2026-03-18, 17:05
Medlem
Den enda gången man ser eller hör något från Jimmie Åkesson nu för tiden år när han reser till Israel, pratar om antisemiter eller pratar om judar. Så även denna gång.

Nu ska det införas förbud mot omskärelse utan medicinsk grund, för alla utom judar. Enligt Åkesson har judar som minoritet särskild ställning att fortsätta med detta

Jomshof protesterar och menar att Åkesson har fel och att förbudet naturligtvis ska gälla alla.

- Vad anser du? Ska just judar slippa omfattas av svensk lagstiftning som gällande omskärelse utan medicinsk grund?

- Varför är Åkesson så besatt av landet Israel, antisemitism och judar. Det blir värre och värre med resor, tal, utspel, rättigheter, undantag osv alltid till fördel för dessa. Varför denna besatthet? Vad får han ut av det? Vad har dom för hållhakar på honom?
Citera
2026-03-18, 17:06
Medlem
Citat:
Åkesson: Judar kan undantas från omskärelseförbud

SD-ledaren Jimmie Åkesson öppnar för att judar ska kunna undantas från det förbud mot religiös omskärelse som partiet vill se.

Men frågan skapar oenighet i den högsta partitoppen.
”I den här frågan är vi inte överens”, skriver Richard Jomshof på X.

Citat:
– Jag tycker att man skulle kunna motivera ett sådant undantag med just det faktum att judarna är en nationell minoritet som har vissa särrättigheter. Det har inte den muslimska gruppen i Sverige och jag menar att det rent principiellt går att motivera på det sättet, säger Jimmie Åkesson.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/akesson-judar-kan-undantas-fran-omskarelseforbud/
Citera
2026-03-18, 17:07
Medlem
BombaySaphires avatar
Sinnes. Åkesson har tappat det helt nu. Dags för SD att byta partiledare.
Citera
2026-03-18, 17:08
Medlem
Åkesson har naturligtvis helt fel här.

Könsstympning skall vara förbjudet, punkt slut.
Citera
2026-03-18, 17:10
Medlem
TheJesuits avatar
Alla skall omfattas, det är hög tid att vi slutar stympa spädbarn. Vill man omskära sig kan man göra det senare, kanske som en del i konfirmation då man är över 15 eller 16 år. Ålder kan diskuteras, men åldern skall i alla fall inte vara 0 år.
Citera
2026-03-18, 17:12
Medlem
Kundalinis avatar
Pedofiler ska brännmärkas, men polaren och bandmedlem undantas.

Små pojkar ska inte omskäras, men judiska spädbarn undantas.

"Jag tycker att man skulle kunna motivera ett sådant undantag med just det faktum att judarna är en nationell minoritet som har vissa särrättigheter. Det har inte den muslimska gruppen i Sverige och jag menar att det rent principiellt går att motivera på det sättet, säger Jimmie Åkesson till Kvartal."

Vad är principen? Att den judiska minoriteten har särrättigheter, som andra minoriteter inte har? Det låter som en väldigt underlig princip.
Citera
2026-03-18, 17:13
Medlem
okok1s avatar
Könsstympa barn???? Hur blir Sverige bättre av det?

SD har så sjuka prioriteringar.
Citera
2026-03-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Den enda gången man ser eller hör något från Jimmie Åkesson nu för tiden år när han reser till Israel, pratar om antisemiter eller pratar om judar. Så även denna gång.

Nu ska det införas förbud mot omskärelse utan medicinsk grund, för alla utom judar. Enligt Åkesson har judar som minoritet särskild ställning att fortsätta med detta

Jomshof protesterar och menar att Åkesson har fel och att förbudet naturligtvis ska gälla alla.

- Vad anser du? Ska just judar slippa omfattas av svensk lagstiftning som gällande omskärelse utan medicinsk grund?

- Varför är Åkesson så besatt av landet Israel, antisemitism och judar. Det blir värre och värre med resor, tal, utspel, rättigheter, undantag osv alltid till fördel för dessa. Varför denna besatthet? Vad får han ut av det? Vad har dom för hållhakar på honom?

Som alla vet har ju SD djupa rötter i nazismen. Men nazism inkl etnisk förintelse är inte speciellt populärt 2026. Därför försöker Jimmie nu överkompensera för partiets tidigare judehat. Det är valår och då fjäskar de i alla riktningar.
Citera
2026-03-18, 17:15
Medlem
Ännu konstigare är hans tankar om skattefinansiering eller ej som "kompromiss". Så alla andra, svenskar som muslimer ska betala själva om man vill göra det. Men är du jude då betalar skattebetalarna och svenska staten! Vad fan tänkte han på när han kom fram till det?

En judeskatt, fast tvärtom! Finns det fler skatteförmåner som bara judar bör ha enligt Åkesson?
Senast redigerad av Kattmjuk 2026-03-18 kl. 17:22.
Citera
2026-03-18, 17:17
Medlem
Smekarn87s avatar
Att vara emot religiösa dumheter är vad jag förstår numera dödsknarkarnazism. Jag är således dödsknarkarnazist för i princip bör vi atrestera judar som skär i snoppar eller muslimer som hyvlar klitoris. Men det är som sagt dödsknarkarnazistideer från mig.
Citera
2026-03-18, 17:19
Medlem
NyaHenriksss avatar
Ok så först ska SD betala rättegångskostnader för dömd lagbrytare.
Nu ska SD tillåta könsstympning?
Nä jag röstar AFS detta valet.
Citera
2026-03-18, 17:20
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk

Dels handlar det om att visa att SD inte alls är nazister, och dels är det för att om du vill lyckas med någonting här i världen så vill du ha judarna med dig, inte emot dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in