Citat:
Ursprungligen postat av
MisterClueless
Jag beklagar å det djupaste du har varit utsatt för. Jag skulle också säja att detta är värre än när gäddorna efter relativt få meningar frågar "Vill du se min kuk?" och sedan bombarderar barnet med dickpics till höger och vänster. I den här typen av fall handlar det främst om att bygga ett förtroende, att visa att man är en trygg och förstående vuxen, och sedan i ett enda svep missbruka det förtroendet på det allra vidrigaste sätt. Det är ett alldeles djävulskt svek som sätter djupa spår. Barn som utsätts för sexuella övergrepp kan få fysiska skador, men dom psykiska skadorna ska man verkligen inte underskatta. Dom kan vara minst lika smärtsamma fast dom inte går att se. #755
Ja, och när det handlar om ren & skär kåthet (fjortis eller 60 åring är skitsamma), utan pang boom rak på sak, det är väl en sak kan ja tycka. En riktig person i det fallet blockar snabbt alternativt efter första dicpic. Även från mannens sida är det nog hejdå snabbt utan respons. Sen är den historien slut så att säga.
Men att väva in i trygghet, det tar tid (som vi ser med 755), att ha tålamod och ändå lägga band på sig själv. För jag är säker på att hans mål var/är sexuella. Men att ändå lägga band på det och under mycket lång tid kravla sig framåt, det krävs målmedvetenhet, ondskefull målmedvetenhet.
Se en dicpic i dagens samhälle sätter nog inga större spår, skulle tro flesta tjejer är jävligt trött på det. Men skapa grova trustissues på livstid, är som sagt en annan form av ondska som säkerligen aldrig går över helt.
Avslutningsvis, nej, tror inte chefen är impad över hans arbetsinsatser, eller personalen under honom för den delen. Skulle vara lite intressant att få veta hur det går med det. Inte för det påverkar mitt liv överhuvudtaget, men när man har den positionen blir det intressant ändå. Vi har alla lite agg mot chefer som piskar på men kanske inte gör så mycket själva