Citat:
Ursprungligen postat av
Ludvig.Rudolf
Lämnade ekorrhjulet när jag var 57 och levde på besparingar i några år tills jag kunde börja plocka ut pensionen. Ångrar ingenting, trots att detta gav mig lite lägre pension.
Att vara pensionär är en enorm frihet. Wow! Som att ha semester livet ut. Är dessutom helt skuldfri och har en rejäl slant på banken, så jag kan unna mig resor och annan lyx.
Ni som har möjlighet, gå i pension så tidigt som möjligt! Livet är för kort för att man ska löneslava tills man trillar av pinn.
Jag gick förra året som 63-åring. Lever gott både här i Spanien och hemma i Stockholm. Min sambo går i pension efter sommaren och vi kommer vara här i Spanien vinterhalvåret och sommarmånaderna hemma i Sverige. Sedan kommer man under vinterhalvåret åka hem ett par svängar, tex över jul i år. Ser ram emot att komma hem till mörkret några veckor, glida in på Bistro Bohem och avnjuta några glas rött och titta på de utschasade människorna som går förbi. Även kul att träffa barn och barnbarn.
Rekommenderar som tidigare skribenter skrivit, se till att ha en rejäl sudd undanlagt. Jag har valt fysiskt guld.