Citat:
Ursprungligen postat av
PerAlbinErlander
Svenska flygplan kan nå Iran och Iran har inget luftvärn.
Eftersom Israel under senaste åren sett USA hålla dem tillbaka är opinionen från israelerna relativt negativ mot USAs stöd. Har läst ett par längre artiklar om detta men hittar dem ej nu. Men här har du en kortare förklaring::
https://www.nbcnews.com/world/israel/netanyahu-hopes-taper-israel-us-military-aid-decade-rcna253301
Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Det låter troligt. Har du jobbat i ett bolag med en narcissistisk chef dock? Dom skiter i verkligheten. Fullständigt. Deras världsbild är sanningen.
Nej har inte jobbat på många bolag. Men har jobbat på politiska organisationer och internationella ditos har t.o.m haft en chef som svarade "narcissist" när han skulle beskriva sig själv under en teambuilding.
Folk som inte jobbar i den sektorn tror mig inte när jag berättar hur dessa människor har agerat.
Har du inte någon typ av empati och kan ställa om till din chefs tankesätt (under arbetstid) blir du utbränd inom fem minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Fattar, och jag tror att det är där du går bort dig. För stora delar av den amerikanska mediesfären fokuserar endast på att skydda ovanstående narcissists ego. Förra vändan han var president fanns det en del kompetent folk en nivå under, men denna gång har han posterat likvärdigt narcissistiska lojalister i flera led nedåt.
Kombinationen feg media med subjektiva ägare, och svagbegåvade sykofanter med storhetsvansinne, leder till att samtliga kommer undan utan att lyssna.
Tills dom inte gör det längre. En reality check kommer alltid. Deras kommer nu.
Jaha, vad ska man läsa istället? Till och med Al-Jazeera har tydligen styrt om och blivit pro-USA efter Irans agerande.
Ska man läsa svensk media istället, som huvudsakligen bygger sin utrikesrapportering på översättning av utvalda artiklar från amerikanska tidningar i det fall artiklarna passar deras agenda?