Citat:
Ursprungligen postat av
weedclub
Har du fått någon prisuppgift från verkstaden hur mycket reparationen kommer att kosta för att till 100% reparera felet? Dvs byta packningen föutsatt att det inte skett några andra skador på motorn?
Yes har fått det.
Citat:
Ursprungligen postat av
16266
Om bara packningen har gått är det väl bara att åtgärda det? Det går väl på max 2000kr.
Nej det kostar mer än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Det är väl inte säljaren problem att topplockspackningen spruckit? Hade den varit sprucken redan då han sålde så hade du märkt det direkt då motorn helt hade saknat kompression, samt att man hör det på ljudet.
Att den for beror på skit bakom spakarna. Du har plågat sönder en gammal motor med ditt aggressiva körmönster. Du borde nog hålla dig till nya bilar eller börja köra som folk.
Vad yrar du om. Skulle jag kört sönder den på två mil?
Citat:
Ursprungligen postat av
weedclub
2016 Focus har väl klarat sig riktigt bra från okända dyra problem. Automatlådan är väl den som jag vet att många har klagat på. Och Mondeon blev väl en försäljningssuccé åtminstone för dom dom som önskade sig en rymlig kombi.
Ja precis,detta var inte direkt vad jag förväntade mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
adyring
Om topppackningen gått så har det ju ofta varit rejäl överhettning, och då är det stor risk även topplocket har rykt, och ev även hela motorn.
Beror ju på hur mycket snubben misshandlat bilen. Finns ju gott om folk som försöker igen och kör till bilen dör av överhettning flera gånger(man kan ju oftast starta igen när den svalnat). Och då är det ju nog inte bara packningen som är körd.
Exakt,och jag är rädd att förra ägaren har gjort precis så.
Citat:
Ursprungligen postat av
16266
Om man fortsätter köra en överhettad motor tills den dör kan vad som helst gå sönder. Men då är det föraren som förstört motorn, inte toppackningen i sig.
Återigen, istället för att ställa sina dumma frågor här, lägg 2000kr på att fixa packningen.
Vad då dumma frågor?Det är snarare dina svar som är hjärndöda.