32.1% upp vid 100 000 för att vara mer exakt
Som du ser är hans snittpris idag, 75.696 dollar/st.
https://www.strategy.com/purchases
Man ser även att hans köp har öket och när bitcoin gått upp sista tiden, har det sammanfallit med att han köpt mer. För 1.3 miljarder dollar 9/3 och 1.5 miljarder dollar den 18:e. Men sen har den ändå sjunkit tillbaka.
Jag säger inte att den inte kommer att stiga till 100 000, då jag inte kan se in i framtiden, men skulle vilja veta vad som skulle orsaka det.
Så frågan till dig är: Varför skulle Bitcoin gå upp till 100 000 dollar. Kan du svara på den frågan?
Vad är det som skulle göra att den gör det, rent praktiskt?
Frågan jag ställer mig är även: Vad ska han ha dem till? Det logiska vore väl att ta ut vinsten nån gång. Annars verkar det helt meningslöst. Han borde ha sålt när den låg på 119 000, men istället köpte han mer. Kanske han läst här att den skulle stiga till 200 000, men så blev det inte och frågan är om det någonsin blir så?
Vad jag förstår har han även tagit stora lån för det här, men någonstans kommer han att behöva betala räntor och amorteringar på dem, vilket kommer att urholka eventuell värdeökningen och stiger den inte, kommer bankerna att vilja ha igen sina pengar, vilket jag inte tror de kommer att få. För tvingar de honom att sälja av, för att betala sina skulder, kommer värdet att minska och då kommer de bara att få igen en bråkdel. Så även de sitter fast i en rävsax och kan bara hoppas att förhoppningen om att den ska stiga, kommer att stämma. För annars är nog både han och de körda.