2026-03-28, 21:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Trump är utan tvivel ett ängsligt och obegåvat stolpskott som långsiktigt kommer att försvaga USA på många sätt, främst ekonomiskt. Hans dumhet spiller också över på andra länder men de flesta kommer att kunna parera dum-Donalds fiaskon och stå hyfsat starka när nästa amerikanske president, republikan eller demokrat, får ta hand och börja reda ut taco-Trumps alla dyrköpta misstag.

Amerikanerna kommer dock att få lida länge mycket för Donalds vanstyre av landet.
Helt klart kommer de lida, och ändå kommer de hurra för donalds och fast deras ekonomin blir bara sämre.
Och de inbillar sig skylla på Demokrater ändrar något, och sen klaga och inte ens förstå att det är donalds fel.
Det är mycket få presidenter som gjort så lite för sina medborgare som donalds.
Citera
2026-03-28, 21:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Publiken hurrar nu på republikanernas årsmöte för att avsätta den dömde brottslingen:
https://youtu.be/brHnsAUQfWo
Matt Schlapp at CPAC: "How many of you would like to see impeachment hearings?"

Crowd cheers

Matt Schlapp: "That was the wrong answer, lets try again!"
Haha!
Men kära nån. Går det på automatik?
Snacka om backfire...
Citera
2026-03-28, 21:51
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
När sa han detta?
Igår i Miami:

https://www.whitehouse.gov/videos/president-trump-delivers-remarks-at-the-future-investment-initiative/
Citera
2026-03-28, 22:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Igår i Miami:

https://www.whitehouse.gov/videos/president-trump-delivers-remarks-at-the-future-investment-initiative/
Thx.
Han pratade tydligen om globalt ledarskap och såg sig själv som excellent, en vinnare.

Allt är ju relativt. Om andra sorteras som andra klass eller losers så blir han ju per automatik enastående.
Men inte via sig själv. 😂

Han är som en klippdocka ur en handbok om narc.
Citera
2026-03-29, 03:02
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigoloEremitus
Den mannen är ett klockrent dårhushjon, och borde omgående hospitaliseras på lämplig anstalt.
Framtida historieskrivare torde ha oändligt material att arbeta med gällande trumps presidentskap.

Känns spontant att han är mycket mer sjuk än när han under covid tyckte att man skulle spola lungor med desinfektionsmedel. Nuförtiden säger han ett gäng helsjuka saker varje dag. Jag tror inte att han kan hindra sig. Tror hans frontallober är helt förruttnade.

Sedan har han ju gjort inte mindre än tre demenstest som han upplevde som mycket svåra. Man blir ju nyfiken hur de runtom honom resonerar. Om de tycker det är bra att han svamlar, hittar på och uppför sig dement. Eller om de försöker hålla honom på banan. Vad jag förstod så har hans läkare slutat. Förstår isåfall varför. Måsta sitta och ljuga om hur smal, fin, ungdomlig och smart Trump är.

Och tycker det är rätt äckligt att Trump dregglar så mycket. Spottar dreggel.
Citera
2026-03-29, 10:12
Medlem
mearshimers avatar
I fredags skröt Donald Trump om att ha klarat ännu ett demenstest.
"jag kunde ochså peka ut en giraff"

1)när någon behöver ta 4 demenstest om året är det för att sjukdomen fortskrider

2)aldrig i min livstid trodde jag att en amerikansk president skulle sitta och skryta om att denne kan identifiera giraffer på bild.

-MAGA har reducerats till det här. Det är en rörelse på förfall
Citera
2026-03-29, 12:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer

1)när någon behöver ta 4 demenstest om året är det för att sjukdomen fortskrider

2)aldrig i min livstid trodde jag att en amerikansk president skulle sitta och skryta om att denne kan identifiera giraffer på bild.

Men lite imponerande är det dock ändå, för trodde inte donalds ens visste vad en giraff var för något, han är ju liksom inte den vassaste kniven i lådan.

Det är dock oerhört intressant och höra detta så ofta och att han tar dessa test så ofta.
För det är som du säger, det är inte direkt normalt att ta så många tester utan anledning.
Och enda anledningen man kan hitta är just fortskridande demens/alzheimers eller annan minnessjukdomar vad nu de kan vara.

Vi har ju även sett detta i det offentliga och där hens meningar har blivit än kortare, och än mindre sammanhängande.
Och vissa av dessa har varit så illa att man funderar på nu går det åt skogen, sen underlayer bättre perioder.
Dock språket återhämtar sig inte, utan verkar ha fått en permanent kognitiv skada.(Men såklart, det varierar från dåligt till uselt.)

Också intressant och se att donalds fansen så är det inte så viktigt med demens längre, undrar vad som hände?
Citera
2026-03-29, 14:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer

I december beskrev han hur ett kognitivt test gick till.

"Presidenten berättade sedan för publiken om testet, som tydligen började med en fråga om att identifiera djur.

”Den första frågan är typ: ’Vad är det här?’ Och de visar ett lejon, en giraff, en fisk och en flodhäst. Och de säger: ’Vilken är giraffen?’”,

”Jag tror inte att Joe skulle ha svarat rätt på den första frågan”, sa Trump. ”Han skulle ha sagt flodhäst. ’Jag vill ha flodhäst’”, fortsatte presidenten, medan hans förolämpningar mot sin föregångare fick publiken att skratta."
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-perfect-health-cognitive-tests-b2888369.html

19 januari 2024:
"– De börjar med att visa något, en giraff, en tiger eller något, och sedan en val. ”Vilken är valen?” Okej. Och sen fortsätter det med tre eller fyra frågor och blir svårare och svårare." (Omni)

Är det detta du menar?

Sen skröt han däremot om att ha klarat testet i sin helhet - trogen sin egen kärlekshistoria.
Senast redigerad av develi 2026-03-29 kl. 14:29.
Citera
2026-03-29, 14:24
Medlem
Vet inte ni postat det men häromdagen sa han The Strait of Trump om sundet i Iran.

https://www.youtube.com/watch?v=JwFIYc5aE5c
Citera
2026-03-29, 16:12
Medlem
DaEzzs avatar
Noterar att Trump, enligt honom själv, alltså har tagit fyra demens/kognitiva test de senaste 12 månaderna.

Det finns bara ett rimligt skäl för en 80-åring att ta ett sådant test per kvartal, och det är för att man konstaterats med ett kroniskt medicinskt tillstånd som påverkar den kognitiva förmågan negativt och att behandlande läkare vill följa upp hur snabbt det går utför, samt hur eventuell bromsmedicinering fungerar.

Låga odds på att Trump alltså lider av någon form av demens och att det inte kommer att bli bättre, utan snarare snabbt kan bli värre.
Citera
2026-03-29, 17:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Noterar att Trump, enligt honom själv, alltså har tagit fyra demens/kognitiva test de senaste 12 månaderna.

Det finns bara ett rimligt skäl för en 80-åring att ta ett sådant test per kvartal, och det är för att man konstaterats med ett kroniskt medicinskt tillstånd som påverkar den kognitiva förmågan negativt och att behandlande läkare vill följa upp hur snabbt det går utför, samt hur eventuell bromsmedicinering fungerar.

Låga odds på att Trump alltså lider av någon form av demens och att det inte kommer att bli bättre, utan snarare snabbt kan bli värre.
Har han?
Citera
2026-03-29, 17:12
Medlem
develis avatar
Trumpviskaren.

För baptistpastorn tillika senator Lindsey Graham är kriget en dröm som går i uppfyllelse.

”Jag sa till honom innan han tillträdde … om man kan kollapsa den här terroristregimen, så är det Berlinmursgrejer.”

På golfbanan, Fox News och på andra håll började han övertyga Trump om att hanteringen av Iran kunde vara en viktig del av hans arv under den andra mandatperioden.

Detta ledde till en månadslång dialog och en sista period av lobbyverksamhet ”under de senaste veckorna”, berättade Graham för Politico.

På Fox News förra söndagen förespråkade han att amerikanska marinsoldater skulle erövra Khargön, Irans viktigaste oljeexportnav, som ligger cirka 32 kilometer utanför fastlandets kust. Han sa:
”Vi gjorde Iwo Jima, vi kan göra det här.”

Kongressledamoten Nancy Mace:
”Lindsey Graham måste tas bort från situationsrummet. Jag vill inte höra ett ord från en kille utan barn som desperat skickar våra söner och döttrar i krig på marken i Iran.”

John Bolton, nationell säkerhetsrådgivare under Trumps första mandatperiod:
”Han är en viktig röst. Om vårt mål är att störta regimen tror jag att Lindsey förmodligen uppmanar Trump i den riktningen. Jag tycker att det är bra.”

https://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2026/mar/29/lindsey-graham-trump-iran-war

Rep. Kat Cammack (R-Fla.):
“I absolutely think he should have his Oval Office credentials revoked."

Rep. Nancy Mace (R-S.C.):
“Washington’s war machine is hard at work. They are try to drag us into Iran to make it another Iraq. We can’t let them.”

And yes, when we say Washington’s war machine, we mean Lindsey Graham.”
https://www.yahoo.com/news/articles/house-republican-graham-oval-office-155038411.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAHpo dGkf8r1ix91Juc7fIX23UQn56E1cMnm4C7V7F4S8mcDLlKssQR 35Re7r2LRcf_S18sGbaY8LLv -J-Zv8_6OQ-xU7tOCZfRyrk8S4oYkpW0NXIiufyWoyIKNilv7SmFllFBUel4G iwgDJmm5Jnft6OXfrOVRmA9zyYvq1iqxb

Graham var nästan upprymd över att ha övertalat Trump att bomba Iran.

Under sin första mandatperiod skulle Trump förmodligen inte ha bombat Iran. Han hade inte lika mycket förtroende för militären och lika mycket kunskap om hur världen fungerade, sa Graham.

Han sa att redan pratade med Trump om ytterligare militära interventioner i Libanon och eventuellt Kuba, vilket han sa skulle ske snart.

Efter att Trump tillfångatagit Maduro och nu bombat Iran, är han mer benägen att vidta ytterligare interventioner.
”Det är något som folk inte förstår, hur mycket mer självsäker han är”, sa Graham.

Graham sa att han först tog upp Iran med Trump under presidentövergången, över en golfrunda.

I månader arbetade Graham med frågan och irriterade ibland högt uppsatta medarbetare i Vita huset. En kallade honom en "irriterande galen farbror". Han fortsatte att dyka upp på Trumps klubbar i Florida.

Han påminde Trump om att riva upp Obamas Iranavtal. Detta var Trumps ögonblick att skriva historia, menade Graham till presidenten.

Witkoff, drev på förhandlingar, Graham drev på för regimskifte. ”Jag sa: 'De vill inte ha någon överenskommelse'”, sa han.

Graham lobbade ihop med två andra män.
En pensionerad armégeneral, Jack Keane, medarbetare på Fox News, och Marc Thiessen, tidigare talskrivare åt George W. Bush.
Trion turades om att ringa presidenten, sa Graham.

När Trump ringde Graham den här veckan för att berömma hans tv-framträdanden som stödde kriget, såg Graham en möjlighet. Senatorn sa att han föreslog Trump att bomba iranska och Hizbollah-element i Libanon.

Graham argumenterade för att Trump kunde gå ännu längre än Reagan.
Trump sa att han skulle fundera på det, mindes Graham.

Senator Rand Paul (R., Kentucky) sa att det borde antas en lag om hur ofta Graham går till Vita huset eller spelar golf med Trump.

https://www.wsj.com/politics/policy/lindsey-graham-trump-iran-fa5f54f0?gaa_at=eafs&gaa_n=AWEtsqcq3gOaTHA2iGRoNp6 pDlWV1YsMDYhx_u0uW9HwI2vQbPF_j-6PIsnwyhF6J7U%3D&gaa_ts=69c93fb4&gaa_sig=DyoXmnvpw b9_Qt43MMaFtRXUQPqJD5Rt0aIXmzG9HLPmX-VBa0wObly0zn9K6oUenP5CYd9bKRptndNF5YHxFQ%3D%3D
Senast redigerad av develi 2026-03-29 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in