2026-03-23, 01:24
Medlem
Spring1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Japp, vi kan slå vad om du vill: Inom en månad är IRGC väsentligen krossat och Reza Pavlavi på plats i Iran för att leda transitionsregeringen mot demokrati i Iran. Sätter du emot?

Jag slår inte vad när människors liv står på spel. Det låter jag vara en zionist-grej.
Tack!
Citera
2026-03-23, 01:26
Medlem
Citat:
Japp, vi kan slå vad om du vill: Inom en månad är IRGC väsentligen krossat och Reza Pavlavi på plats i Iran för att leda transitionsregeringen mot demokrati i Iran. Sätter du emot?

Först var det två veckor, nu blev det plötsligt en månad..

Haha värre än Trump det här.
Citera
2026-03-23, 01:28
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spring1991
Jag slår inte vad när människors liv står på spel. Det låter jag vara en zionist-grej.
Tack!
Fast du sade nyss att om några veckor ser vi vem som har rätt vilket är princip detsamma som att slå vad när pengar inte är inblandade. Jag ville bara att du skulle vara mer specifik med vad du tror, eftersom du uppenbarligen inte är den skarpaste kniven i lådan. Vi får hoppas att zionisterna räddar många iranier från den grymma död regimen otvivelaktigt skulle utsätta dem för ifall den överlevde detta krig.
Citera
2026-03-23, 01:31
Medlem
Spring1991s avatar
Citat:
Fast du sade nyss att om några veckor ser vi vem som har rätt vilket är princip detsamma som att slå vad när pengar inte är inblandade. Jag ville bara att du skulle vara mer specifik med vad du tror, eftersom du uppenbarligen inte är den skarpaste kniven i lådan. Vi får hoppas att zionisterna räddar många iranier från den grymma död regimen otvivelaktigt skulle utsätta dem för ifall den överlevde detta krig.
Stackars den som Zionisten måste rädda...
Citera
2026-03-23, 01:32
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Först var det två veckor, nu blev det plötsligt en månad..

Haha värre än Trump det här.
Om jag får gissa så tror jag att efter en eller två veckor mer av flygangrepp så kommer trupper på marken (främst iranier) att slåss mot vad som kvarstår av IRGC. Om en månad är Reza på plats.

Det väsentliga är dock inte om det tar en vecka eller tre månader. Det väsentliga är att regimen faller och Irans folk blir fritt utan att de dör fler civila än vad mullorna mördade i januari. Ditt problem är att du inte förstår vilken vinst detta betyder för Irans folk och för den fria världen eftersom du är helt uppfylld av TDS.
Senast redigerad av LadyMcJill-Phd 2026-03-23 kl. 01:35.
Citera
2026-03-23, 01:35
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spring1991
Stackars den som Zionisten måste rädda...
Ja är det verkligen så? Tänk dig att du själv och någon du har kär riskerar att dö och en person kommer och räddar dig och honom/henne. Sedan får du veta att den här personen var en zionist (dvs en person som anser att Israel har rätt att acceptera). Ångrar du i så fall att ni blev räddade?
Citera
2026-03-23, 01:36
Medlem
Citat:
Om jag får gissa så tror jag att efter en eller två veckor mer av flygangrepp så kommer trupper på marken (främst iranier) att slåss mot vad som kvarstår av IRGC. Om en månad är Rez på
plats.

Det väsentliga är dock inte om det tar en vecka eller tre månader. Det väsentliga är att regimen faller och Irans folk blir fritt utan att de dör fler civila än vad mullorna mördade i januari. Ditt problem är att du inte förstår vilken vinst detta betyder för Irans folk och för den fria världen eftersom du är helt uppfylld av TDS.

Kanske inte för dig, men för världsekonomin spelar det roll.

Men det är nog inget du behöver tänka på.
Citera
2026-03-23, 01:38
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Kanske inte för dig, men för världsekonomin spelar det roll.

Men det är nog inget du behöver tänka på.
Ekonomi var inte ditt starkaste ämne vid universitetet förstår jag. Världsekonomin klarar ett par månaders högt oljepris. När Iran blivit fritt kommer energipriserna att sjunka till lägre än vad de var innan kriget.
Citera
2026-03-23, 01:44
Medlem
Citat:
Ekonomi var inte ditt starkaste ämne vid universitetet förstår jag. Världsekonomin klarar ett par månaders högt oljepris. När Iran blivit fritt kommer energipriserna att sjunka till lägre än vad de var innan kriget.

Gas kan komma att bli ett större problem faktiskt. Och nej, det kan komma ta tid att få ner priset på gas, mer komplicerat.

Men jo, världsekonomin tål några månader med oljan i 100 dollar. Men det här är ett högt spel, det kan sluta illa. För vem som hellst.
Citera
2026-03-23, 01:44
Medlem
Citat:
"The immortals" är en ny armé bestående av Iranier som man planerar att använda som marktrupper med luft- och dron-understöd från Israel och USA. Regimen kommer att falla om ett par veckor.

Är din TDS svår nu?

Inte alls men tackar som frågar. Är din PMDS svår nu?

Två veckor från idag alltså så faller regimen där "The immortals" gör jobbet på marken. Tack för ditt svar på min fråga.
Citera
2026-03-23, 01:50
Medlem
Epic Fury, Immortals.. altså har världen gått full blown idiocracy eller..
Citera
2026-03-23, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Inte alls men tackar som frågar. Är din PMDS svår nu?

Två veckor från idag alltså så faller regimen där "The immortals" gör jobbet på marken. Tack för ditt svar på min fråga.

Brun Utan Sol skickar in The Immortals.. nu händer det grejer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in