2026-03-19, 22:24
Medlem
Ilimitados avatar
Har inga aktier alls. Sitta och gambla på krig och elände är inte min grej.
2026-03-19, 22:38
Medlem
Må kännas som en slump, men den gick ner exakt samma tid förra året, slump? nej, mer en reduktion, förra året gick den ner ca 500poäng, nu när den är lite högre borde den dippa till runt 2700 poäng.

Många aktier gick inte ner så mycket idag, vissa bara runt 1%, det brukar vara tecken på fortsatt nedgång, ev förmiddag runt - 1% fram till kl 11:30-12:30 sedan snäppa den upp något happyfredags snäpp.
2026-03-19, 22:40
Medlem
Gontars avatar
Har gått ur för många gånger vid tidigare kriser för att senare gå in igen och då betala mer för samma aktier.
Aktier ska man aldrig sälja, bara köpa mer när det går ner
2026-03-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaschbackas
Sällan varit så svårt på börsen när de styrs till viss del av vad en snubbe skriver på Twitter. Känns inte som han kommer kunna dra sig ut nu, men skulle lika gärna kunna göra det. Skalar kanske av en del och lägger i annat jag tänkt fylla på i tidigare

Har gjort mig av med Volvo och Atlas copco.. Hade ju stor vinst på dessa så om man går ur så kan man ju på sin höjd missa den eventuella uppgången.

Man kan ju också ha tur med att träffa botten om man köper om också,men som dom flesta vet är det ju svårt att träffa botten och toppen.
2026-03-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Du borde testa att läsa nåt svar du får nån gång. Så du slipper skriva samma motbevisade ramsa så många gånger.

Stämmer det inte att man kan missa flera uppgångar om man får panik och säljer?
2026-03-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Sitter still. Det ska nog dock ned lite till gissar jag.

Lite till? Låter optimistiskt med tanke på att europa inte kan driva fabriker eller värma hem kontinuerligt i ett decennium framåt om det här inte slutar snarast. Vilket i sig ser rätt kört ut.

Israel tackar för det europeiska stödet genom att skicka oss tillbaka till medeltiden. Bäst att vara tyst, är väl antisemtiskt att andas nu för tiden.
2026-03-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
Har gått ur för många gånger vid tidigare kriser för att senare gå in igen och då betala mer för samma aktier.
Aktier ska man aldrig sälja, bara köpa mer när det går ner

Nja Aktier enligt många ska man sälja när det går ner och köpa när det går upp.
Problemet är ju bara att man inte vet när det vänder,man kan ju bara göra en bedömning och tro.

Och det är ju som du skriver stor risk att man missar vid återköpet.
Jag har ju försökt trajda med volvo i början av kriget men det har bara gett några hundra.

Sålde ur för 329kr och i skrivande stund står den i 294:80.... Och jag vet fan inte hur jag ska agera.
Blir det rekyl uppåt på fre eller fortsätter det ner? Spelar med ca 400 aktier här.

Oljan har ju gått tillbaka lite men man får väl kolla hur den går innan öppning, Om några stora händelsser sker under natten så är det ju bara att avvakta o se på när börsen sjunker mer.

Men det räcker ju med att Trump säger något som många vill höra så kommer rekylen uppåt.
Och om man nu lyckas att träffa botten o följa med rekylen en stund men sedan vänder det nedåt,vad gör man då? Problemet är ju att man lätt blir girig och inte säljer och håller aktierna över natten (hegen)

Och vid öppning så rasar det 20 kr Visst man kan väl ha stop loss men ändå.
Men det är en skön känsla vid vinst och en hemsk känsla vid förlust.
2026-03-19, 23:13
Medlem
Kommer raset fortsätta tror ni?
2026-03-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
sitt still!
Jag har börjat tveka till det rådet faktiskt.
Detta är det 3dje stora fallet på börsen på ett år, allt beroende på Trumps tullar och krigande.

Det tar verkligen emot att "sitta still i båten" när man ser vattnet forsa in och båten sjunker mot den ekonomiska dödsstöten...
Nästa gång det faller kommer jag sälja allt om det går ner mer än typ 8%.
Jag kommer inte heller ligga lång utan göra korta köp/sälj.
Med Trump vid makten kommer de som ligger lång och sitter still i båten få vänta "100 år" på sin avkastning...
2026-03-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarEricsson78
Kommer raset fortsätta tror ni?

Allt hänger på Israel. Om du litar på Netanyahu så köp. Jag har sålt allt och köpt guld. Vi har ett lååååångt fall till botten med dessa sociopater vid rodret.
2026-03-19, 23:19
Medlem
Agree! Bra input
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
Allt hänger på Israel. Om du litar på Netanyahu så köp. Jag har sålt allt och köpt guld. Vi har ett lååååångt fall till botten med dessa sociopater vid rodret.
2026-03-19, 23:20
Medlem
rallykalles avatar
Är så jävla skönt att ha lämnat börsen för många år sedan, får bara magsår av skiten. 9% årsränta i snitt på P2P investeringar sedan 2018. Kameo, Savelend, Fundingpartner. Även om börsen är snäppet bättre över lång tid, så sover man jävligt gott med "fast" månadsränta. Klart värt det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in