Citat:
Notera min hypotes att bankomaten ligger vid Sveavägen 44, cirka 50 meter från Dekorima. Då får du ett annat tidsschema.
https://wpu.nu/wiki/Ljubisa_Najic sålde korv till tre ungdomar i 25-årsåldern (Boforsarna ?) medan makarna Palme passerade bakom ryggen på ungdomarna.
Märk att jag skrev ett ?-tecken. Jag har inte i detalj utrett denna hypotes / scenario men det verkar rimligt. Samt att PU inte offentligt bekräftat vilka dessa ungdomar var.
Stämmer min hypotes så kan ett tidsschema med genomsnittstider för promenad och synkroniserade bankomattider belysa händelseutvecklingen.
https://wpu.nu/wiki/Ljubisa_Najic sålde korv till tre ungdomar i 25-årsåldern (Boforsarna ?) medan makarna Palme passerade bakom ryggen på ungdomarna.
Märk att jag skrev ett ?-tecken. Jag har inte i detalj utrett denna hypotes / scenario men det verkar rimligt. Samt att PU inte offentligt bekräftat vilka dessa ungdomar var.
Stämmer min hypotes så kan ett tidsschema med genomsnittstider för promenad och synkroniserade bankomattider belysa händelseutvecklingen.
Jag tycker att det är en helt rimlig hypotes.
Här har vi ett ungdomsgäng i samma åldrar som Boforsarna.
Två killar och en tjej precis som Boforsarna.
De befinner sig i tid och rum väldigt nära där Boforsgänget förväntas befinna sig.
Minst en i gänget var berusad precis som Boforsarna var.
De lämnade en ölsejdel vid korvkiosken. Boforsarna kom från Santa Clara Bierhaus. Inte helt osannolikt att någon av Boforsarna inte hann dricka upp eller ville fortsätta dricka öl på väg mot Kårhuset och sen lämnade den tomma ölsejdeln framme vid korvkiosken.
Boforsarna har dock inte berättat att de korsade Sveavägen och stannade till vid korvkisken. Men de var troligtvis rejält berusade och minns kanske inte allt helt rätt eller så tyckte de att det var oväsentligt att nämna vid förhören.
Det hade varit intressant och hört med dem nu om de minns att någon av dem tog med sig en ölsejdel när de lämnade Santa Clara Bierhaus. Om det var så då kunde man varit säker på att det var boforsarna som stannade till vid korvkiosken.