2026-03-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
"Stora Bält" #755 vill naturligtvis inget annat än att knulla även om han inte är lika på och grov i mun som många av dom andra gäddorna. Gubben verkar ju hyfsat väletablerad i samhället och utåt sett normal och är knappast ute efter ett förhållande eftersom han redan har en sambo. Hade han valt att träffa en vuxen kvinna istället hade han bara betraktats som omoralisk, men eftersom han aktivt sökte en 14-åring hamnade han på Dumpen och blev gäddkändis inför hela svenska folket. Här kan vi snacka måndagsångest!

Jag kan inte för mitt liv förstå varför det måste vara 14-åringar! Han är 59 år. Kan det spela någon roll om tjejen är 14 eller 15? Ung är hon ju likväl, lika omoraliskt och fel är det också. Men ett år ändrar det från olagligt till lagligt. Är det det som lockar, att det inte är tillåtet?

Citera
2026-03-23, 11:09
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birds-of-a-feather
Jag kan inte för mitt liv förstå varför det måste vara 14-åringar! Han är 59 år. Kan det spela någon roll om tjejen är 14 eller 15? Ung är hon ju likväl, lika omoraliskt och fel är det också. Men ett år ändrar det från olagligt till lagligt. Är det det som lockar, att det inte är tillåtet?

Det tror jag inte. Snarare "tillfället gör tjuven" eller vad det heter. Hade hon skrivit 13 eller 16 skulle inte haft någon betydelse, ganska så säker.
Citera
2026-03-23, 11:21
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birds-of-a-feather

Någonting med åldersskillnaden, kanske möjligheten att lätt manipulera, måste det vara som lockar. Hans nick "Äldre men sugen" tyder ju på det. Om han aktivt hade sökt kvinnor i sin egen ålder hade han knappast kallat sej "äldre" utan istället betraktat sej själv som jämnårig, eller möjligen försökt göra sej yngre. Det gör han visserligen i chatten där han ger sej själv en duktig gäddrabatt, men för en 14-åring är det ingen skillnad på om gäddan är 46 eller 60. Man står med en fot i graven, oavsett.
Citera
2026-03-23, 11:46
Medlem
Citat:
Någonting med åldersskillnaden, kanske möjligheten att lätt manipulera, måste det vara som lockar. Hans nick "Äldre men sugen" tyder ju på det. Om han aktivt hade sökt kvinnor i sin egen ålder hade han knappast kallat sej "äldre" utan istället betraktat sej själv som jämnårig, eller möjligen försökt göra sej yngre. Det gör han visserligen i chatten där han ger sej själv en duktig gäddrabatt, men för en 14-åring är det ingen skillnad på om gäddan är 46 eller 60. Man står med en fot i graven, oavsett.

Ja absolut är det yngre som lockar, men precis som att 46 eller 60 egentligen är strunt samma för 14-åringen borde 14 eller 15 inte spela någon roll för en 59-årig gädda. Men är kanske som rallykalle skriver, "tillfället gör tjuven". Fanns kanske inga 15-åringar på lager... Sen vet vi inte heller hur många "äldre sugna män" som chattar, och kanske även träffar, 15-åringar, de blir ju (tyvärr) inte publicerade någonstans.

Senast redigerad av Birds-of-a-feather 2026-03-23 kl. 11:51.
Citera
2026-03-23, 12:29
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Startelvan
#755 nu med på kommuntoppen på MrKoll. Hans LinkedIn verkar finnas kvar

Och nu har han kompletterat sin linkedin med en Gäddedin på Dumpen. Som han iofs inte behöver skämmas så värst mycket över med tanke på vilka fula fiskar som simmar i den dammen.

755
Citera
2026-03-23, 12:47
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
"Stora Bält" #755 vill naturligtvis inget annat än att knulla även om han inte är lika på och grov i mun som många av dom andra gäddorna. Gubben verkar ju hyfsat väletablerad i samhället och utåt sett normal och är knappast ute efter ett förhållande eftersom han redan har en sambo. Hade han valt att träffa en vuxen kvinna istället hade han bara betraktats som omoralisk, men eftersom han aktivt sökte en 14-åring hamnade han på Dumpen och blev gäddkändis inför hela svenska folket. Här kan vi snacka måndagsångest!

Jo när allt kommer omkring är han bara en simpel Gädda om en mer sofistikerad än vanligt.
Har han sambo dessutom så är det ju givetvis pålkransfestival som står på hans meny.
Lär nog ha en del ångest ja, det är måndagsångest på steroider.

755
Citera
2026-03-23, 12:59
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
"Äldre men Sugen" 🤮 fyfan vilket namn.

Jag orkar verkligen inte läsa hela loggen men som ni andra beskriver det låter det som en man som groomade mig när jag var 15-16 (så det var ju lagligt...! Strunt samma att jag var psyksjuk och inte hade vuxna omkring mig som tog hand om mig..). Vidrigt.

Han lyckades med det han gjorde just för att han var så försiktig, inte skickade kukbilder, betedde sig som "en kompis", inte tvingade sig på mig, pratade inte mycket om sex, mest när jag själv tog upp det (men han gjorde det ändå tydligt att han ville ha sex) och hade ett jävla tålamod. I perioder hördes vi dagligen och det dröjde många månader innan ett försök till träff kom till, och att jag inte dök upp på första gjorde inte att han gav upp, trots att han rest flera timmar. Någon som hade varit påstridig och skickat kukbilder hade nog inte lyckats komma mig nära.

Så, tro inte att #755 är ofarlig för barn bara för att han inte uttrycker sina intentioner tydligare eller mer påstridigt i text, eller exponerar sitt kön online.

Som det står i artikeln, det är klockren grooming, att göra sig själv till en ofarlig och naturlig del av barnets liv, kanske till och med ett stöd för någon som är utsatt hemma eller i skolan. Men uppsåtet är tydligt; det handlar inte om att faktiskt hjälpa en medmänniska - då skulle sex aldrig komma på tal.
Tack för du berättar, önskar att fler gjorde detta. Jag gissar att man kan se om samtliga av Dumpens konfrontationer och se nåt helt annat i varje gädda efter din berättelse. De som utför övergrepp verkar ju vara experter på att ligga just på gränsen och utnyttja människors goda vilja, att inte anklaga någon på lösa grunder. Alltså, så utöver själva övergreppet river dom ner så jävla mycket andra bra saker. Inte konstigt alls att det får anses som det allra värsta brottet.
Citera
2026-03-23, 13:04
Medlem
Citat:
Är det samma läkemedelsföretag han fortfarande jobbar åt, numera som konsult (som han själv påstår)?

Nä han är inte kvar. Kommer heller aldrig komma in som konsult igen
Citera
2026-03-23, 17:15
Medlem
carlpetersen73s avatar
#755 fyller 60 om en månad. Vilken fest det kommer att bli. Eller inte.
Citera
2026-03-23, 17:28
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73

Dom enda som möjligt vis dyker upp är väl andra gäddor.
Citera
2026-03-23, 17:35
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Inflyttningsfest till hans nya etta kanske. 😄
Citera
2026-03-23, 18:01
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Inflyttningsfest till hans nya etta kanske. 😄

Han får nog slå upp ett tält under skanstulls bron till att börja med. Så vida han inte har en tålig sambo som inte kastar ut honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in