2026-03-22, 13:59
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
I så fall faller min teori till förmån för något ännu värre - både #746 och pappan kan ha begått övergrepp på barnen. Om pappan dessutom finns på Krimfup, så får man väl anta att det inte bara handlar om lösa rykten i byn. Ingen rök utan eld, liksom.
Men - då har vederbörande bott i godan ro på adressen trots sannolik kännedom i lilla byn. Kan tänkas att en publicering på Dumpen inte gör så stor skillnad för dessa herrar.

Det är lika faschinerande som skrämmande, måste ha ett speciellt psyke för leva på som allt är normalt. Men ändå så mycket ångest i samtalet, "alla" vet väl redan sedan lång tid. Märkligt.
Citera
2026-03-22, 14:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Men - då har vederbörande bott i godan ro på adressen trots sannolik kännedom i lilla byn. Kan tänkas att en publicering på Dumpen inte gör så stor skillnad för dessa herrar.

Det är lika faschinerande som skrämmande, måste ha ett speciellt psyke för leva på som allt är normalt. Men ändå så mycket ångest i samtalet, "alla" vet väl redan sedan lång tid. Märkligt.
Eftersom pedofiler oftast även har andra defekter/brister så får man räkna med att dom inte fungerar som normala människor.
Citera
2026-03-22, 14:11
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69

Jag gjorde en liten hobbyanalys av byn i och kollade antalet invånare över 16 år. Det är i runda slängar 1000 personer som bor där. En klart övervägande majoritet har svenska efternamn och av det kan man dra slutsatsen att Jantelagen har byn i ett rätt hårt grepp. Minsta lilla avvikelse på sådana småorter brukar få djungeltrumman att ljuda. Att #746 och grannen lever sina liv som att inget hänt beror förmodligen på att dom inte anser att dom har gjort något fel och känner därför att det inte alls angår dom. Dom är helt enkelt obrydda. Det som däremot förvånar mej något enormt är att inte byborna har samlats och gemensamt drivit ut #746 och grannen från byn.
Citera
2026-03-22, 14:16
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Eftersom pedofiler oftast även har andra defekter/brister så får man räkna med att dom inte fungerar som normala människor.
Nej, det krävs en alldeles abnorm hjärna för att kunna begå övergrepp och dessutom rättfärdiga dessa för sej själv och sedan till på köpet kunna leva med sej själv efteråt. För egen del kan jag inte ens föreställa mej tankegångarna och det indikerar väl att man lyckligtvis har ett helt annat psyke än gäddorna vi diskuterar här.
Citera
2026-03-22, 14:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nej, det krävs en alldeles abnorm hjärna för att kunna begå övergrepp och dessutom rättfärdiga dessa för sej själv och sedan till på köpet kunna leva med sej själv efteråt. För egen del kan jag inte ens föreställa mej tankegångarna och det indikerar väl att man lyckligtvis har ett helt annat psyke än gäddorna vi diskuterar här.
Hur man ska förmå dessa människor att söka hjälp/vård förblir en gåta.
Citera
2026-03-22, 14:32
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Exakt. Första steget är ju att inse att man är rejält sjuk och behöver hjälp. Utan självinsikt kommer man ingenvart överhuvudtaget. Tyvärr visar ju många av gäddorna ingenting som tyder på att dom vet att dom har problem. #751 t ex har härjat i decennier och trots olika insatser inte ändrat sitt beteende det minsta. Han verkar ändå intelligent nog att begripa att andra anser att han gör fel, men själv tycker han att det är alla andra som har fel. Ett sådant invant och skevt tankesätt ändrar man inte på i en handvändning, inte ens på över 20 år i hans fall.
Citera
2026-03-22, 14:33
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Jag var väl en förespråkare för vård innan en del gäddor (721 exempelvis) som både har fått vård och fotboja, men ändå gör samma sak.

Visst, någon form av vård kanske biter på en del, men verkar ju inte vara någon patentlösning. Männen som trånar efter fjortis och/eller inte begått övergrepp i verkligheten, då har nog bara publiceringen önskad effekt.

Men småbarn + djur, då verkar inte ens vård hjälpa.
Citera
2026-03-22, 14:33
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:

Och ändå är det väl just det som är det lättaste. Att få dom att söka vård...

Däremot att (bota dom) få dom att sluta se barn som sexuella varelser verkar ju fan helt omöjligt!!!
Senast redigerad av HazzardAlard 2026-03-22 kl. 14:37.
Citera
2026-03-22, 15:17
Medlem
Citat:
Särskilt när det råkar ske dagen innan man fyller år. #753

Jag jobbade med det där snillet för ett gäng år sedan på ett stort läkemedelsföretag som ligger i Södertälje. Frugan hans jobbade där samtidigt. Nu går snacket. Han är hyfsat bränd där.
Citera
2026-03-22, 15:38
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealPeterman
Jag jobbade med det där snillet för ett gäng år sedan på ett stort läkemedelsföretag som ligger i Södertälje. Frugan hans jobbade där samtidigt. Nu går snacket. Han är hyfsat bränd där.
Är det samma läkemedelsföretag han fortfarande jobbar åt, numera som konsult (som han själv påstår)?
Citera
2026-03-22, 15:47
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
I så fall faller min teori till förmån för något ännu värre - både #746 och pappan kan ha begått övergrepp på barnen. Om pappan dessutom finns på Krimfup, så får man väl anta att det inte bara handlar om lösa rykten i byn. Ingen rök utan eld, liksom.

Vedervärdiga människor båda två.
Citera
2026-03-22, 15:48
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealPeterman

Astra Zeneca alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in