Citat:
Ursprungligen postat av
maktspel
Är du medveten om att Israel försöker fasa ut amerikanskt bistånd (men just nu kan de inte det pga av Trump)? Är du medveten om att Israel vann krig mot grannländerna även när USA inte ens ville sälja vapen till dem?
Israel är inte på något sätt odugliga militärt. Däremot har dom inte heller en amerikansk budget. Iran är en storlek för stort också. Det är Manchester City, Hertha Berlin och Borussia Dortmund ungefär. Hertha kan absolut åka till Düsseldorf och smiska upp Fortuna rätt rejält en bra dag, men mot Dortmund tar det stopp. City snurrar upp Dortmund däremot, men det hjälps inte. Hertha är fortfarande Hertha.
Citat:
Du klagar på att folk som jag inte är pålästa, men du framstår som någon som enbart livnär dig på nyheter från vänsteraktivist-sajter.
Nej, jag har aldrig sagt att du inte är påläst. Däremot tycker jag att du väljer och vrakar bland det du har läst, för att få det att framstå till USAs och/eller Israels fördel. Intellektuellt öärlig. Om det är med vilje eller för att du hoppas, hoppas, hoppas vet jag inte, men du kommer med argument som inte bär hela vägen.