Citat:
Ursprungligen postat av
Cuore
Säljaren kan ju lika gärna hävda att du har kört hål på kylaren så den har gått varm och packningen då farit, och sen bytt till en begagnad kylare utan hål för att täcka upp.
Enda som kanske kan rädda dig är om säljaren lämnat in den på verkstad någon dag före och fått den diagnostiserad med trasig packning.
Eller säga att du gjort du gjort något medvetet med motorn för att du vill häva köpet.
Vid köp av bil privat provkör man den ordentligt och kollar alla vätskor osv, sen får man bita i det sura äpplet om det händer nåt. Det kan ju hända vad som helst med en begagnad bil.
Har man inte talang att kolla igenom bilen så får man köpa en ny bil.
Fy fan du måste tro du är bra häftig! Du är en typisk trodigvetare. Talang har inte ett skit med saken att göra. Undersökningsplikten ställer inte krav på att folk är mekanikers.
Du borde läsa på om saker du skriver om så slipper du göra bort dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
jorban
Som jag alltid sagt om bilar.
Det enda som är värre än dåliga säljare är dåliga köpare.
Går knappt att sälja en bil idag
Alltid något WT man säljer till som hittar på saker i efterhand att bilen går sönder.
Folk som handlar för 50k lever på gränsen.
Nästan bättre att skrota bilen.
Sjukt vilka sms man får veckan efter att man sålt en gammal häck.
Troll
Citat:
Ursprungligen postat av
AnonymHingst
Rent juridiskt har du godkänt köpet och förväntas vara nöjd och därmed avsagt dig all form av återköp. Så vad fan ska du klaga på flugan bara bita i äpplet att du inte lyckats besikta bilen själv på plats
Vad har vi lärt oss
Mmm.och du verkar lärt dig att inte stå upp för dig själv och ta reda på vilka rättigheter man har i olika situationer.
Bita i det sura äpplet du liksom.
Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
Köp en elbil nästa gång. Sådana har väldigt få slitdelar och definitivt ingen topplockspackning.
Ha ha! Tack,förstår att du menar väl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hirmas142
Varför köper du en Ford? Är det en ecoboost eller TDCI?
Den är inte till mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
solstrålar
Vad menar du med "rasa"? Köp ny topp locks packning och sätt in. Svårare än så är det inte. Också köper du en skrotbil som en Focus 1.6 får du skylla dig själv.
Får jag skylla mig själv? Hur man kan du kalla dig solstrålar? Har du inget vettigt att skriva så kanske det är bättre att du tar en stund med chat-gpt?