2026-03-19, 20:50
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Trumpen kommer snart utropa seger och då blir allt som vanligt igen, förutom Iran som han bombat tillbaka till stenåldern.

Nya ATH innan q2 är slut.

Trump har väl redan utropat seger ett par gånger iaf. Problemet med tesen, som många redan kommenterat i andra trådar, är att Iran inte har något att vinna på att ge upp. Trump kan utropa seger och dra sig ur (i teorin, i praktiken nej), men Iran kan då fritt fortsätta försvara sig mot Israel samt cucka gulfstaterna och hålla sundet stängt alt sätta upp tullar på all olja som paserar sundet. Drar sig Trump ur, kommer USA för all framtid ses som förlorare av kriget, och de lär förlora hela mellanöstern till Iran som blir den faktiska regionala maktfaktorn. Kommer inte hända.
2026-03-19, 21:00
Medlem
Sällan varit så svårt på börsen när de styrs till viss del av vad en snubbe skriver på Twitter. Känns inte som han kommer kunna dra sig ut nu, men skulle lika gärna kunna göra det. Skalar kanske av en del och lägger i annat jag tänkt fylla på i tidigare
2026-03-19, 21:09
Medlem
ÄNTLIGEN! Suttit med likvider alldeles för länge. Hoppas det fortsätter några dagar till så man kan börja handla lite igen.
2026-03-19, 21:14
Medlem
Hoppas det faller mer. Har laddat upp med cash länge nu
2026-03-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Har ni sålt av allt? Eller är det lungt? Sitt still i båten?
sitt still!
2026-03-19, 21:43
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
sitt still!
Jepp. Dock skulle jag vilja använda min värdepapperskredit snart. Den står där och börjar samla damm. Skulle vilja att börsen gick ner mer först.
2026-03-19, 21:48
Medlem
Qatar har precis förlorat 18,% av sitt lands gaskapacitet. Beräknad kostnad att reparera ca 26 miljarder, tid ca 3-5 år, 13 miljoner ton gas borta från världsmarknaden.

Europa ligger riktigt risigt till om detta krig fortlöper.
2026-03-19, 21:52
Medlem
Imnshos avatar
Äsch, lite brist på olja och gas.... Det här fixar AI!

Sitt lugnt i båten och ha isberg redo för magen...This baby ain't goin' down yet! Buy the dip!
2026-03-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jepp. Dock skulle jag vilja använda min värdepapperskredit snart. Den står där och börjar samla damm. Skulle vilja att börsen gick ner mer först.
Jag är i samma situation där jag inte använt möjligheten på väldigt länge, trots att man gör det till väldigt fördelaktig ränta. Du tänker nog rätt här - det finns ingen anledning att nyttja den ännu om det inte är en specifik aktie som rasat där du hittar värde.

Trots allt har OMX 30 och S&P gått upp 10-15% på ett år.

Jag kliver inte på förrän den dagen vi ligger -20% från ATH.
2026-03-19, 21:53
Medlem
Har sålt och ska köpa igen när WW3 är slut.
2026-03-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Har sålt och ska köpa igen när WW3 är slut.
Då kan du få vänta och missa avkastning under tiden 😬
2026-03-19, 22:22
Medlem
SYSTEMexes avatar
Hade den typiske flashbackaren varit en sjökaptenen hade den kastat sig överbord så fort det kom en våg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in