Citat:
Ursprungligen postat av
Obolensky
Var har du fått uppgiften om att stunden en väntande mördare skulle ha befunnit sig vid Dekorima var ”TRE MINUTER innan mordet”? Vilket vittne har lämnat den uppgiften? ”Musikläraren” har väl t.ex. bara sagt att mördaren stod där, inte hur länge (?).
Tack, åtminstone någon som är vaken i den här tråden.
Det var en retorisk fråga.
En retorisk fråga är en fråga som ställs utan att talaren förväntar sig ett svar. Syftet är istället att poängtera något, väcka tankar eller engagera lyssnaren.
Inge väntade i "tre minuter".
Inge sa att mördaren stod vid snedfönstret vid Dekorima.
Min tanke är att det var Dekorimamannen i brun skinnjacka som stod där någon/ett par minuter före mordet. Två finsktalande kvinnor talade med honom samtidigt som två andra kvinnor passerar dem norrut.
Det är detta par som Lisbeth Palme säger att de möter på Sveavägens östra trottoar. Se T116-00-L. Mitt antagande.
Dekorimamannen drogs sig inåt Tunnelgatan till porten Tunnelgatan 5 och de finsktalande kvinnorna kan ha tagit flera vägar därifrån.
Mitt scenario är att en bil kör från gatuköket och gör en U-sväng vid Tunnelgatan och släpper av mördaren som går fram och ställer sig vid snedfönstret.
Om jag inte missminner mig så säger Inge något om att han såg mördaren komma/gå till snedfönstret.
Du uppmärksammade "felet" som jag efterfrågade, det fanns ingen mördare vid Dekorima TRE MINUTER innan mordet, däremot en medhjälpare den s k Dekorimamannen.
PS. Du glömde ta med den avslutande frågan så jag upprepar den här
Edit: Tänk igenom och hitta vad det är som inte stämmer.