Citat:
Ursprungligen postat av
Gbggenius
Flörta har en bred mening.
Bra fråga. Väldigt öppet för tolkning.
Vilket verkar vara ett av de stora problemet med rapporten. En ställer så öppna frågor med en så bred definitivt att rapporten inte säger speciellt mycket.
Nedan är saxar från rapporten på sidan 13.
Have flirted or had sexual conversations with a person below the age of 18 online (4.3%);
Är det inte det som kallas för "grooming" i vardagligt tal?
Jag håller inte med dig om att "rapporten inte säger speciellt mycket". Jag tycker den säger väldigt mycket om de som groomar och/eller förgriper sig på barn och jag skulle vilja se såna här studier i många fler länder.
Jag undrar fortfarande vad din poäng är egentligen? Du verkar ha ett stort behov av att avfärda den australiensiska studien med saker som att det bara skulle handla om en massa kåta och samtyckande tonåringar. Och i och med att det bara handlar om tonåringar (enligt dig) så är det inga problem?
Naturligtvis kan alla 1900+ förövarna vara 18 år gamla med barn och hög inkomst, som utsatts själva för sexuella övergrepp och som använder krypterade appar och kollar på grov våldsporr och som jobbar med barn - och som nu bara flörtar lite charmigt med en massa 17 åringar tjejer på nätet.
Du får gärna tro det om det får dig att känna dig bättre till mods.