2026-03-20, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Det är samna som i Nordafrika
Där är det viktigt att skära klitoris an flickor
Själv är jag enot omskärelse

Könsstympning på flickor är något helt annat. Det är vidrigt och ger lätt komplikationer.
Citera
2026-03-20, 16:24
Medlem
1. Jag gissar att Åkesson inser att judarna styr M inifrån och ut så vill han ha regeringsunderlag blir han tvungen att böja sig för juden.

2. Borde han göra det? Absolut inte! Har man inte Sveriges främsta för ögonen bör sagda parasiter åka till sina hemländer. Vill judar i Sverige driva judiska intressen så bör de göra det ÖPPET och transparant i Israel, inte i Sverige under täckmanteln av att kalla alla och envar som kritiserar deras handlingar för antisemitism.

3. Nej, barn borde inte utsättas för fysiska trauman vid ung ålder när de själva inte kan fatta beslut. Vill de dock skära av den av eget val i 18 års åldern, så visst "go ahead"! Vill judar utsätta sina barn för delusions de luxe och skära i deras könsorgan så får de göra det i Israel och stanna där! I Sverige är det svenska värderingar som bör gällas, annat får gälla i deras hemland.
Citera
2026-03-20, 16:32
Medlem
anomaligns avatar
Någon som har en idé om vad Åkessons plan var med det här utspelet? Det verkar inte göra någon glad. Det känns nästan avsiktligt designat för att alienera så många väljare som möjligt.
Citera
2026-03-20, 16:39
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
- Vad anser du? Ska just judar slippa omfattas av svensk lagstiftning som gällande omskärelse utan medicinsk grund?
Vi har religionsfrihet i det här landet och det innebär att om omskärelse av spädbarn på religiösa grunder är förbjudet måste spädbarnets rätt att inte påtvingas religion respekteras.

Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman
Det kan man anse, men enligt judarna har Gud sagt det till dem.
Vad spelar det för roll? Spädbarnet är ju inte jude bara för att han har judiska föräldrar. Eller tror du att religion beror på gener? Du är väl inte rasist heller?
Citera
2026-03-20, 16:43
Medlem
tutankhumans avatar
Jo, jag är rasist. Men Jimmie Åkesson ska väl inte vara det?

Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Vi har religionsfrihet i det här landet och det innebär att om omskärelse av spädbarn på religiösa grunder är förbjudet måste spädbarnets rätt att inte påtvingas religion respekteras.

Vad spelar det för roll? Spädbarnet är ju inte jude bara för att han har judiska föräldrar. Eller tror du att religion beror på gener? Du är väl inte rasist heller?
Citera
2026-03-20, 16:45
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman
Jo, jag är rasist. Men Jimmie Åkesson ska väl inte vara det?
Det finns massor av människor som tycker att han är det. Så i sin iver att bevisa att han inte är Hitler vill han väl göra något bra för judarna.
Såklart är det inte bra för de stackare som har judiska föräldrar.
Citera
2026-03-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Personligen tror jag att trauman orsakas av allvarligare saker än att växa upp utan förhud...

Hur vet du det? Om jag hade fått välja så hade jag inte valt att växa upp utan förhud.
Citera
2026-03-20, 16:55
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Någon som har en idé om vad Åkessons plan var med det här utspelet? Det verkar inte göra någon glad. Det känns nästan avsiktligt designat för att alienera så många väljare som möjligt.
Det är ett sellout
Han får pengar i utbyte mot pojkar får kuken vandaliserat
Citera
2026-03-20, 17:00
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Det är ett sellout
Han får pengar i utbyte mot pojkar får kuken vandaliserat

Jo, att han har stark anknytning till Israel är känt, så jag kan ju förstå den motivationen, men jag kan inte förstå varför han trodde att det skulle fungera att lägga fram som förslag. Det verkar uppenbart att det skulle göra precis alla kärnväljare förbannade.
Citera
2026-03-20, 17:03
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Den enda gången man ser eller hör något från Jimmie Åkesson nu för tiden år när han reser till Israel, pratar om antisemiter eller pratar om judar. Så även denna gång.
Varför bryr du dig om JÅ när du föraktar honom?

Du bryr dig om honom till den grad att du vet vart han reser. Trots din avsky.

Vad håller du på med egentligen?

Edit: självskadebeteende kanske
Citera
2026-03-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jo, att han har stark anknytning till Israel är känt, så jag kan ju förstå den motivationen, men jag kan inte förstå varför han trodde att det skulle fungera att lägga fram som förslag. Det verkar uppenbart att det skulle göra precis alla kärnväljare förbannade.
Om han älskar Israel så mycket varför vill han stympa israeliska småpojkar?
Citera
2026-03-20, 17:31
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om han älskar Israel så mycket varför vill han stympa israeliska småpojkar?
What? Källa på det syster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in