2026-03-24, 09:44
Avstängd
Jag har tydligen dålig kvinnosyn när det är radikalfeministerna som idiotförklarar kvinnan Totalt och menar på att hon inte förstod vad syftet med toabesöket var men tyvärr så var hon inte utvecklingsstörd utan hon visste precis vad som skulle hända och hon gick alldeles frivilligt med på att ha sex, det är inte våldtäkt för hon känner sig billig och utnyttjad efteråt
2026-03-24, 09:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Den ende här som framstår som en imbecil här är du. Du menar att ha sa ska vi gå in på toaletten och ha sex? Läs fup sid 78. Hon säger att hon inte vill följa med för att hennes mamma väntar men han tar med henne dit ändå, trots ett klart och tydligt nej även där.

Och, nej beviskraven är inte låga, därav de låga siffrorna gällande fällande domar. Som du vet tillämpas principen hellre fria än fälla om det inte är bevisat bortom rimligt tvivel.

Du säger det, precis som vanligt men saknar belägg och argument för ditt påstående. Det krystade är att få GMs alla lögner till att han är mer trovördig än BO. Har du hittat någon bevisad lögn från BO? Och hur många bevisade lögner har GM belagts med?

Principen hellre fria än fälla gäller inte i sexualmål där är det tvärtom där döms folk utan tillstymmelse till bevis bara kvinnan låter någorlunda trovärdig vilket vilken lögnare som helst kan göra du är efter som vanligt
2026-03-24, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
FUP s181, tjejens kk (min feting)

Snuten stod utanför Munken & ryktet spred sig som en löpeld. Visby är litet.
Varför skulle inte detta rykte även spridit sig till J som känner många inom hotell- restaurang, vakter osv?
Självklart har ryktet nått även hans öron (el. LB el. bägge två) så han fick ha akutmöte med LB.

Och polisen lär ju ha berättat vad det gäller innan de sätter honom i bilen & han börjar prata.

Konstigare än så är det inte & inget bevis för ngnting.

Ryktet om att en blivit våldtagen men att han inte visste vem enligt honom själv u det du citerade.
Så varför skulle han anta att han är misstänkt för en våldtäkt och inte för att ha köpt droger tex?

Ni böjer er baklänges för att få honom att verka oskyldig
2026-03-24, 13:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Ryktet om att en blivit våldtagen men att han inte visste vem enligt honom själv u det du citerade.
Så varför skulle han anta att han är misstänkt för en våldtäkt och inte för att ha köpt droger tex?

Polisen jagar inte efter en speciellt mycket för att man tar droger det har ytterst låg prioritet så antagandet att han blivit falskt anklagad är fullt rimlig och med tanke på att de inte behövs några bevis för att dömas för våldtäkt så är det inte konstigt att han blev orolig även som oskyldig
2026-03-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Polisen jagar inte efter en speciellt mycket för att man tar droger det har ytterst låg prioritet så antagandet att han blivit falskt anklagad är fullt rimlig och med tanke på att de inte behövs några bevis för att dömas för våldtäkt så är det inte konstigt att han blev orolig även som oskyldig

Haha det är bara helt enkelt inte sant.
Om du finns med i en telefon till någon som gripits där det står att du köpt eller sålt droger kommer du ABSOLUT bli intagen på förhör.
2026-03-24, 16:03
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic

För att polis sagt till honom vad han är misstänkt för. Det är ju först dagen därpå han pratar om det under transporten:

28/9
17:45 J flyger till Arlanda
Han checkar in på hotell, duschar, byter kläder, jobbmöte med LB.
Möter upp polis som griper honom.

Senare hos polisen i Solna samma kväll:
22:10-22:12 förhör: underrättelse om misstanke
23:15 kroppsbesiktning avslutad, provtagning

29/9
Polis transporterar J från Solna till Nynäshamn & under färden pratar han om våldtäkten han är misstänkt för.
2026-03-24, 18:30
Medlem
Citat:
???

J hade pratat med polisen på telefon & bestämt de skulle mötas på Arlanda. Han väntar på dem där, de kommer dit & skall frakta honom till stationen, under färden börjar han prata (inte om sex & narkotika).

Det fattar väl vem som helst att polis informerar om varför man skall följa med dem till stationen. De leker inte gissningsleken med folk.

Troligtvis inte, men det ändrar väl inte det faktum att han blivit belagd med ett antal lögner?

Finns det nått som styrker GM utsaga att han "kadtat ut" en kille som betett sig illa mot tjejer? Eller är det nått han hittar på för att sätta sig själv i bättre dager?

Varför ljuga om narkotikabruket?

Hittar du nått i FUP som påvisar att BO blivit påkommen med att fara med osanning?
2026-03-24, 18:35
Medlem
Citat:
Du vill alltså mena att tjejen var utvecklingsstörd och inte förstod syftet med toabesöket och du säger att jag har taskig kvinnosyn när det är du som idiotförklarar henne totalt jag har lite högre tankar om henne, självklart visste hon vad syftet och hade hon inte velat kunde hon bett vem som helst om hjälp ända rimliga slutsatsen var att hon är frivillig du som är svagbegåvad bara.

Beviskraven är ett skämt ringa en vän och säga att man blivit våldtagen så är saken klar, att så många läggs ner är enkelt att räkna ut där saknas nämligen inte bara helt bevis utan även trovärdighet och tillförlitlighet, varsågod nu har du lyckats göra bort dig igen

Nej men men ytterst få kan få nej jag vill inte gå tilll toaletten för min mamma väntar till ja självklart vill jag ha sex på toaletten.

BO har flertalet gånger avböjt GMs inviter. Han borde redan vid första nejet insett att BO inte vill.
2026-03-24, 19:43
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Troligtvis inte, men det ändrar väl inte det faktum att han blivit belagd med ett antal lögner?

Finns det nått som styrker GM utsaga att han "kadtat ut" en kille som betett sig illa mot tjejer? Eller är det nått han hittar på för att sätta sig själv i bättre dager?

Varför ljuga om narkotikabruket?

Hittar du nått i FUP som påvisar att BO blivit påkommen med att fara med osanning?
Det spelar ingen roll om han kastat ut ngn el. inte. Kan vara lögn, kan vara sanning.

Att han ljög om narkotikabruket är en sak. I praktiken spelar det ändå ingen roll om han drog linan på fredagen el. lördagen.

Skulle tro att de flesta ljuger om sitt bruk om en polis frågar.
Jag hade garanterat ljugit - om jag gillade kola - för jag inte vill få körkortet återkallat (enl. dåtida regler) -> gå & lämna svindyra pisseprov under ngt år innan jag kan få det tbx.
Men finns ju tusen olika anledningar till att man kör en lögn i ett sådant fall.

J & BO ljuger & undanhåller bägge två. Det är uppenbart. Vad som är sant & inte vet bara de inblandade.

Finns mkt hon jiddrar om som t.ex: snapen ”hjälp” som aldrig skickades, Arvids telefonsamtal till henne då hon var på toan, kodordet körsbär, att hon bara varit på krogen 3-4 ggr i sitt liv, att J skulle ha tagit tag i henne & dragit in henne på toan, nekar till att de kyssts & hånglat i baren etc.
2026-03-24, 20:42
Medlem
Citat:
Jag är objektiv till skillnad från du och med tanke på hur skrattretande låga beviskrav det är i sexualmål är det inte konstigt att man får panik även som oskyldig

Så vad menar du med låga beviskrav? Bortom rimligt tvivel räcker inte för dig?

Detta gäller vid ord mot ord.

"Ord mot ord: Eftersom våldtäkt ofta sker i enrum, är det vanligt med "ord mot ord"-situationer. Då värderar domstolen målsägandens trovärdighet (berättelsens detaljrikedom och konsistens över tid) mot den tilltalades berättelse.

Stödbevisning: För en fällande dom krävs det oftast att målsägandens berättelse får stöd av annan bevisning. Exempel på stödbevisning:

Medicinska eller tekniska bevis (DNA, skador).

Vittnesmål från personer som målsäganden berättat för nära inpå händelsen.

Dokumentation av målsägandens mående eller beteendeförändringar efteråt.

SMS, e-post eller chattlog"

Vet inte hur du beter dig runt tjejer men jag och ingen jag känner har någonsin varit orolig för att bli anklagad för att våldtagit någon.

Å andra sidan så har du ju om och om igen upprepat att det inte är våldtäkt att strunta i flertalet nej, om någon sover eller är berusad till den grad att de inte kan gå själva. Så jag kan förstå att du är orolig med din syn på vad samtyckande sex innebär.
2026-03-24, 20:46
Medlem
Citat:
Jag är 100 procent objektiv och tar all fakta som inte är verifierad med en nypa salt du tror blint på kvinnan enbart för att hon är kvinna så det är verkligen gulligt att du projicerar dina egna brister på mig som tar bägges version med en nypa salt

Ibland ser man inte skogen för alla träd. Att säga nått om och om igen gör det inte sant.

Med dina misogyna invektiv mot samtliga kvinnliga brottsoffer så har du med all önskvärd tydlighet påvisat att du är ytterst subjektiv.

GM är alltid vit som snö och allt den dömde säger är sanningar huggna i sten.
2026-03-24, 20:56
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll om han kastat ut ngn el. inte. Kan vara lögn, kan vara sanning.

Att han ljög om narkotikabruket är en sak. I praktiken spelar det ändå ingen roll om han drog linan på fredagen el. lördagen.

Skulle tro att de flesta ljuger om sitt bruk om en polis frågar.
Jag hade garanterat ljugit - om jag gillade kola - för jag inte vill få körkortet återkallat (enl. dåtida regler) -> gå & lämna svindyra pisseprov under ngt år innan jag kan få det tbx.
Men finns ju tusen olika anledningar till att man kör en lögn i ett sådant fall.

J & BO ljuger & undanhåller bägge två. Det är uppenbart. Vad som är sant & inte vet bara de inblandade.

Finns mkt hon jiddrar om som t.ex: snapen ”hjälp” som aldrig skickades, Arvids telefonsamtal till henne då hon var på toan, kodordet körsbär, att hon bara varit på krogen 3-4 ggr i sitt liv, att J skulle ha tagit tag i henne & dragit in henne på toan, nekar till att de kyssts & hånglat i baren etc.

Och semantiken du ägnar dig åt för att greppa halmstrån kring GM, känner, vet inte vem hon, inte bekant med är i dagligt tal ungefär samma sak.

Hur vet du med säkerhet att han inte la sina händer på hennes axlar och föste med henne mot toa?

Kan hon blivit hindrad från att skicka "hjälp" av någon anledning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in