2026-03-16, 12:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det har jag aldrig påstått.

Att gå är inte samma sak som att springa. Att gå och springa är dock båda ett sätt att förflytta sig på.

Att gaslighta är inte detsamma som att vara rättfram. Liksom att cykla till affären för att köpa kaffegrädde inte är detsamma som att cykla till Ikea och käka kyckling med pommes och sen kanske köpa två fina kaffemuggar till sig själv. Liksom att vara manipulativ inte är detsamma som att vara autentisk.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-16 kl. 13:06.
Citera
2026-03-16, 13:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Stor del av rapporten handlar inte om pedofili.
Utan om attraktion till folk under 18. Och den fångar upp handlingar som inte är olagliga.
Och den fångar upp handlingar som inte var olagliga när de skedde

Rapporten handlar 100% om pedofili enligt Australiens definition av pedofili. Kommer du ihåg den, jag postade den för en liten stund sedan.

Vidare:

Citat:
Sexual offences in Australia are serious criminal acts involving non-consensual sexual activity, including rape, indecent assault, and child sexual abuse. Defined by state/territory laws, consent is required for all sexual acts, and offenses are punished through strict criminal codes, including mandatory reporting of child abuse.

Key aspects of sexual offences in Australia include:

Definition of Consent: Consent must be freely and voluntarily given. Sexual assault occurs when a person does not consent, or if the perpetrator is reckless regarding consent.

Types of Offences:
Sexual Assault/Rape: Non-consensual penetration or sexual acts.

Indecent Assault: Sexual touching without consent.

Child Sexual Offences: Any sexual activity with a person under 16, or involving grooming/child abuse material, is criminal regardless of perceived consent.
Image-based.

Abuse: Sharing intimate images without consent.

Legal Procedures: Laws vary slightly by state, but all involve serious penalties, including imprisonment.

Many jurisdictions have updated laws to focus on affirmative consent.

Help & Reporting: Victims are encouraged to contact police (000 in emergencies) or support services like 1800RESPECT.

https://www.google.com/search?q=sexual+offence+australia&oq=sexual+offenc e+australia&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIICAEQAB gWGB4yCAgCEAAYFhgeMggIAxAAGBYYHjIICAQQABgWGB4yCAgF EAAYFhgeMggI BhAAGBYYHjIICAcQABgWGB4yCggIEAAYChgWGB4yCAgJEAAYFh geMggIChAAGBYYHjIICAsQABgWGB4yCwgMEAAYFhgeGMcDMgsI DRAAGBYYHhjHAzILCA4QABgWGB4YxwPSAQkxNTQxOGowajeoAh SwAgHxBXbugjZcmjxA8QV27oI2XJo8QA&client=ms-android-xiaomi-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#lfId=ChxjMe

Australiens definition av pedofili:

"What is paedophilia?

Paedophilic disorder is a diagnosis assigned to adults (those aged over 16 years, and five years older than the child/children to whom they are sexually attracted) who have a recurrent and intense sexual attraction specifically to prepubescent children – generally those 13 years or under.

The majority of paedophiles are male. Previous estimates suggest between 3% and 5% of the adult male population have paedophilic disorder. Estimates suggest it’s lower in women."
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-16 kl. 13:15.
Citera
2026-03-16, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du skrev såhär:

Jag gav denna responsen på det du skrev:

Jag bad dig inte förklara byxmyndighetslagstiftningen i Australien osv. Jag frågade specifikt om det du skrev gällande serievåldtäktsmän.
(Hmm alltid intressant att diskutera med dig..... : )

Ok. Det var det. Lite mör i huvudet just nu. Det är inga problem. Har en länk i telefonen som jag kan dela snabbt.

https://www.heatherflowe.com/post/are-most-rapists-committing-one-offs-or-are-most-rapes-committed-by-a-felonious-few

Hon forskar inom rättspsykologi.
Dvs hur en kan använda sig av psykologi inom rättsväsendet. Tex att analysera brottsbeteende och hur en får vittnen att komma ihåg så mycket som möjligt.
Citera
2026-03-16, 13:21
Medlem
Citat:
Rapporten handlar 100% om pedofili enligt Australiens definition av pedofili. Kommer du ihåg den, jag postade den för en liten stund sedan.

Vidare:

https://www.google.com/search?q=sexual+offence+australia&oq=sexual+offenc e+australia&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIICAEQAB gWGB4yCAgCEAAYFhgeMggIAxAAGBYYHjIICAQQABgWGB4yCAgF EAAYFhgeMggI BhAAGBYYHjIICAcQABgWGB4yCggIEAAYChgWGB4yCAgJEAAYFh geMggIChAAGBYYHjIICAsQABgWGB4yCwgMEAAYFhgeGMcDMgsI DRAAGBYYHhjHAzILCA4QABgWGB4YxwPSAQkxNTQxOGowajeoAh SwAgHxBXbugjZcmjxA8QV27oI2XJo8QA&client=ms-android-xiaomi-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#lfId=ChxjMe

"What is paedophilia?

Paedophilic disorder is a diagnosis assigned to adults (those aged over 16 years, and five years older than the child/children to whom they are sexually attracted) who have a recurrent and intense sexual attraction specifically to prepubescent children – generally those 13 years or under.

The majority of paedophiles are male. Previous estimates suggest between 3% and 5% of the adult male population have paedophilic disorder. Estimates suggest it’s lower in women."

De har undersökt vilka som haft sex med någon under 18. Det är inte att fånga upp pedofili.
Det är att fånga upp lagligt samtyckt sex. Hebefili och pedofili.
Citera
2026-03-16, 13:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ok. Det var det. Lite mör i huvudet just nu. Det är inga problem. Har en länk i telefonen som jag kan dela snabbt.

https://www.heatherflowe.com/post/are-most-rapists-committing-one-offs-or-are-most-rapes-committed-by-a-felonious-few

Hon forskar inom rättspsykologi.
Dvs hur en kan använda sig av psykologi inom rättsväsendet. Tex att analysera brottsbeteende och hur en får vittnen att komma ihåg så mycket som möjligt.

Jag ögnade igenom den som hastigast, hennes studie bär viss vetenskaplig tyngd. Men underlaget var skralt och koncentrerat till vissa miljöer som universitetscampus osv.

Inget man kan översätta till att 700+ miljoner kvinnor världen över utsätts för sexuellt våld (exklusive sexuella trakasserier) minst en gång under sin livstid.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-16 kl. 13:34.
Citera
2026-03-16, 13:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
De har undersökt vilka som haft sex med någon under 18. Det är inte att fånga upp pedofili.
Det är att fånga upp lagligt samtyckt sex. Hebefili och pedofili.

Jaha så barnen (children) och tonåringarna (teens) samtycke till sex i alla fallen? Och att det var med samtycke? Menar du då också att alla "children" och "teens" var mellan 16 och 18 år? Var läste du det?

"What is paedophilia?

Och:

"Child Sexual Offences: Any sexual activity with a person under 16, or involving grooming/child abuse material, is criminal regardless of perceived consent.
Image-based."
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-16 kl. 13:56.
Citera
2026-03-16, 13:56
Medlem
Citat:
Jag ögnade igenom den som hastigast, hennes studie bär viss vetenskaplig tyngd, men underlaget var skralt och koncentrerat till vissa miljöer som universitetscampus osv.

Inget man kan översätta till att 700+ miljoner kvinnor världen över utsätts för sexuellt våld minst en gång under sin livstid.

Väldigt mycket forskning sker på campuses. Lätt att få frivilliga att delta. Vad gäller våldtäkt så är det en väldigt aktiv grupp. Ju längre tid som går ju lättare är det för en förövare att distansera sig från brottet och det gör det svårare att fånga upp dem i en studie. Det gäller de flesta studier.
Det studier som frågar om sista året är mer exakta .

Det är inte hennes forskning. Det är andra personers forskning.
Och underlaget är inte skralt.
Det är återkommande i de flesta länder att vissa brott begås av en liten mängd människa. Både våldsbrott och våldtäkt har liknande siffror.
Våldsbrott är väl dokumenterat i Sverige.
Där är det ca 1 procent av befolkningen som står för 63 procent av våldsbrotten.
Finns tyvärr inga motsvarande svenska studier vad gäller våldtäkt. Vilket jag personligen tycker är konstigt.
Citera
2026-03-16, 13:57
Medlem
Citat:
Jaha så barnen (children) och tonåringarna (teens) samtycke till sex i alla fallen? Var läste du att det handlade specifikt om samlag? Och att det var med samtycke? Menar du då också att alla "children" och "teens" var mellan 16 och 18 år? Var läste du det?

"What is paedophilia?

Ursäkta att jag bryter in här men bara för att klargöra:

På vilket sätt menar du att Australiens definition av pedofili skiljer sig från t ex Sveriges?
Citera
2026-03-16, 14:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Väldigt mycket forskning sker på campuses. Lätt att få frivilliga att delta. Vad gäller våldtäkt så är det en väldigt aktiv grupp. Ju längre tid som går ju lättare är det för en förövare att distansera sig från brottet och det gör det svårare att fånga upp dem i en studie. Det gäller de flesta studier.
Det studier som frågar om sista året är mer exakta .

Det är inte hennes forskning. Det är andra personers forskning.
Och underlaget är inte skralt.
Det är återkommande i de flesta länder att vissa brott begås av en liten mängd människa. Både våldsbrott och våldtäkt har liknande siffror.
Våldsbrott är väl dokumenterat i Sverige.
Där är det ca 1 procent av befolkningen som står för 63 procent av våldsbrotten.
Finns tyvärr inga motsvarande svenska studier vad gäller våldtäkt. Vilket jag personligen tycker är konstigt.

Ja jag såg att hon hade hämtat information från väldigt gamla studier som tex 1978 och liknande.

Jo underlaget var skralt. I nån studie hade så lite som 120 män (förövare) ingått osv.

Exakt, alltså inget som kan översättas till att 700+ miljoner kvinnor världen över utsätts för sexuellt våld minst en gång under sin livstid (sexuella trakasserier ej inräknade)
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-16 kl. 14:03.
Citera
2026-03-16, 14:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ursäkta att jag bryter in här men bara för att klargöra:

På vilket sätt menar du att Australiens definition av pedofili skiljer sig från t ex Sveriges?

Det gör jag inte. Jag tror, som jag skrev innan, att Sverige har en liknande definition.
Citera
2026-03-16, 14:04
Medlem
Citat:
Jaha så barnen (children) och tonåringarna (teens) samtycke till sex i alla fallen? Och att det var med samtycke? Menar du då också att alla "children" och "teens" var mellan 16 och 18 år? Var läste du det?

"What is paedophilia?

Och:

"Child Sexual Offences: Any sexual activity with a person under 16, or involving grooming/child abuse material, is criminal regardless of perceived consent.
Image-based."

Jag menar att de kallade tonåringar för barn.
Du delade de här stycket förut

Around one in ten (9.4%) Australian men has
sexually offended against children. Approximately
half of this group (4.9%) reports sexual feelings
towards children.

Det är alltså alla under 18 de har undersökt och kallar det för children.

Stycket jag delade tidigare gick närmare in på vad det innebar. Tex at ha flörtat med någon under 18.
Vilket inkluderas i de här 9,4 procenten.
Citera
2026-03-16, 14:08
Medlem
Citat:
Det gör jag inte. Jag tror, som jag skrev innan, att Sverige har en liknande definition.

Okej, så i din rapport handlar det alltså bara om attraktion gentemot barn under 13?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in