon att avsnitt 2 om sjukhusvistelsen kommer vara låst för alla så bara folk som genuint bryr sig ska lyssna lol mm jovisst. Inte alls för att mjölka pengar på sin "sorgliga" sensationshistoria om hur de låst in henne för att hon har problem med magen...

Jag tror inte jag kommer betala för det. Har följt hennes stories under psyktiden och fått en rätt tydlig bild av cirkusen ändå.
Senast redigerad av Skampi 2026-03-29 kl. 19:01. Anledning: Stavfel
Citera
2026-03-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Nu säger hon att avsnitt 2 om sjukhusvistelsen kommer vara låst för alla så bara folk som genuint bryr sig ska lyssna lol mm jovisst. Inte alls för att mjölka pengar på sin "sorgliga" sensationshistoria om hur de låst in henne för att hon har problem med magen...

Jag tror inte jag kommer betala för det. Har följt hennes stories under psyktiden och fått en rätt tydlig bild av cirkusen ändå.

Ja eller hur för de som genuint bryr sig! Jag blir mest förbannad över att hon klankar ner på vården. Där går det verkligen fram och tillbaka. Kollat lite tillbaka i tiden och ena stunden är vården totalt värdelös för att i nästa rosa det och bakas kaka till bl a akutmottagningen som hon spytt över tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in