2026-03-19, 19:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Har ni sålt av allt? Eller är det lungt? Sitt still i båten?

Klev av när Trump började prata om tullar och Grönland.

Hade is i magen när folk "köpte in sig i dippen".

Nu är frågan när man ska kliva in.
2026-03-19, 20:03
Medlem
Jag gick plus idag.
2026-03-19, 20:05
Medlem
Citat:

Man sitter still, varför skulle man sälja av?
2026-03-19, 20:11
Medlem
Köper
2026-03-19, 20:21
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ja, att sitta still i båten är bäst strategi på sikt. Att sälja nu innebär att du högst sannolikt kommer att missa uppgången.
2026-03-19, 20:25
Medlem
Det enda man kan lita på när det gäller trump, det är att han kommer se till att börsen går bättre än någonsin under sin mandatperiod, då han ser detta som det enda måttet på hur framgångsrik en president varit under sina 4år.

Sitt still i båten förhelvete. Gubbjäveln har har aldrig haft kontroll över någonting. Men börsen kan jag lova er kommer nå ath innan han avslutar sin karriär
Senast redigerad av kastenhof 2026-03-19 kl. 20:58.
2026-03-19, 20:28
Medlem
pn222jws avatar
Det är nog många som nu passar på att byta sida - från Bull till Bear - detta förstärker korrektionen automatiskt. Det är aldrig helt fel att sitta vid sidan om och titta på.
2026-03-19, 20:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Har man likvida medel är det säkert läge att gradvis köpa in sig. Ingen vet om botten nås imorgon, nästa vecka, om en månad eller framåt sommaren. Däremot vet vi att efter en nedgång kommer uppgång.
2026-03-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, att sitta still i båten är bäst strategi på sikt. Att sälja nu innebär att du högst sannolikt kommer att missa uppgången.
Du borde testa att läsa nåt svar du får nån gång. Så du slipper skriva samma motbevisade ramsa så många gånger.
2026-03-19, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Trodde innan jag läste din ingress att det skulle handla om PI och att det inte var PI dagen idag.
Men on topic. Börsen återhämtar sig alltid, har en del pensionspengar som jag inte orkar röra, det kommer gå upp igen. Så sitt still

Trump lär ju bara bli värre med tiden, om inte annat pga ålder, så det känns som att detta bara är starten på den västerländska ekonomins fall och i värsta fall kan allt leda till ett världskrig. Jag har i varje hall svårt att se att det inte skulle fortsätta utför nu.
2026-03-19, 20:32
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Klev av när Trump började prata om tullar och Grönland.

Hade is i magen när folk "köpte in sig i dippen".

Nu är frågan när man ska kliva in.

Efter att oljepriset passerar all time high skulle nog vara rekommendabelt. Sommaren (om två månader) är sällan en bra börssäsong.
2026-03-19, 20:41
Medlem
TUKs avatar
Trumpen kommer snart utropa seger och då blir allt som vanligt igen, förutom Iran som han bombat tillbaka till stenåldern.

Nya ATH innan q2 är slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in