2026-03-29, 12:23
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Föräldrarätten.

Ja det är rätt uppenbart att du aldrig någonsin tänkt tanken att vårdbehov finns. Det är alltid omständigheter som ger föräldrarna mer rätt än barnen.

Återigen kan man inte sluta med LVU för att vården brister. Utan det är viktigt att vården förbättras skyndsamt.

Haha förlåt, vad citerar jag fel?

Har precis gjort det flertalet gånger, men du clownar ner dig i vanlig ordning likt Kurt. Också varför det är totalt meningslöst att föra en diskussion med er. Mina argument samt korrekta relevanta siffror finner du i tidigare inlägg.

I slutändan är det bra mycket roligare och lättsammare att hålla sig till att påpeka hur korkade dom är i FU.
Sannolikheten för att något från den verkliga världen skulle sjunka in hos er, är osannolikt.
Ja menar, haha, kom igen nu.

Du har beskrivit systematisk våldtäkt på sis-hem som "bristande kvalité".

Du har inte koll på några siffror, du har inte visat på någon fakta.

Du kan inte ens visa ifall LVU etc har varit gynnsamt eller inte. Alla granskningar visar dock på det motsatta. Hittills har du inte gjort något annat än vad nu än det här.

Vad är ens din poäng med det hela?
Citera
2026-03-29, 12:29
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ja menar, haha, kom igen nu.

Du har beskrivit systematisk våldtäkt på sis-hem som "bristande kvalité".

Du har inte koll på några siffror, du har inte visat på någon fakta.

Du kan inte ens visa ifall LVU etc har varit gynnsamt eller inte. Alla granskningar visar dock på det motsatta. Hittills har du inte gjort något annat än vad nu än det här.

Vad är ens din poäng med det hela?

Min poäng är att du uppenbart inte läser alternativt inte förstår.

Totius må finna det givande att diskutera med dig, jag gör det ej. Väntar bara på att Kurt ska citera mig nu och posta något irrelevant men uppenbart som avhandlats hundratals gånger tidigare så är dagen komplett.

Jag lämnar dig i alla fall med att Ronjas studie inte säger eller menar på det du tror att den gör. Vill du fortsätta inbilla dig det är det helt och hållet upp till dig. Någon seriös debatt kommer det aldrig kunna bli.
Citera
2026-03-29, 12:37
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Min poäng är att du uppenbart inte läser alternativt inte förstår.

Totius må finna det givande att diskutera med dig, jag gör det ej. Väntar bara på att Kurt ska citera mig nu och posta något irrelevant men uppenbart som avhandlats hundratals gånger tidigare så är dagen komplett.

Jag lämnar dig i alla fall med att Ronjas studie inte säger eller menar på det du tror att den gör. Vill du fortsätta inbilla dig det är det helt och hållet upp till dig. Någon seriös debatt kommer det aldrig kunna bli.
Ja alltså det är ju du som gör en seriös debatt omöjlig. Titta bara på ditt svar.

Ronjas studie säger precis som jag sagt.

Vi kan inte ha ett system där barn blir våldtagna på myndigheterna som ska se efter dem. Herregud att vi ens har haft ett tjafs om det här.

Om du hade vart seriös hade vi sett ett engagemang för att ordna upp det så övergreppen från staten slutar upp. Därmed hade ”lvu-sekten” tappat relevans.
Citera
2026-03-29, 12:43
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Om du hade vart seriös hade vi sett ett engagemang för att ordna upp det så övergreppen från staten slutar upp. Därmed hade ”lvu-sekten” tappat relevans.

Det här kan jag svara på.

LVU-sekten kommer aldrig försvinna, varför? För att dom aldrig kommer få tillbaka sina barn. Därför kommer dessa personer skrika om kidnappningar, 400% risk att dö i LVU, godtycke tills de står med ena foten i graven. Förbättrad vård har ingen relevans i deras fall.

Se bara på M*hija, hennes son sitter i TikTok lives samtidigt som hon själv sitter i sin. I hennes lives skriker hon hur sonen är kidnappad och död, i hans live säger han att han mår bra och inte vill ha med henne att göra.

Exakt samma scenario kan du applicera på övriga FU föräldrar. M*hija är 60+ år gammal idag, samma öde väntar alla i FU. De kommer tortera sina barn långt efter att LVU upphör.
Citera
2026-03-29, 12:52
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det här kan jag svara på.

LVU-sekten kommer aldrig försvinna, varför? För att dom aldrig kommer få tillbaka sina barn. Därför kommer dessa personer skrika om kidnappningar, 400% risk att dö i LVU, godtycke tills de står med ena foten i graven. Förbättrad vård har ingen relevans i deras fall.

Se bara på M*hija, hennes son sitter i TikTok lives samtidigt som hon själv sitter i sin. I hennes lives skriker hon hur sonen är kidnappad och död, i hans live säger han att han mår bra och inte vill ha med henne att göra.

Exakt samma scenario kan du applicera på övriga FU föräldrar. M*hija är 60+ år gammal idag, samma öde väntar alla i FU. De kommer tortera sina barn långt efter att LVU upphör.
Jag pratade om deras relevans.

Eftersom de begås övergrepp från staten inom lvu så har de fått legitimitet.
Jag skiter i det här skvallret. Det som är viktigt är att rätt barn separeras från sina föräldrar, att processen är schysst och det leder till att bättre liv för barnet.

Så ser det inte ut idag. Vill du att sekten ska bli av med sin relevans? Jobba för att se till att överstånden uppnås. Att hålla på att harva och håna om FU leder ingenstans.

Om det nu inte är så att det är vad hela ditt engagemang handlar om.
Citera
2026-03-29, 12:59
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Jag pratade om deras relevans.

Eftersom de begås övergrepp från staten inom lvu så har de fått legitimitet.
Jag skiter i det här skvallret. Det som är viktigt är att rätt barn separeras från sina föräldrar, att processen är schysst och det leder till att bättre liv för barnet.

Så ser det inte ut idag. Vill du att sekten ska bli av med sin relevans? Jobba för att se till att överstånden uppnås. Att hålla på att harva och håna om FU leder ingenstans.

Om det nu inte är så att det är vad hela ditt engagemang handlar om.

Du missförstår mig. Min poäng är att dom inte har någon relevans ens idag. Som jag redan påpekat bidrar det inget att förvränga och därefter poängtera uppenbara väldokumenterade brister inom socialtjänsten.

LVU kommer aldrig bli perfekt, det kommer föralltid ha brister. Det kommer inte spela någon roll hur man justerar, fel kommer begås, fel personer på fel plats kommer alltid finnas.

Att inbilla sig om en 0-vision inom socialtjänsten/LVU är lika sannolikt som
0-visionen inom fordonstrafiken. Fint mål, man kan sträva efter att nå dit, men man kommer aldrig nå dit.
Citera
2026-03-29, 13:08
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du missförstår mig. Min poäng är att dom inte har någon relevans ens idag. Som jag redan påpekat bidrar det inget att förvränga och därefter poängtera uppenbara väldokumenterade brister inom socialtjänsten.

LVU kommer aldrig bli perfekt, det kommer föralltid ha brister. Det kommer inte spela någon roll hur man justerar, fel kommer begås, fel personer på fel plats kommer alltid finnas.

Att inbilla sig om en 0-vision inom socialtjänsten/LVU är lika sannolikt som
0-visionen inom fordonstrafiken. Fint mål, man kan sträva efter att nå dit, men man kommer aldrig nå dit.
Ja men snälla du. Det här inte jämförbart med nollvision.
Det här handlar om korruption, det är inte jämförbart med Trafikverkets ambition om att få bort trafikolyckor.

Din poäng är alltså att du inte har någon poäng.

Det här är KoAT, inte något skvallerforum
Citera
2026-03-29, 13:15
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ja men snälla du. Det här inte jämförbart med nollvision.
Det här handlar om korruption, det är inte jämförbart med Trafikverkets ambition om att få bort trafikolyckor.

Korruption är inte grundorsaken till det vi ser idag. Det är en tramsig ursäkt och underbyggs av konspirationsteorier.

Korruption förekommer såklart, men det handlar i första hand om den mänskliga faktorn. Kunskap. Missar. Tolkningar av lagar. Att lagar inte efterlevs. Inblandning av flera olika myndigheter. Manipulativa föräldrar, etc.

Korruption i den form att det förekommer någon utbredd barnhandel är rentav skrattretande.
Citera
2026-03-29, 13:24
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det stämmer att SIS inte drivs privat.

Det är endast hvb-hem som görs det.

Det ändrar inte att personalen har satt i system om hur de ska förgripa sig på barnen samt att barn hamnar på hvb-marknaden som den beskrivs av polisen.

https://polisen.se/siteassets/dokument/ovriga_rapporter/sis-och-hvb-hem---studie-avseende-kopplingar-till-den-grovt-organiserade-brottsligheten-240718.pdf

Glöm inte att SIS gör upphandlingar om lokaler, konsulter, personal etc som har intresse av att hålla barn på hem.

Man jobbar utöver detta väldigt hårt för att hålla omhändertagandet av var väldigt högt.

Det luktar död hund

Detta går inte att jämföra med den enskilda läkaren eller ungdomsledaren.

Det är strukturellt.

(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.

Igen så märker jag att du inte är lika angelägen om barnens säkerhet när de kommer till dessa övergrepp.

Som i många andra fall, det är undantagsfall, det är inga systemfel, etc.

Förneka, förskingra hyckla.

Kriminella täljer guld på hvb-hem.
Barn blir våldtagna på hvb hem.
Omhändertagande processen är rättsvidrig.

Omhändertagandet av barn har förvandlats till en de facto industri där väldigt många aktörer nyttjar utsatta barn för egen vinning.
Barnen far värre, tas i många fall ifrån föräldrar på lögner och oskäliga grunder där de sedan slits sönder av systemet.
Det kommer ut det som lik, totalt mentalt nedbrutna, sjukare och sämre bildade.

Vad ska vi betala för detta för?

Det börjar i att garantera än rättssäker omhändertagande process.
Bara för räddar vi åtskilliga barn från ett hemskt öde.
Där försvinner även ’luv-sekten’ eftersom de vanliga människorna som backar den då inte blir drabbade av denna sjuka process vi har nu.
Marknaden blir inte givande för ohederliga aktörer eftersom utbudet sjunker.

Vi blir inte av med desinformatörerna genom att förneka denna verklighet barn och familjer tvingas igenom.
Endast genom att riva ut rötan blir vi av med den.

Citat:
Ekobrottsmyndigheten: ”Vi har placerat barn i händerna på kriminella”
Kriminella nätverk tjänar skattepengar på familjehemsplacerade barn. Det larmar Sara Persson på Ekobrottsmyndigheten om – och efterlyser striktare kontroller från kommunerna.
--
– Det fanns mycket pengar. Det var säljarnas marknad och man kunde ta mycket betalt för de här placeringarna. Kontrollerna var bristfälliga och man placerade barn över hela landet, det var svårt att följa upp insatserna, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ekobrottsmyndigheten-vi-har-placerat-barn-i-handerna-pa-kriminella

Familjehemsplacerade löper större risk att utsättas för brott

Sexuellt våld är en brottskategori som sticker ut. Risken att utsättas för sexuellt våld är tre till fyra gånger högre för flickor och pojkar i familjehem jämfört med andra jämnåriga. Misshandel är också en brottskategori som sticker ut, sett till familjehemsplacerade flickor, där risken att dessa flickor misshandlas är drygt tre gånger större

https://www.su.se/kriminologiska-institutionen/nyheter/familjehemsplacerade-l%C3%B6per-st%C3%B6rre-risk-att-uts%C3%A4ttas-f%C3%B6r-brott-1.809845

SvD granskar: Barn placeras hos dömda brottslingar

I ett fall placeras ett barn hos en man som blivit dömd för sexuellt ofredande och olaga hot till fyra månaders fängelse. Det privata företaget som förmedlade mannen till socialtjänsten uppger att det inte känt till detta.

https://www.svd.se/a/deed2cb8-7102-4a54-a4ab-9b1c2fd152b8/svd-granskar-barn-placeras-hos-domda-brottslingar

Barn vittnar om våld och sexualbrott i familjehem – Unicef vill se ny vanvårdsutredning

DN:s genomgång visar att flera placerade flickor, i både Göteborgs- och Stockholmsområdet, har vittnat om hur de utsatts för sexuella ofredanden och närmanden av personer i familjehemmets närhet. Ytterligare ett barn har berättat för socialtjänsten hur hen tvingats hantera våld och hot från en familjehemsförälder.

https://www.dn.se/sverige/barn-vittnar-om-vald-och-sexualbrott-i-familjehem-unicef-vill-se-ny-vanvardsutredning/

använd paywallremover, option 3

Familjehemmet tjänar miljonbelopp på barnen från Gällivare

Ett familjehem i Västerbotten får över 60 000 kronor i månaden för ett placerat syskonpar från Gällivare. Det är långt över rekommenderad ersättning. Nu kan NSD avslöja att barnens tidigare handläggare är en vän till familjehemmet.

https://www.nsd.se/nyheter/gallivare/artikel/familjehemmet-tjanar-miljonbelopp-pa-barnen-fran-gallivare/jp476qmj

Oseriösa företag tjänar miljoner på att placera barn

Konsulentföretagen är externa mellanhänder som förmedlar familjehem åt barn. Bakom företagen som fakturerar kommuner på miljoner finns misstänkta ekobrottslingar, kopplingar till gängkriminalitet och personer som tidigare ratats av Inspektionen för vård och omsorg.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/oseriosa-foretag-tjanar-miljoner-pa-att-placera-barn

Företaget som tjänar miljoner på familjehemmen

De privata företag som förmedlar familjehem till kommunerna kostar skattebetalarna ungefär en miljard kronor varje år. Ett av företagen är Brizad, som delar ut miljonvinster i aktieutdelningar varje år.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/privat-foretag-plockar-ut-miljonvinster

Familjehemsförmedlaren: ”Blir nästan som en barnmarknad”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/familjehemsformedlaren-blir-nastan-som-en-barnmarknad

Familjehem tjänar miljoner - trots brister
GöteborgNya familjehemsföretag kan ta betalt för mer vård än de erbjuder. GP har tittat närmare på fyra företag där socialtjänsten sett allvarliga brister. Hittills i år har de fyra fakturerat skattebetalarna 10,5 miljoner kronor.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/familjehem-tjanar-miljoner-trots-brister.d9fcdc26-fb0b-410b-b61e-0c0bd678dc49

Tycker du inte det är någon form utav industri bakom det här?
Företag täljer guld genom dessa utsatta barn.

Citat:
Korruption är inte grundorsaken till det vi ser idag. Det är en tramsig ursäkt och underbyggs av konspirationsteorier.

Korruption förekommer såklart, men det handlar i första hand om den mänskliga faktorn. Kunskap. Missar. Tolkningar av lagar. Att lagar inte efterlevs. Inblandning av flera olika myndigheter. Manipulativa föräldrar, etc.

Korruption i den form att det förekommer någon utbredd barnhandel är rentav skrattretande.
Det här är bara patetiskt nu Nari. Samma mongolida beteende som du beskriver FU medlemmarna som du håller på med.

Det är uppenbart så att någon form av handel sker.

(FB) Socialtjänsten Norrköping sticker ut. Omhändertar väldigt många barn på lösa grunder

Norrköping är under lupen över detta i skrivande stund. Om du nu bara vill hålla på att skvallra om FU ta och skapa en skvallertråd om dem i korrekt forum.
Senast redigerad av Ajogen 2026-03-29 kl. 14:08.
Citera
2026-03-29, 13:53
Medlem
Logiskt.

Många av LVU hemmen som vinner upphandlingsavtal för sin verksamhet är ju dömda pedofiler och för att vinna upphandlingsavtal krävs oftast politiska kopplingar. Samma kommunpolitiker som utser polischeferna.
Citera
2026-03-29, 13:57
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det här är bara patetiskt nu Nari. Samma mongoliska beteende som du beskriver FU medlemmarna som du håller på med.

Det är uppenbart så att någon form av handel sker.

(FB) Socialtjänsten Norrköping sticker ut. Omhändertar väldigt många barn på lösa grunder

Norrköping är under lupen över detta i skrivande stund. Om du nu bara vill hålla på att skvallra om FU ta och skapa en skvallertråd om dem i korrekt forum.

Uppenbart eller ej. Någon bevisad handel förekommer inte. Du kan inte bevisa det, inte någon annan heller, utan att göra grova antaganden/spekulationer. Du får hålla dig till den fakta som finns, men inte ens det klarar du av när det kommer till skildring på fakta och antaganden. Som tex att personal satt i system att förgripa sig på barn.

Förekomst av våldtäkter på boenden är inte samma sak som att något är satt i system utan bygger återigen på dom punkterna jag gav i mitt förra inlägg. Bristande noggrannhet när man anställer personal, stor brist av personal så att man anställer folk godtyckligt etc etc.

Att skrika om korruption är att göra de utsatta barnen en björntjänst, eftersom det döljer de verkliga problemen med undermålig vård och bristande psykiatriskt stöd. Du flyttar fokus från de politiska beslut och den resursbrist som faktiskt dödar barnen.

Men som sagt, meningslöst att debattera med dig när du underbygger alla dina argument med en bestämd teori.
Citera
2026-03-29, 14:02
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Uppenbart eller ej. Någon bevisad handel förekommer inte. Du kan inte bevisa det, inte någon annan heller, utan att göra grova antaganden/spekulationer. Du får hålla dig till den fakta som finns, men inte ens det klarar du av när det kommer till skildring på fakta och antaganden. Som tex att personal satt i system att förgripa sig på barn.

Förekomst av våldtäkter på boenden är inte samma sak som att något är satt i system utan bygger återigen på dom punkterna jag gav i mitt förra inlägg. Bristande noggrannhet när man anställer personal, stor brist av personal så att man anställer folk godtyckligt etc etc.

Att skrika om korruption är att göra de utsatta barnen en björntjänst, eftersom det döljer de verkliga problemen med undermålig vård och bristande psykiatriskt stöd. Du flyttar fokus från de politiska beslut och den resursbrist som faktiskt dödar barnen.

Men som sagt, meningslöst att debattera med dig när du underbygger alla dina argument med en bestämd teori.
Om du anser att det var svar på mitt inlägg så får du väl tycka det.

Som sagt, vad är ens din poäng med allt det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in