2026-03-23, 22:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Kan ju både köpa certifikat och MSTR på Avanza.

Apropå din bottengissning så lyckas man sällan pricka bottnar och toppar, köp när det går under 70K är mitt råd.

Personligen tror jag att vi bottnat och tveksamt om vi går under 65K igen, men oklart om vi går upp innan vi får Kevin Warsh som ny Fed chair.

Skänger in 500kr imorgon som bevaknkngspost! Har just svarat på 20 frågor hos Avsnza för att få det nöjet!
Citera
2026-03-23, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Skänger in 500kr imorgon som bevaknkngspost! Har just svarat på 20 frågor hos Avsnza för att få det nöjet!

Så gjorde jag när jag började min bana som investerare (för mer än tio år sedan).

Numera följer jag aktier och BTC via Yahoo Finance. Man kan lägga till favoriter där och därmed få en mer samlad bild av sitt innehav men även av sådant som man är intresserad av.

Följer även BTC (samt SOL och ETH) via Kraken ska sägas.
Citera
2026-03-24, 02:32
Medlem
Jag såg ikväll en video, en extremt duktig bitcoin guru, som visade upp att vi är halvvägs in i crypto winter. Vi är i dag 175 av 364 (historiskt beräknat) .. så ni alla kan lugna er. Enligt hans prognoser så är kommande april till oktober dåliga månader och oktober kommer kännas som "crypto is dead" sen vänder det och vi går in i en ny cykel.

Så ni kan sitta här och bråka om den ska upp eller ner. Men enligt Gurun jag lyssnade på som oftast till nästan alltid prickar rätt med sina prognoser så ska vi ner runt 45 000 USD innan vi går in i en ny cykel.

Fortsätt ni bråka, vi är i mitten av crypto winter , så om ni tycker det är viktigt att säga att priset ska upp redan så gör det, men vi andra som följt och köp / sålt tiotals gången i Bitcoin sedan 2018, vet att det finns en cykel att förhålla sig till .

OCH numera ska man också förshålla sig till räntor, global handel etc... bitcoin har blivit mer av marknaden än en sub-marknad..
Citera
2026-03-24, 06:49
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Herregud, vilket verklighetsfrämmande resonemang. Det är en fråga om sannolikhetskalkyler. Enligt ditt resonemang så går det inte heller att veta om jag kommer vinna på Lotto 300 ggr i rad. För normalfungerande personer med universitetsutbildning där grundläggande statistik och/eller vetenskapsmetodik ingår så är hela ditt högstadieresonemang ovan fullkomligt oväsentligt.

Att ingen vet vad priset kommer exakt vara i slutet av 2026 innebär knappast att alla prisbilder är lika sannolika eller att det behöver "bevisas" att BTC inte kommer att ligga på 10 miljoner dollar i slutet av 2026. Det är så pass osannolikt att det är en icke-fråga.
Nej ett verklighetsfrämmande resonemang är att idag påstå att någon har fel om något som inte har hänt än. Särskilt när det är flera år fram i bilden. 2030 kanske inte ens planeten existerar längre eller så är det fred på jorden och Bitcoin är värt miljontals dollar per BTC. Det vet varken, du jag eller någon annan. Varför tog du inte med exemplet om 2030 som är det jag ifrågasätter mest? Det kallas logik. Jag har högt IQ, fick en 8a på mönstringen men det har jag svårt att se att du ens vet vad det betyder för du fick antagligen inte mönstra.

Citat:
Ursprungligen postat av greffa
Jag såg ikväll en video, en extremt duktig bitcoin guru, som visade upp att vi är halvvägs in i crypto winter. Vi är i dag 175 av 364 (historiskt beräknat) .. så ni alla kan lugna er. Enligt hans prognoser så är kommande april till oktober dåliga månader och oktober kommer kännas som "crypto is dead" sen vänder det och vi går in i en ny cykel.

Så ni kan sitta här och bråka om den ska upp eller ner. Men enligt Gurun jag lyssnade på som oftast till nästan alltid prickar rätt med sina prognoser så ska vi ner runt 45 000 USD innan vi går in i en ny cykel.

Fortsätt ni bråka, vi är i mitten av crypto winter , så om ni tycker det är viktigt att säga att priset ska upp redan så gör det, men vi andra som följt och köp / sålt tiotals gången i Bitcoin sedan 2018, vet att det finns en cykel att förhålla sig till .

OCH numera ska man också förshålla sig till räntor, global handel etc... bitcoin har blivit mer av marknaden än en sub-marknad..
Kan gurun ge mig en lottorad på Eurojackpot? Vilka vinner Allsvenskan 2026? Hur går det i alla matcher, exakta resultat? Eftersom du verkar "veta" att denna mystiska guru har helt rätt.

Hänvisar även dig hit: (FB) Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-03-24 kl. 06:57.
Citera
2026-03-24, 08:52
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursäkta, skröt du nyss om att du ligger under gränsen för Mensa?

Snacka om självmål.
Tack för du bevisade min poäng

Inte tack för att du inte bemötte mina argument men det var förväntat då du bevisade min poäng. Nu tror jag ju inte att du ens mönstrat men du hade med lite tur kunnat sätta dig i stolen och fått en etta. Om du lyckades öppna dörren till salen dvs.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-03-24 kl. 09:00.
Citera
2026-03-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Bara mer eller mindre goda gissningar..
Det som är mera intressant i dagsläget är, enligt min åsikt, bear market low. Har du någon uppfattning om den kursen?
25-35k.
Citera
2026-03-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Nej ett verklighetsfrämmande resonemang är att idag påstå att någon har fel om något som inte har hänt än. Särskilt när det är flera år fram i bilden. 2030 kanske inte ens planeten existerar längre eller så är det fred på jorden och Bitcoin är värt miljontals dollar per BTC. Det vet varken, du jag eller någon annan. Varför tog du inte med exemplet om 2030 som är det jag ifrågasätter mest? Det kallas logik. Jag har högt IQ, fick en 8a på mönstringen men det har jag svårt att se att du ens vet vad det betyder för du fick antagligen inte mönstra.

Kan gurun ge mig en lottorad på Eurojackpot? Vilka vinner Allsvenskan 2026? Hur går det i alla matcher, exakta resultat? Eftersom du verkar "veta" att denna mystiska guru har helt rätt.

Hänvisar även dig hit: (FB) Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
Har du ens en poäng förutom att säga det uppenbara att ingen vet vad som händer i framtiden? Är det allt du har att bidra med så lång text?
Citera
2026-03-24, 23:44
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Att du själv tror att du har högt IQ och samtidigt påstår att du inte ens är två standardavvikelser från normalen säger precis allt vi behöver veta om dina kognitiva förmågor …
Tror gör man i kyrkan. Jag vet. Att slösa tid på en som totalt byter samtalsämne och även har fel om det bevisar min poäng igen. Det går inte att diskutera med lågintelligenta som dig för ni förstår inte. Att tro att man hånar någon för vad priset på Bitcoin kommer vara om 4år är fullkomligt idiotiskt, det tror jag du vet själv men du vill inte erkänna det för du är låst i ditt "resonemang" och vill därför inte svara vidare utan gör det klassiska lågintelligenta och försöker dig på personangrepp vilket istället än mer visar min poäng
Citera
2026-03-25, 18:34
Medlem
Citat:
Tror gör man i kyrkan. Jag vet. Att slösa tid på en som totalt byter samtalsämne och även har fel om det bevisar min poäng igen. Det går inte att diskutera med lågintelligenta som dig för ni förstår inte. Att tro att man hånar någon för vad priset på Bitcoin kommer vara om 4år är fullkomligt idiotiskt, det tror jag du vet själv men du vill inte erkänna det för du är låst i ditt "resonemang" och vill därför inte svara vidare utan gör det klassiska lågintelligenta och försöker dig på personangrepp vilket istället än mer visar min poäng

Jag kan absolut kalla Leaston för en nolla trots att vi inte kan se in i framtiden. Men vad är en prisförutsägelse? Det är en uppskattning av hur man tror att ett pris kommer utvecklas i framtiden, baserat på analys, data eller modeller. Den representerar vad någon bedömer som sannolikt.

Är det sannolikt att vi kommer att se de nivåer som Leaston har spekulerat om? Nepp. Leastons prisförutsägelser är totalt skrattretande och du förstår väl själv att sannolikheten att hans prisförutsägelser kommer att slå in är extremt låga?

Man behöver inte ha facit i hand för att dra slutsatsen att Leaston är en nolla. Vet du varför? Jo, för att en prisförutsägelse handlar om sannolikheter och bygger på att någon anser att något är sannolikt. Detta är löjeväckande eftersom att Leastons prisförutsägelser INTE är sannolika.

Men du förstår inte bättre. Så vem var dumskallen nu igen?
Citera
2026-03-25, 18:37
Medlem
Citat:
Nej ett verklighetsfrämmande resonemang är att idag påstå att någon har fel om något som inte har hänt än. Särskilt när det är flera år fram i bilden. ]

Om du är så intelligent själv, hur kommer det sig då att du inte klarar av att läsa och förstå det som skrivs?

Uppenbarligen förstår du dig inte på vad en prisförutsägelse är och det är beklagligt. Vi behöver inte veta svaret för att kunna dra slutsatsen att hans prisförutsägelser är skrattretande. Varför har förklarats i min tidigare kommentar. Ingenstans står det i kommentaren nedanför att jag har sagt att han har fel. Men vem var dumskallen nu igen? Juste, det var du för du kan inte läsa.

Såhär skrev jag:
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Leastons värdelösa prisförutsägelser:
1) 5 eller 8-10 miljoner dollar till 2030.
2) 3-6 miljoner dollar innan slutet av 2026.
3) 1 miljon dollar till 2030 (nuvarande prisförutsägelse).

Varenda invändning bemöttes med att man inte kan något och att experterna minsann kan. Din okritiska nolla. Hoppas du nu har lärt dig en läxa.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-03-25 kl. 18:39.
Citera
2026-03-25, 20:21
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Om du är så intelligent själv, hur kommer det sig då att du inte klarar av att läsa och förstå det som skrivs?

Uppenbarligen förstår du dig inte på vad en prisförutsägelse är och det är beklagligt. Vi behöver inte veta svaret för att kunna dra slutsatsen att hans prisförutsägelser är skrattretande. Varför har förklarats i min tidigare kommentar. Ingenstans står det i kommentaren nedanför att jag har sagt att han har fel. Men vem var dumskallen nu igen? Juste, det var du för du kan inte läsa.

Såhär skrev jag:
En miljon dollar till 2030 ser jag som sannolikt. Kan vara 10k också eller som jag skrev så kanske planeten redan utrotas då. Men en miljon dollar till 2030 ser jag inte som osannolikt nej.

Förstår mig mycket väl på vad en priförutsägelse är. Du däremot verkar ju inte förstå dig på det då du verkar tycka att det priset är ett omöjligt scenario vilket det inte är.
Citera
2026-03-25, 20:40
Medlem
Tearsinrains avatar
Kan väl utveckla varför jag inte ser det som osannolikt också ifall någon skulle gnälla över att jag inte gjorde det. Vi har fortfarande inte sett en nationell Bitcoin-reserv i USA. Det kan komma. Fler länder kan haka på. AI börjar redan plocka jobb från folk. Då kan det hända att folk letar tillgångar i "ny" teknik. AI utvecklas i snabb fart, detsamma kan gälla användningen av krypto. NFT kan få en comeback då jag ser potential där som inte utnyttjats. Du kan ha försäkring och annat exempelvis via den tekniken. Om allt det slår in (som såklart är omöjligt att veta idag) ser jag absolut en enorm kraft i Bitcoin och en miljon dollar om "bara" 4 år är absolut möjligt. Kolla tekniken 2026 jämfört med 2022. Enorm skillnad och kommer med stor sannolikhet vara ännu större skillnad mellan 2026 och 2030 och där KAN (inte garanterat) Bitcoin få en stor roll. Så att utesluta 1m$ ser jag som ignorant. Men jag utesluter inte heller att det blir total pannkaka och att det kommer något annat som ersätter Bitcoin och då kan priset bli väldigt lågt. Men återigen: korkat att utesluta att Bitcoin inte har chans att totalt explodera närmsta åren. Jag har ingen spåkula tyvärr men gör min analys på vad jag TROR kan ske men utesluter heller inte att det inte sker.

Kort sagt: ingen vet hur det kommer bli så därför ser jag det som dumt att påstå att någon är blåst om den tror på 1m$ år 2030 precis som jag tycker det är korkat att kalla någon för blåst om den personen tror på 0$ år 2030.

Jag personligen HODLar och hoppas på det bästa och skulle vi nå stora summor kommer jag inte håna folk som trott på låga summor. Jag skulle bli glad om vi blev rika allihop och förstår inte vad folk får ut av att ha skadeglädje mot någon man inte känner som förlorat pengar. Det är bara patetiskt oavsett om man är för eller emot Bitcoin. Detsamma gäller aktier. Sorgligt att se folks skadeglädje över att andra förlorat pengar, det pekar på en enorm osäkerhet. Och nej jag har inte förlorat en enda krona på Bitcoin, tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in