Citat:
Ursprungligen postat av
Skampi
Nämen snälla, rullator...? Hade så gärna velat se henne de senaste dagarna. Hon filmade när hon gick på stan häromdagen och då såg det ut att gå ganska fort och stabilt...
Men kom ihåg, jag har förutspått att hon skippar svält/viktnedgång nu (så gott det går) och istället satsar på andra besvär som inte kan härledas till psykiatriska problem lika lätt.
Hon hävdar just nu att hennes fötter blivit så mycket värre för att vården inte lät henne stå upp i silkeslinne hela dagarna.

Så rullatorn är nog bara ett sätt för henne att visa hur hemskt sjukvården behandlat henne nu när de räddade hennes liv på IVA och psyk...
Ja jag tänkte samma faktiskt. Jag skrev det tidigare här att när jag började följa henne för kanske 2 år sen var det stort fokus på hennes njurproblem och hon hävdade att hon hade njursvikt. Sen tjatade hon till sig en njuroperation där läkaren efter hade sagt att allt såg bra ut, sen tyckte jag att fokuset skiftade till hennes magproblem. Känns som att det alltid är nåt och att hon älskar den uppmärksamheten och empatin hon får när hon är sjuk. Tror även hon njuter av att visa upp sin rullator. Efter hennes inläggning på psyk är jag nästan övertygad om att hon har nån mer diagnos än anorexia och jag menar inte en somatisk diagnos.