2026-03-26, 16:19
Medlem
Antar det inte blir någon "vad hände sen" eller med detta magra resultat??

Ronja och Lars-Erik; ja, han är en flinande frireligiös, hade passat bättre med annan frireligiös. Tyvärr finns det sällan några lediga där om de är över 22.. ronja typiskt pk-svensk, nähä är kristna inte superpepp på bögar och abort (liksom majoriteten av världens folk)... tyckte hon försökte "sätta åt honom" fast han ändå var tämligen liberal i de frågorna.. och hans tjat "jag har inte känt mig så älskad på fleeera år". Oj wow, ska det vara imponerande? Särskilt som du levt i celibat de senaste 3? känns som de kunnat sätta dit vem som helst på andra sidan, han har bestämt sig för att bli kär. Störde mig på hennes läspning/talfel också.

Aniela och ibbe; ja, får väl se. Gick hon med för att slå som artist, kanske komma med i mello som meira som var med? Känns så, slänger in sin hemmasnickrade låt (redan gjord?) både i kapslarna och på bröllopet.. och visst hon har sitt jobb, men får ofta känslan att vissa tkr det är hemskt att tänka sig bo ngn annanstans än sthlm.. ibbe verkar snäll men grubblare, kanske lite autistisk (svårt för ögonkontakt). Väldigt assimilerad.

Camilla och Ludvig; de verkar funka i telefon, kapslar, på distans. När de träffas sätter sig båda med armarna i kors typ och ingen initierar samtal eller skoj, blir väldigt allvarligt. Ludvig känns som väldigt lättstött eller besatt av sex (eller beröring) som gav upp efter 2 dagar.. tror de hade ngt men vem vet.

Daniel och johanna, nä jag orkar inte kommentera. Katastrof, förvånad att hon höll ut så långe som hon gjorde.

Angelica och aron; alldeles för olika. Hon känns som en festprisse på 20 fortfarande, hon får dansa vidare. Ok att hon behöver någon lugn, men är det verkligen i en ortengrabb? Trodde hon var indiska typ, men så var pappan någon ursmålänning från oskarshamn morsan kunde knappast svenska, alltid tyckt sådana förhållanden är märkliga. Även lite konstigt att angelica är mörkare än morsan.
Citera
2026-03-26, 16:24
Medlem
Håller helt med. Vi får inte se allt heller. Rätt så lite av vad de egentligen umgås. Försvarar inte allt han gör men att hata honom så är överdrivet.

Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag tolkar det mer som att han har ett lågt självförtroende och försöker desperat hitta rätt väg till kommunikation. Tror inte att han passar med Johanna. Jag hade aldrig orkat med hennes psyksnack. En ulv i fårakläder tror jag om henne .Vi kan vara överens om att SLUTA HATA DANIEL. Han är snäll men missförstådd.
Citera
2026-03-26, 16:44
Medlem
Ellen erkänner på sin tiktok att det hela berodde på att Fabian var för ful för henne.
https://imgur.com/a/OrgeqTz
Citera
2026-03-26, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linlov
Konstigt att det inte kommit fram att han blev pappa till en liten tjej i september....

Hur fick du veta om det? Är han i ett förhållande nu eller blev han bara pappa?
Citera
2026-03-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linlov
Konstigt att det inte kommit fram att han blev pappa till en liten tjej i september....
Berätta mer
Citera
2026-03-26, 19:06
Medlem
Castingen det här året var under all kritik. Om man ska våga satsa på någon får man väl åtminstone lita på att produktionen inte dragit in ytterligheter till max. Det som gjorde säsong ett så bra var att det kändes äkta. Det här var katastrof. Uselt att ha spenderat pengar på ingenting och tjejerna fått ”män” att välja på som varit bannlysta i dejtingvärlden. Chrippas wannabe var ju bara too much.
Citera
2026-03-26, 19:58
Medlem
”Jag har kämpat så jäkla mycket. Det är så jäkla svårt. Jag har till och med frågat AI ’hur blir man mer emotionell?’” - Daniel

Vilket jävla klappmongo. Hur ”kämpar man” när man tar upp sin mobil och frågar en dum jävla fråga till chatgpt
Citera
2026-03-26, 20:00
Medlem
graventhulmars avatar
Är några minuter in i det näst senaste avsnittet (reaktionsavsnittet exkluderat), och Daniel har redan gett mig huvudvärk. Först sitter han och skyller sina egna handlingar på Johanna om och om igen, och fullständigt ignorerar hennes förklaringar. Sen säger han ”vi tycker inte att det här är en stor grej”, dvs försöker kontrollera hennes upplevelse av situationen. Till sist kärleksbombar henne och säger att han aldrig skulle beskylla henne för något.

Precis såhär fungerar manipulativa personer. Flytta gränsen lite i taget för att få den andra parten att lägga skulden på sig själv och tvivla på sitt eget omdöme, sen kärleksbomba för att skapa en falsk känsla av trygghet. Nästa gång kan man göra samma sak med än ännu allvarligare situation tills motparten varken vet ut eller in.

Nu är Daniel lyckligtvis väldigt korkad för att vara manipulativ, och på ett sätt är det tur att Johanna haft erfarenhet av toxiska män tidigare. Detta gjorde honom extra lätt att se igenom. Med fel kvinna kan det här beteendet dock vara livsfarligt i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
”Jag har kämpat så jäkla mycket. Det är så jäkla svårt. Jag har till och med frågat AI ’hur blir man mer emotionell?’” - Daniel

Vilket jävla klappmongo. Hur ”kämpar man” när man tar upp sin mobil och frågar en dum jävla fråga till chatgpt
Och ChatGPT kunde inte ens hjälpa honom. Det är nästan som om det vore en programmerad språkmodell utan känslor.
Citera
2026-03-26, 20:23
Avstängd
Hahaha!
Konstigt att barnafödandet går år skogen i västvärlden.
Citera
2026-03-26, 20:26
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjarilen2023
Jag tycker det är problematiskt att normalisera Daniels beteende. Gaslighting, manipulation och liknande metoder används för att bryta ner människor och orsakar verklig skada. Som tur är verkar Johanna ha skinn på näsan och kunna se igenom allt skitsnack, jag hoppas verkligen det.
Verkligen! Deras samtal vid matbordet, där han typ "det var fint av dig att erkänna att det var du som tog upp det här med att spela in". Åh herregud, det kryper i mig.

Det är skillnad på att i stundens hetta säga/känna att "det här är så patetiskt, jag borde spela in dig så att du hör hur du låter!" och att faktiskt gå till handling på det, utan hennes vetskap.
Vem har inte tänkt så när man tjafsar med sin partner? "Tänk om han kunde höra sig själv..."
Men bara en sån där psykopat skulle göra det, och sen tacka henne för att hon erkänner att det var hennes idé när han blir konfronterad.
"De (Aniela och Angelica) trodde att jag var nåt jävla psykfall som spelar in samtal, nej, jag skulle aldrig göra det."
"Du inser nog att jag har rätt."
Fan vad bra att hon var stark nog att gå, heja!

Åh gud, klart att Ibbe spelar gitarr också! Drömmannen!
Citera
2026-03-26, 21:33
Medlem
Slaskmedias avatar
Gaslightandet från Daniel rörande inspelningen av samtalet skulle kunna användas som en instruktionsvideo. Han gaslightar inte bara hennes vänner (som jag hoppas känner sig jävligt dumma i efterhand) utan även Johanna de lux på kvällen.

Lägg till fejktårarna, egocentrismen, offerkoftan, empatilösheten och voilá! Så ser en tvättäkta narcissist ut. Allt handlar om honom, han har noll förståelse för henne. Och nej man behöver inte agera som en psykopat för att ha en narcissistisk personlighet, Daniel uppfyller kriterierna väl.

Skådespelet kring hur mycket han försöker och hur synd det är om honom som hela tiden blir missförstådd är symptomatiskt. Till skillnad från Aron så lär inte Daniels inbox vara fylld av trånande tjejer.

För övrigt så måste Angies svek mot Aron vara det största och mest obegripliga i programmets historia. Låt oss vara överens om att hon inte förtjänar honom.
Citera
2026-03-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Gaslightandet från Daniel rörande inspelningen av samtalet skulle kunna användas som en instruktionsvideo. Han gaslightar inte bara hennes vänner (som jag hoppas känner sig jävligt dumma i efterhand) utan även Johanna de lux på kvällen.

Lägg till fejktårarna, egocentrismen, offerkoftan, empatilösheten och voilá! Så ser en tvättäkta narcissist ut. Allt handlar om honom, han har noll förståelse för henne. Och nej man behöver inte agera som en psykopat för att ha en narcissistisk personlighet, Daniel uppfyller kriterierna väl.

Skådespelet kring hur mycket han försöker och hur synd det är om honom som hela tiden blir missförstådd är symptomatiskt. Till skillnad från Aron så lär inte Daniels inbox vara fylld av trånande tjejer.

För övrigt så måste Angies svek mot Aron vara det största och mest obegripliga i programmets historia. Låt oss vara överens om att hon inte förtjänar honom.
Håller med om allt angående psykopaten Daniel.
Tycker inte hennes svek var så obegripligt. Hon är för omogen för en så mogen kille och upptäckte väl det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in