2026-03-23, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Herregud, vilket verklighetsfrämmande resonemang. Det är en fråga om sannolikhetskalkyler. Enligt ditt resonemang så går det inte heller att veta om jag kommer vinna på Lotto 300 ggr i rad. För normalfungerande personer med universitetsutbildning där grundläggande statistik och/eller vetenskapsmetodik ingår så är hela ditt högstadieresonemang ovan fullkomligt oväsentligt.

Att ingen vet vad priset kommer exakt vara i slutet av 2026 innebär knappast att alla prisbilder är lika sannolika eller att det behöver "bevisas" att BTC inte kommer att ligga på 10 miljoner dollar i slutet av 2026. Det är så pass osannolikt att det är en icke-fråga.
Varför skulle alla utbildningar innehålla statistik
Citera
2026-03-23, 19:20
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
32.1% upp vid 100 000 för att vara mer exakt
Som du ser är hans snittpris idag, 75.696 dollar/st. https://www.strategy.com/purchases

Man ser även att hans köp har öket och när bitcoin gått upp sista tiden, har det sammanfallit med att han köpt mer. För 1.3 miljarder dollar 9/3 och 1.5 miljarder dollar den 18:e. Men sen har den ändå sjunkit tillbaka.

Jag säger inte att den inte kommer att stiga till 100 000, då jag inte kan se in i framtiden, men skulle vilja veta vad som skulle orsaka det.

Så frågan till dig är: Varför skulle Bitcoin gå upp till 100 000 dollar. Kan du svara på den frågan?
Vad är det som skulle göra att den gör det, rent praktiskt?

Frågan jag ställer mig är även: Vad ska han ha dem till? Det logiska vore väl att ta ut vinsten nån gång. Annars verkar det helt meningslöst. Han borde ha sålt när den låg på 119 000, men istället köpte han mer. Kanske han läst här att den skulle stiga till 200 000, men så blev det inte och frågan är om det någonsin blir så?

Vad jag förstår har han även tagit stora lån för det här, men någonstans kommer han att behöva betala räntor och amorteringar på dem, vilket kommer att urholka eventuell värdeökningen och stiger den inte, kommer bankerna att vilja ha igen sina pengar, vilket jag inte tror de kommer att få. För tvingar de honom att sälja av, för att betala sina skulder, kommer värdet att minska och då kommer de bara att få igen en bråkdel. Så även de sitter fast i en rävsax och kan bara hoppas att förhoppningen om att den ska stiga, kommer att stämma. För annars är nog både han och de körda.

Ja, varför skulle en Bitcoin kosta mer än $100k?
En bra fråga.
Svaret är att Bitcoin är eftertraktat, om än rejält volatilt.

Mer praktisk att äga än t ex guldtackor.

Sällsynt. 95% av alla Bitcoin är redan mineade..

Dyrt att framställa.

En bra mix, helt enkelt.
Citera
2026-03-23, 19:23
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Har ditt substansberoende dragit igång igen?

Det finns hjälp att få! Sälj lite BTC och använd till rehabklinik: väl investerade pengar på lång sikt. Meningslöst att du sparar BTC om du ändå inte får någon livskvalitet oavsett hur rik du blir …

Lite kravaller är väl, förresten, inget att hetsa upp sig för?

Ber om ursäkt för mina illasinnade skriverier, men frågan kvarstår.

Finns det någon kurs du kan tänka dig att köpa?
Citera
2026-03-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Och jag säger en triljard dollar imorgon. Bevisa motsatsen. Nej det kan du inte. För vi lever idag. Ingen vet vad priset kommer vara i slutet av 2026, än mindre 2030.

Så att kalla någon för nolla samtidigt som man påstår sig befinna sig i framtiden är lite motsägelsefullt. Du får hänga här:

(FB) Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
Ska du satsa pengar på det? Nej precis, då är det inte relevant ens.

BTC kommer inte ens nå 200k nästa cycle. Kanske 150-180k.

När BTC är tillbaka på ATH gör folk som Leaston comeback med nya absurda gissningar.
Citera
2026-03-23, 19:38
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Ska du satsa pengar på det? Nej precis, då är det inte relevant ens.

BTC kommer inte ens nå 200k nästa cycle. Kanske 150-180k.

När BTC är tillbaka på ATH gör folk som Leaston comeback med nya absurda gissningar.

Bara mer eller mindre goda gissningar..
Det som är mera intressant i dagsläget är, enligt min åsikt, bear market low. Har du någon uppfattning om den kursen?
Citera
2026-03-23, 21:02
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
31 januari och då var kursen 83000 mot dagens 70500 så detdär "om" har inte inträffat ännu.
Frågan är om det är köpläge nu eller om det som jag tror ska ner under 50000 innan det vänder.

Hurså, funderar du på köp?
I övrigt har jag tänkt mycket, men kan inte placera dig.

Det är nog större chans att du vet vem jag är än det omvända, J..🧐

Nåväl, enligt FB-nomenklatur är ju Bitcoin en urusel investering, så fundera ett varv till…
Senast redigerad av EgoistN 2026-03-23 kl. 21:10.
Citera
2026-03-23, 21:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Hurså, funderar du på köp?
I övrigt har jag tänkt mycket, men kan inte placera dig.

Det är nog större chans att du vet vem jag är än det omvända, J..🧐

Nåväl, enligt FB-nomenklatur är ju Bitcoin en urusel investering, så fundera ett varv till…

Ja under 50000 funderar jag på köp för det vore ju osannolikt att kursen aldrig npgonsin mer gick över det. Då är det mer sannolikt att den går ner till 50.000 från dagens nivå.
Citera
2026-03-23, 21:37
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ja under 50000 funderar jag på köp för det vore ju osannolikt att kursen aldrig npgonsin mer gick över det. Då är det mer sannolikt att den går ner till 50.000 från dagens nivå.

Du köper alltså under 50?
Gott så..

Det anmärkningsvärda är ju att det finns personer i tråden som inte är intresserade av att köpa, alldeles oavsett kurs.

Blir ju extra märkligt när det handlar om skribenter som har hängt i tråden sedan anno decumal.
Citera
2026-03-23, 21:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Du köper alltså under 50?
Gott så..

Det anmärkningsvärda är ju att det finns personer i tråden som inte är intresserade av att köpa, alldeles oavsett kurs.

Blir ju extra märkligt när det handlar om skribenter som har hängt i tråden sedan anno decumal.

Ska läsa på lite mer bara hur jag ska lägga upp det rent tekniskt. Ska man in så ska det vara med minst 100k och bankerba går ju bananas om man bollar Bitcoin för belopp över 1000kr.
Citera
2026-03-23, 22:06
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ska läsa på lite mer bara hur jag ska lägga upp det rent tekniskt. Ska man in så ska det vara med minst 100k och bankerba går ju bananas om man bollar Bitcoin för belopp över 1000kr.

Kan tipsa om Valour Bitcoin Zero.
Ingen kostnad för förvaltning.

Du pröjsar för sedvanligt köp-courtage, inget annat.

Går utmärkt att hålla i isk.
Citera
2026-03-23, 22:08
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Kan tipsa om Valour Bitcoin Zero.
Ingen kostnad för förvaltning.

Du pröjsar för sedvanligt köp-courtage, inget annat.

Går utmärkt att hålla i isk.

Tackar!
Citera
2026-03-23, 22:17
Avslutad
Citat:

Kan ju både köpa certifikat och MSTR på Avanza.

Apropå din bottengissning så lyckas man sällan pricka bottnar och toppar, köp när det går under 70K är mitt råd.

Personligen tror jag att vi bottnat och tveksamt om vi går under 65K igen, men oklart om vi går upp innan vi får Kevin Warsh som ny Fed chair.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in