2026-03-19, 17:55
Medlem
Har ni sålt av allt? Eller är det lungt? Sitt still i båten?
Senast redigerad av brakelikrankel 2026-03-19 kl. 18:36.
2026-03-19, 18:11
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Sitter still. Det ska nog dock ned lite till gissar jag.
2026-03-19, 18:12
Medlem
Sitter lungt i båten och köper lite extra vid löning.
2026-03-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Förlorade 1% i dag. Inget att gråta för.
Har ingen läckande båt.
2026-03-19, 18:19
Medlem
kalkryggars avatar
Jag har legat på väldigt lågt ägande senaste dagarna. Ska följa noga nu i natt och se vad som händer.

Nu letar man efter muppen Trumps annonsering över att han har "vunnit kriget" så han kan åka hem. Då gäller det att snabbt gå in med allt.

De stackars iranierna kommer han rövknulla totalt det aset. Men det är en annan fråga och har inte med börsen att göra.

Men det är detta vi väntar på nu.

"Sitta lugnt i båten" är ett uttalande banker gör som idioterna följer. Jag är ingen idiot.
2026-03-19, 18:19
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Sitt still, inte läge för panik men det är ju aldrig kul att se skiten gå ner.
2026-03-19, 18:20
Medlem
OMXSPI gick ner 3,29 %.
Evolution, som jag köpte några warranter i för några veckor sedan, gick däremot upp 1,07 %.
I förhållande till SPI så gick de alltså upp 4,36 % så det var en bra börsdag, de kan jag nog tjäna en slant på framöver.
Även Ericsson, där jag har lite warranter steg en dryg procent mot SPI så även dessa hävdade sig bra.
2026-03-19, 18:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel

Det börjar väl snarare dra ihop sig till köpläge?
Varför skulle man sälja nu?, visst kan det gå ner 5% till men bådå då och nu är det läge att köpa en indexfond till exempel Abanza Zero, och sälja igen när man börjar bli nöjd.
2026-03-19, 18:25
Medlem
tjallepetters avatar
Sålde av allt 1 vecka innan judarna anföll Iran. Precis i slutet av förhandlingarna i Schweiz.

Visste att de inte gick att lita på. Förhandlingarna var bara en fasad och Trumpen hade redan flyttat en massiv armada till persiska viken. Det gör man inte om man inte har för avsikt att anfalla.

Iran har under flera år sagt att man kommer attackera gulfländerna som svar på ett eventuellt anfall från judarna och dessutom stänga Hormuzsundet.

Det var således inte svårt att lista ut att höjda olje/gaspriser-->börsnedgång.

Nu sitter jag parkerad precis som Trumps armada var i persiska viken och siktar på att anfalla (köpa) när blodet forsad. Idag var det enligt min uppskattning bara en försmak på vad som komma skall.

Lägger min tid på att snickra ihop en helt ny portfölj istället.
2026-03-19, 18:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
OMXSPI gick ner 3,29 %.
Evolution, som jag köpte några warranter i för några veckor sedan, gick däremot upp 1,07 %.
I förhållande till SPI så gick de alltså upp 4,36 % så det var en bra börsdag, de kan jag nog tjäna en slant på framöver.
Även Ericsson, där jag har lite warranter steg en dryg procent mot SPI så även dessa hävdade sig bra.

Din teori att en aktie stigit om den gått ner men sjunkit mindre än index är lite ny och obeprövad för mig.
2026-03-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Din teori att en aktie stigit om den gått ner men sjunkit mindre än index är lite ny och obeprövad för mig.

De är ju så det funkar..
2026-03-19, 18:33
Medlem
Vansterpartiets avatar
Snart löning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här